تعطيلی دفاتر شبكه های ماهواره ای در قم

.
وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی می‌گوید دفاتر ۱۷ شبکه ماهواره‌ای در ایران به جرم تفرقه‌اندازی تعطیل شده‌اند.

به گزارش «محبت نيوز»، معاون اطلاعات داخلی وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی، روز یکشنبه ۱۴ دی در همایش «آیین برادری» در بم گفت که این ۱۷ شبکه توسط «دشمنان» به «اسم شیعه» راه‌اندازی شده بودند و افزود که دشمنان رویکرد خود را به نرم‌افزاری تغییر داده‌اند «تا با تفکر و مکتب امام خمینی که در جهان در حال رشد است، مقابله کنند و به نوعی تفکر دیگر را گسترش دهند.»

به گفته راديو فردا، محمد پورفلاح ایجاد گروه‌هایی مانند «داعش» را در منطقه از اقدامات دیگر «دشمنان» دانست و گفت «آنچه در دنیا بر ضداسلام می‌بینیم صرفن توسط صهیونیسم و یهودی‌ها برنامه‌ریزی می‌شود».

او همچنین گفت «ممکن است در قم به اسم مرجعیت فتواهایی صادر شود اما آنچه برای ما ملاک است، بیانات رهبری است که اختلاف بین شیعه و سنی را حرام اعلام کرده‌اند.»

وزارت اطلاعات جمهوري اسلامي در مردادماه گذشته از تعطیل کردن دفاتر چند شبکه ماهواره‌ای که «بطور غیرقانونی و مخفیفانه برای اختلاف‌افکنی در جهان اسلام و تخریب وجهه شیعه فعالیت می‌کنند» و بازداشت عوامل آن‌ها در استان‌های قم، اصفهان، تهران و خراسان رضوی خبر داده بود.

وزارت اطلاعات مراکز ساخت این برنامه‌ها را «انگلیس» و «آمریکا» معرفی کرده بود.

چند روز پیش از آن، استاندار قم از دریافت نامه‌ای از شیخ حسن نصرالله، رهبر حزب لبنان خبر داده بود که در آن از برنامه‌های این شبکه‌های ماهواره‌ای شکایت کرده بود.

پیش از این نیز انتقاداتی نسبت به حملات برخی از روحانیون شیعه به اهلسنت مطرح شده بود. حمید رضا پشنگ، دبیر مجمع نمایندگان سنی مجلس ۲۴ فروردین امسال خواستار آن شده بود که توهین به مقدسات و علمای اهل سنت جز خطوط قرمز نظام قرار گیرد.

علی یونسی، دستیار ویژه رئیس جمهوری ایران در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، نیز روز سیزدهم مرداد نسبت به تقویت مخالفان وحدت شیعه و سنی در هشت سال گذشته و نفوذ آن‌ها در برخی ارگان‌ها و نهادهای دولتی و حکومتی هشدار داده‌ بود.

در همین حال، محمدتقی مصباح یزدی، عضو مجلس خبرگان رهبری، اما روز ۲۶ اسفند پارسال، مسلمانان سنی را معتقدان به «دین ناحق» خوانده و گفته بود: «باید کتاب‌های شیعه در بین اهل تسنن ترویج یابد تا کسانی که تعصب کمتری دارند، زود‌تر به دین حق دست پیدا کنند».

  • By mohabatnews.com
  • 1393/10/15

گروه

تازه های فرهنگ و هنر

ممنوعیت برگزاری تورهای شب یلدا در ایران + سند

ممنوعیت برگزاری تورهای شب یلدا در ایران + سند

سازمان گردشگری ایران، به تمامی آژانس‌های خدمات مسافرتی و گردشگری اعلام کرده است، از برگزاری تورهای ویژه...

رونمایی از بنای یادبود کشته شدگان یهودی در جنگ ایران و عراق

رونمایی از بنای یادبود کشته شدگان یهودی در جنگ ایران و عراق

محمدحسن ابوترابی فرد از مجلس شورای اسلامی با بیان این که یهودیان ایران همواره از ابتدای پایه گذاری جمهوری...

تعطيلی دفاتر شبكه های ماهواره ای در قم

تعطيلی دفاتر شبكه های ماهواره ای در قم

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی می‌گوید دفاتر ۱۷ شبکه ماهواره‌ای در ایران به جرم تفرقه‌اندازی تعطیل شده‌اند....

فرانسه زیر سلطه اسلام‌گرایان !

فرانسه زیر سلطه اسلام‌گرایان !

نویسنده جنجالی فرانسوی، در آخرین رمان خود 'سلطه مخوف' اسلام‌گرایان را بر فرانسه تصویر می‌کند. اثر او...