پژوهشگران سوئدی ایران را دومین کشور جهان در تبعیض نژادی ومذهبی می دانند

اغلب مردم جهان بر این باورند که نژاد پرستی خطرناک ترین آفت عصر حاضر و یکی از عوامل عقب ماندگی در کشورهای گرفتار تبعیض نژادی یا دینی – مذهبی به شمار می رود.

به گزارش«محبت نیوز» این نظر سنجی توسط گروهی از پژوهش گران سوئدی انجام شده که شامل پرسش‌هایی درباره میزان نژاد پرستی ملت هاست. یکی از مهم ترین پرسش‌های مطرح شده درباره ملیت افرادی است که پرسش شوندگان تمایل دارند در همسایگی آنان زندگی کنند.

بنا بر نتایج نظر سنجی که در ۸۰ کشور انجام شده مردم هندوستان نژاد پرست ترینِ ملت ها هستند. این در حالیست که ایران دومین کشور و نیجریه در مرتبه‌های نخست در این نظر سنجی شناخته شده است.

به گزارش تلویزیون العربیه، روزنامه واشنگتن پست برای تعیین شاخص نژاد پرستی به شناخت ارزش‌های جهانی پرداخته که بدین وسیله میزان بردباری و گذشت ساکنین با افرادی با نژادهای گوناگون در یک کشور مشخص شود.

به نوشته العربیه فارسی، نسبت دادن تبعیض نژادی یا تبعیض مذهبی در عملکرد سیاسی ایران تنها یک ادعا خالی از حقیقت یا یک ترفند تبلیغاتی نیست بلکه تحقیقات و نظر سنجی های معتبر طی گزارش هایی پرده از این واقعیت تلخ برداشته اند.

العربیه فارسی همچنین به تفسیری در زمینه گزارش پژوهشگران سوئدی پرداخته و عنوان نموده که یکی از بارزترین نمونه نژادپرستی در ایران که هم حکومت و هم قشر بزرگی از جامعه ایران آن را به عنوان یک فرهنگ به آن عادت کرده، عرب ستیزی و سنی ستیزی است که در معاملات و برخوردهای روزمره در زندگی ایرانیان مشاهده می شود.

العربیه در این گزارش عملکرد حکومت و مردم ایران را با اعراب و سنی ها یکسان دانسته و عرب ستیزی با چاشنی سنّت را نتیجه ترویج این فرهنگ بر منبرهای حکومتی و نهادهای فرهنگی وابسته به جمهوری اسلامی دانسته است که حاصل آن موج گسترده عرب ستیزی در بین مردم ایران می باشد.

  • By Mohabat News
  • 1395/04/23
  • ایران, تبعیض مذهبی, سوئد, نژادپرستی, نظرسنجی, نقض آزادی مذهب, نقض حقوق بشر

گروه

تازه های حقوق بشر

محبت نیوز   پژوهشگران سوئدی ایران را دومین کشور جهان در تبعیض نژادی ومذهبی می دانند

پژوهشگران سوئدی ایران را دومین کشور جهان در تبعیض نژادی ومذهبی می دانند

اغلب مردم جهان بر این باورند که نژاد پرستی خطرناک ترین آفت عصر حاضر و یکی از عوامل عقب ماندگی در کشورهای...

محبت نیوز   درگیری زندانیان سنی و نیروهای امنیتی در زندان رجایی‌شهر

درگیری زندانیان سنی و نیروهای امنیتی در زندان رجایی‌شهر

انتقال محکومین سنی به سلول‌های انفرادی برای انجام مراحل مقدمات اعدام به درگیری میان نیروهای امنیت و زندانیان...