اعتراض اهالی تئاتر به ساخت مسجد در مجاورت تئاتر شهر

.
دو تن از کارشناسان تئاتر کشور در برنامه زنده مجله تئاتر كه از شبكه چهار سيما پخش مي‌شود با اعتراض به ساخت مسجد وليعصر با دعوت از ساير هنرمندان تئاتر، اعلام كردند در صورت افتتاح اين مسجد پايشان را به مجموعه تئاتر شهر نخواهند گذاشت!

به گزارش « محبت نیوز» محمد صادق عابدينی و حميد رضا نعيمی، نويسنده و كارگردان تئاتر در برنامه هفته گذشته مجله تئاتر كه از شبكه چهار سيما پخش مي‌شود، با اعتراض به ساخت مسجد وليعصر با دعوت از ساير هنرمندان تئاتر، اعلام كردند در صورت افتتاح اين مسجد نه‌ تنها وی بلكه ساير اهالي تئاتر ديگر پايشان را به مجموعه تئاتر شهر نخواهند گذاشت!

برنامه هفتگي مجله تئاتر روز با حضور حميدرضا نعيمی و حميدرضا آذرنگ اجرا شد. در اين برنامه كه با اجرای منوچهر اكبرلو روی آنتن شبكه چهار رفت، قرار بود كه درباره ادبيات نمايشی در ايران صحبت شود اما نعيمی در صحبت‌هايش به مسائل حاشيه‌ای از جمله ساخته شدن مسجد وليعصر در نزديكي مجموعه تئاتر شهر اشاره كرد و گفت:«به نظر من از دولت اول آقای احمدی نژاد بی توجهی به فرهنگ، هنر و تئاتر آغاز شد از قضا و بد‌بختانه عناد آقای احمدی نژاد با تئاتر از زمان شهر‌دار شدنشان شروع شد، يعني زماني كه ايشان آمدند پاركينگ تئاتر شهر را تبديل به مسجد كردند و ما و همه شما از همين برنامه اعلام

مي‌كنيم زماني كه اين مسجد افتتاح شد و بلند‌گو‌هاي اين مسجد شروع كنند به كار كردن ديگر حاضر نخواهيم بود هيچ كدام از ما آنجا تئاتر كار بكنيم. وی در ادامه افزود شك نكنيد اينجا محملي برای نابود كردن تئاتر كشور است.

نعيمي در اين برنامه ضمن حمايت از اجراي متون خارجی و متون نمايشي ملی با نگاه به ايران باستان، از توليد متون نمايشی به خصوص نمايشنامه‌های دينی( با مضامين دينی) انتقاد كرد.

با وجود ظرفيت بالای فرهنگ ايران به ويژه متون مربوط به ايران باستان تاكنون حتی يك تله تئاتر تلويزيونی نيز در اين مورد ساخته نشده است، در حاليكه ميلياردها تومان پول از بودجه ملی كشور صرف ساخت سريال های بي محتوا با مضامين دينی مي شود.

  • By mohabatnews.com
  • 1393/09/24

گروه

تازه های فرهنگ و هنر

خطر خروج اثر جهانی تخت جمشید به دلیل ساخت‌وساز مسجد

خطر خروج اثر جهانی تخت جمشید به دلیل ساخت‌وساز مسجد

به گفته مسئولان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایران، ساخت‌وساز مغایر با مقررات بین‌المللی، در حریم آثار...

بنیادگرایان و تخریب بناهای تاریخی و مذهبی

بنیادگرایان و تخریب بناهای تاریخی و مذهبی

در جریان فتوحات اسلامی، کلیساها و کاخ‌های پادشاهان مورد تخریب قرار نگرفت و معمولن با تغییر کاربری آنها...

اعتراض اهالی تئاتر به ساخت مسجد در مجاورت تئاتر شهر

اعتراض اهالی تئاتر به ساخت مسجد در مجاورت تئاتر شهر

دو تن از کارشناسان تئاتر کشور در برنامه زنده مجله تئاتر كه از شبكه چهار سيما پخش مي‌شود با اعتراض به...

ممنوعیت برگزاری تورهای شب یلدا در ایران + سند

ممنوعیت برگزاری تورهای شب یلدا در ایران + سند

سازمان گردشگری ایران، به تمامی آژانس‌های خدمات مسافرتی و گردشگری اعلام کرده است، از برگزاری تورهای ویژه...