زندانی مسیحی مریم نقاش زرگران به اعتصاب خود پایان داد

نوکیش مسیحی مریم (نسیم) نقاش زرگران از روز سه شنبه پانزدهم تیرماه برای دومین بار در سال جاری اعتصاب غذا کرد. خواسته وی «آزادی بی قید و شرط» عنوان شده بود.

به گزارش «محبت‌نیوز» مریم نقاش زرگران نوکیش مسیحی زندانی در اوین پس از ۲۷ روز اعتصاب غذا با قول مساعد مسئولین به اعتصاب خود پایان داد.

این زندانی عقیدتی در اعتراض به عدم رسیدگی به درخواست استفاده از «حق آزادی مشروط» دست به اعتصاب غذا زد و با وجود بیماری‌های شدید جسمی و روحی از جمله عارضه قلبی و افسردگی تا روز یکشنبه دهم مرداد آن را ادامه داد.

منابع نزدیک به خانواده این زندانی با اعلام این خبر گزارش دادند که خانواده مریم با او ملاقات داشتند و مریم به آنان گفته با قول مسائل مسئولین زندان اعتصاب خود را شکسته است.

مریم (نسیم) نقاش زرگران از روز سه شنبه پانزدهم تیرماه برای دومین بار در سال جاری اعتصاب غذا کرده بود. خواسته وی «آزادی بی قید و شرط» عنوان شده بود.

مریم  پیش‌تر پس از یازده روز اعتصاب غذا در تاریخ ۱۷ خردادماه به مرخصی اعزام شده بود. وی با این‌که تمامی خواسته‌هایش تحقق نیافته بود با درخواست خانواده و دوستان اعتصاب غذایش را شکست. پس از مدت کوتاهی علی‌رغم عدم تکمیل دوره درمان با توجه به مخالفت دادستانی جهت تمدید مرخصی و تهدید به ضبط وثیقه، مورخ ۷ تیرماه خود را به زندان اوین معرفی کرد.

وخامت حال او سه روز پیش از آنکه به اعتصاب غذای خود را پایان دهد به حدی رسید که او را بار دیگر به بهداری کشاند.

خانم پورنوحی، مادر مریم که پیشتر هم در پیام ویدیویی با شرح مختصری از وضعیت جسمی خودش و دخترش از مسئولان جمهوری اسلامی درخواست کرده بود تا به وضعیت فرزندش رسیدگی کنند هشدار داده بود که «هر لحظه انتظار دارد یک خبر بد برسد و اتفاق ناگواری برای دخترش بی‌افتد».

با این وجود اینکه مسئولان زندان چه زمانی پرونده او را بار دیگر به جریان اندازند مشخص نیست. اعتصاب غذا و فشار رسانه‌ها آخرین امیدهای این زندانی برای رسیدگی به خواسته‌هایش بود. فشار بر او وقتی بیشتر شد که چهار روز اول اعتصاب غذایش را در حمایت از نرگس محمدی، زندانی سیاسی انجام داد.

خانم زرگران از اسفند سال ١٣٨٩ که برای نخستین بار به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات احضار و مورد بازجویی قرار گرفت تا امروز با نهادهای امنیتی درگیر است و از بازجویی‌های طولانی گرفته تا تهدید و مزاحمت برای اعضای خانواده همه را ظرف این مدت‌ بارها تجربه کرده است.

خانم زرگران پیش‌تر پس از یازده روز اعتصاب غذا در تاریخ ۱۷ خردادماه به مرخصی اعزام شده بود. وی با این‌که تمامی خواسته‌هایش تحقق نیافته بود با درخواست خانواده و دوستان اعتصاب غذایش را شکست. پس از مدت کوتاهی علی‌رغم عدم تکمیل دوره درمان با توجه به مخالفت دادستانی جهت تمدید مرخصی و تهدید به ضبط وثیقه، هفتم خردادماه خود را به زندان اوین معرفی کرد.

قاضی مقیسه، رئیس شعبه ٢٨ دادگاه انقلاب که شهرت‌اش در صدور سخت‌ترین و بی‌رحمانه‌ترین احکام برای زندانیان سیاسی و عقیدتی است او را به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق اجتماع و تبانی به ۴ سال حبس تعزیری محکوم کرد.

این در حالی‌است که چنین اتهامی هرگز به وی تفهیم نشده بود. تشکیل کلیساهای خانگی، تبلیغ علیه نظام هم از دیگر اتهامات پرونده این زندانی است.

  • By Mohabat News
  • 1395/05/10
  • اعتصاب غذا, زندان اوین, محکومیت نوکیشان مسیحی, مریم نقاش زرگران, مسیحیان ایران, نوکیش مسیحی

گروه

تازه های مسیحیان ایران

محبت نیوز   زندانی مسیحی مریم نقاش زرگران به اعتصاب خود پایان داد

زندانی مسیحی مریم نقاش زرگران به اعتصاب خود پایان داد

نوکیش مسیحی مریم (نسیم) نقاش زرگران از روز سه شنبه پانزدهم تیرماه برای دومین بار در سال جاری اعتصاب غذا...

محبت نیوز   گسترش گرویدن شیعیان ایرانی به «مسیحیت» در اروپا

گسترش گرویدن شیعیان ایرانی به «مسیحیت» در اروپا

گزارش‌‌ها حکایت از آن دارد که رشد آمار گرویدن مسلمانان شیعه ایرانی به مسیحیت در اروپا افزایش چشمگیری...

محبت نیوز   درخواست دو سازمان مسیحی از جمهوری اسلامی برای آزادی سه مسیحی زندانی

درخواست دو سازمان مسیحی از جمهوری اسلامی برای آزادی سه مسیحی زندانی

دو سازمان مسیحی برای آزادی شهروندان مسیحی اهل جمهوری آذربایجان از زندان اوین به طور رسمی از رئیس‌جمهور...