ترکیه باید از ارامنه عذرخواهی کرده و غرامت بپردازد

مردم ترکیه دلیلی برای دفاع از جنایات پیشینیان خود از قبیل دولت را نداشته و حکومت فعلی نیز نباید حقایق تاریخی را از ملت خود پنهان سازد.

oran_9

باسکن اوران

«محبت نیوز»-پس از آنکه در هفته گذشته روزنامه نیویورک تایمز بعد از تصویب لایحه شناسایی رسمی نسل کشی ارمنیان از سوی مجلس بوندستاگ آلمان مقاله ای منتشر و به واکنش های دولت ترکیه در این زمینه پرداخت، شخصیتهای روشنفکر ترک مانند حسن جمال روزنامه نگار و روشنفکر ترک نیز این نسل کشی را به رسمیت شناختند و اعمال پیشینیان خود را مورد نکوهش قرار دادند.

در یکی دیگر از این اظهار نظرها باسکن اوران عضو هیئت علمی دانشکده علوم سیاسی دانشگاه آنکارا با گرایش روابط بین الملل در اینباره گفت:«ترکیه باید از ارامنه عذرخواهی کرده و غرامت بپردازد»

 مؤسسه ترجمه و تحقیق «هور» به نقل از سایت خبری T24 ترکیه نوشت:  باسکین اوران تاریخدان و استاد دانشگاه از ترکیه که سال های متمادی اسناد مربوط به نسل کشی ارامنه را مطالعه کرده است با اشاره به مصوبه اخیر پارلمان آلمان در مورد شناسایی رسمی این نسل کشی خواهان عدرخواهی حکومت ترکیه از ارامنه شده است.

این استاد ترک تبار تأکید کرده است مردم ترکیه دلیلی برای دفاع از جنایات اسلاف خود از قبیل دولت ترک های جوان را نداشته و حکومت فعلی نیز نباید حقایق تاریخی را از ملت خود پنهان سازد.

رهبری کشور از بابت فریب افکار عمومی و عدم افشای حقایق تاریخی از ملت خود نیز باید عذرخواهی کند. این روشنفکر ترک با بررسی دقیق مصوبه پارلمان آلمان، استفاده اصطلاح حقوقی نسل کشی برای این کشتار جمعی سازمان یافته و قبول همکاری و سکوت آلمان اعلام داشته است که رهبری ترکیه باید به ندای تاریخ گوش فرا داده و خود نیز این جنایت هولناک را محکوم نماید.

وی اشاره کرده است که سال گذشته نیز رهبران آلمان و در رأس آنان ریاست جمهوری آن کشور نسل کشی ارامنه را محکوم کرده و ترکیه را دعوت به قبول حقایق تاریخی نموده بودند.

باسکین اوران عقیده دارد که ترکیه حتی باید به ارامنه غرامت نیز بپردازد.

فشارهای بین المللی بر ترکیه بیشتر شده و رهبری این کشور دیر یا زود مجبور به قبول این حقایق و محکومیت جهانی نسل کشی ارامنه خواهند شد که در سال ۱۹۱۵ میلادی بدست حکومت ترک های جوان انجام گرفته است.

باسکین اوران استاد دانشگاه از موضع دوگانه حکومت کشور انتقاد کرده و اعلام داشته است که رهبران ترکیه ابتدا کل وقایع سال ۱۹۱۵ و کشتار ارامنه را انکار می کردند، آنگاه گفتند که ترک ها هدف کشتار قرار گرفتند و نه ارامنه، سپس حرف خود را عوض کرده و با قبول کشتار ارامنه دلیل آنرا جنگ اعلام کردند.

این مایه آبرو ریزی ترکیه است و روشنفکران ترک نمی خواهند از جنایات حکومت ترک های جوان دفاع کنند.

آنان با قتل و تبعید ارامنه، آناتولی را از تمدن باستانی خود خالی کرده از این رو ما وظیفه داریم از نوادگان و بازماندگان نسل کشی عذرخواهی کرده و همچنین اموال مصادره شده آنان را بازپس دهیم.

  • By Mohabat News
  • 1395/03/25
  • آلمان, ترکیه آلمان, دولت عثمانی, قتل عام ارامنه, کشتار ارامنه, کشتارهای سال ۱۹۱۵, مسیحیان ترکیه, نسل کشی ارامنه

گروه

تازه های دسته‌بندی نشده

محبت نیوز   ترکیه باید از ارامنه عذرخواهی کرده و غرامت بپردازد

ترکیه باید از ارامنه عذرخواهی کرده و غرامت بپردازد

مردم ترکیه دلیلی برای دفاع از جنایات پیشینیان خود از قبیل دولت را نداشته و حکومت فعلی نیز نباید حقایق...

محبت نیوز   انتقاد از بسیجیان به دلیل عمل نکردن به وظایف محوله

انتقاد از بسیجیان به دلیل عمل نکردن به وظایف محوله

یکی از مسئولین بسیجی در دانشگاه‌های کشور از کم کاری‌های بسیج در نیل به اهداف انقلاب انتقاد کرده استبه...

محبت نیوز   زنان روسپی در ایران اسلامی برای پیشگیری از ایدز آموزش خواهند دید

زنان روسپی در ایران اسلامی برای پیشگیری از ایدز آموزش خواهند دید

در این مراکز پس از معاینه به زنان روسپی آموزش های لازم برای پیشگیری از بیماری های مقاربتی به این افراد...

محبت نیوز   اسرائیل عامل انقراض ماهیان خاویاری در خزر است!

اسرائیل عامل انقراض ماهیان خاویاری در خزر است!

این بار اول نیست که در جمهوری اسلامی ادعا می‌شود دشمن از عوامل بیولوژیکی برای ضربه زدن به نظام استفاده...