نمونه سوالات پرونده (پناهندگی) و راهنمای مسائل پناهندگی

این مصاحبه مهمترین فرصت شما برای بیان دلایلِ فرار یا خروج ازکشورتان است.

« محبت نیوز »    –   اداره فدرال مهاجرت وپناهجویان آلمان (BAMF) براساس این مصاحبه، تصمیم خواهند گرفت که آیا به شما درآلمان یاهرکشوری اروپایی یاکانادا ویا آمریکا واسترالیا ، پناهندگی داده خواهد شد یاخیر. بنابراین بایستی خودرابرای این مصاحبه خوبی آماده کنید. بهترآن است که بیش ازمصاحبه به یک وکیل و یا یکی ازمراکز مشاوره برای پناهجویان مراجعه کنید. در کشورهای اروپای همچون آلمان یک سلسله سازمان هایی غیردولتی وجود دارد که مشاوره مستقل و رایگان در اختیار پناهجویان قرارمی دهند. این مراکز غالبن درنزدیکی مراکز استقراراولیه پناهجویان (کسب پناهندگان) ویا در شهرهای بزرگ مستقراند.

نمونه سوالات کیس (اینترویو)

۱– چرا کشور خود را ترک کردید؟

۲– چگونه به این کشور رسیدید؟

۳-از چه راهى؟

۴- چه وقت به اینجا رسیدید؟

۵– از چه طریقى؟

۶– نام و نام خانوادگى؟ – تاریخ تولد؟

۷– اسم پدر و مادر و شغل آنها؟

۸– کجا و در کدام شهر زندگى میکردید؟

۹– آدرس محل زندگى؟

۱۰– پدر و مادر شما کجا زندگى میکنند؟

۱۱ – شغل و نحوه امرار معاش آنها؟

۱۲- شغل خودت و تخصص هاى حرفه اى؟

۱۳- میزان تحصیلات؟

۱۴– در کدام مدرسه درس خوانده اید، اسم و محل مدارسی که در آنها تحصیل کرده اید نام ببرید؟

۱۵– آیا ازدواج کرده اید؟ – نام همسر شما چیست؟ – شغل و نحوه امرار معاش ایشان و تعداد فرزندان؟

۱۶– موقعیت امنیتى همسر شما چگونه است، آیا وضعیت وی هم در خطر است؟

۱۷- تعداد فرزندان؟ – تعداد برادر و خواهر چطور؟ – چکار میکنند؟- سن ایشان(فرزندان، خواهر و برادر)

**۱۸– با دقت هر بلایى که به سر شما و خانواده شما در رابطه با فعالیت سیاسى آمده است از جمله تعقیب، بازداشت، آزاد شدن از زندان، شکنجه، تفتیش و خانه گردی، مصادره اموال و مانند آنها را توضیح دهید.

**۱۹-آیا به غیر از فعالیت سیاسى به دلایل دیگرى همچون باور مذهبى، نژاد، جنسیت یا متعلق بودن به یک گروه اقلیت، تحت تعقیب و آزار قرار گرفته اید؟

**۲۰- در دوره هاى متفاوت چگونه تحت تعقیب، آزار و شکنجه قرار گرفته اید؟ اینها را با دقت و بدون تناقض توضیح دهید. سعی کنید در مقابل پرسشهای پلیس و کارمندان دولت داستان سرای نکنید آز آنجای که گفته های شما ثبت می شود و به پرونده چند صفحه ای تبدیل میشود سعی کنید به پرسشهای آنها پاسخ گویا و کوتاه بدهید تا هنگام بررسی سروتای گفته های شما معلوم و قابل فهم باشد.

۲۱– سابقه فعالیت سیاسى – مذهبی خود و خانواده؟

۲۲ – چطور شد که موقعیت شما به خطر افتاد؟

۲۳– سابقه دستگیرى و زندان ، چند مورد و در چه تاریخهایى؟

۲۴- چه مدت زندانى بودید (چند ماه و یا چند سال)؟

۲۵- در کدام زندان؟ – زندانى که شما در آن بسر مى بردى در کجا قرار گرفته است؟

۲۶– چند نفر زندانى در آن وجود داشت؟

۲۷– شکل داخل و بیرون زندان چگونه است؟

۲۸- نحوه دستگیرى مثلن براى شما نامه فرستاده بودند،

۲۹- در محل کار دستگیر شدید و یا در منزل؟

۳۰ – در چه ساعاتى از شب و یا روز؟

۳۱ – مامورینى که شمارا دستگیر و یا جلب کردند چند نفر بودند؟

۳۲– به وسیله چه نیرویى دستگیر شدید؟ نیروى انتظامى، امر به معروف و نهى از منکر، مفاسد اجتماعى و یا لباس شخصى ها؟!! توجه داشته باشید هر کدام از آن نیروها برای وظایف و ماموریتهای مشخصی ساخته شده اند. برای نمونه شما نمی توانید بگوئید ماموران امر به معروف من را به جرم فعالیت سیاسی دستگیر کرده اند.

۳۳– آیا اشخاص دیگرى نیز در ارتباط با شما دستگیر شدند، اگر ممکن است نام ببرید؟

۳۴– آیا هنگام تفتیش منزل شما، مأمورین اسنادى و یا چیز دیگرى که جرم شما را اثبات کند پیدا نمودند؟

۳۵– نحوه فرارتان از ایران به چه صورت بود؟

۳۶– با چه وسیله اى و از چه طریقى فرار کردید؟

۳۷ – قاچاقچى را چگونه پیدا نمودید؟

۳۸– اسم قاچاقچى شما چى بود؟

۳۹ – آیا از ایران تا اینجا همان قاچاقچى را همراه داشتى؟

۴۰– چند روز طول کشید تا به این کشور رسیدید؟

۴۱– از طریق چه مرزهایى؟

۴۲- آیامدارکى، مثل پاسپورت، کارت شناسایى، گواهى نامه و غیره به همراه دارید؟ توجه داشته باشید مدارک نامبرده برای آنها بسیار مهم است.

۴۳– اسناد دیگرى که نشان دهد موقعیت شما به خطر افتاده است، با خود دارید؟

۴۴– آیا تاکنون فرد و یا افرادی از خانواده شما زندانى، فرارى، اعدام و یا تحت تعقیب و پیگرد قانونى قرار گرفته است؟

۴۵-اگر چنین بوده به طور مشخص اسم و چگونگى و تاریخ آن را بیان کنید؟ – مثلا در چه تاریخى؟- به چه جرمى؟

۴۶- چرا فعالیت سازمانى شما لو رفته بود؟ -چه مدارکى از شما گرفته بودند؟

۴۷– شکل فعالیت سیاسى و سازمانى شما چگونه بود؛ علنى، نیمه علنى و یا کاملا مخفى بود؟

۴۸– با چه سازمانى فعالیت مى کردید؟

۴۹– تاریخ آشنایى و شروع فعالیت شما با این سازمان؟

۵۰– آشنایى از چه طریقى روزنامه، نشریه، رادیو، سایتهاى اینترنیتى و یا اشخاص و عناصر فعال سازمان مربوطه کدام یک؟

۵۱– با چه پاسپورتى آمدید؟

۵۲پاسپورت شما چه رنگى بود؟

۵۳ – آیا مى دانید پاسپورتى که شما با آن آمده اید مربوط به کدام کشور بود؟

۵۴– حال روحى شما چگونه است؟

۵۵– مذهب شما چیست؟

**۵۶– گفتید از طریق همسرتان تهدید به مرگ شده اید چرا؟ – بجرم رابطه خارج از ازدواج- با چه کسى؟ اسم شخص؟ – اسم و آدرس شخصى که با شما رابطه داشته است؟ – در صورت امکان سن و سال وى را بیان کنید؟- تاریخ شروع و آشنایى با وى؟ اکنون از وی خبر دارید؟

**۵۷– آیا تهدید شدید؟ به وسیله چه کسی؟ چگونه این تهدید صورت گرفت چاقو، اسلحه و یا از طریق دیگرى؟ – چگونه از دستشان فرار کردید؟ شب بود یا روز؟ بعدن به کجا رفتید؟ چگونه از زندان آزاد شدید با قید ضمانت پول نقدى، وثیقه و یا اینکه حکم زندانتان تمام شده بود؟

**۵۸– محکوم به زندان شدید؟- چند سال حکم داشتید؟ در کدام زندان بودید؟ آیا در زندانهاى دیگرى هم بودید؟ در زندانى که شما بودید چند نفر زندانى بودند؟ -چرا بعد از آزادیتان از زندان نمى توانستید در ایران بمانید؟ آیا فرزند بزرگترى در ایران دارید؟ چند سال سن دارد و سرپرستى وى به عهده چه کسانى است؟

۵۹– آیا کسى و یا کسانى از خویشاوندان شما در خارج کشور زندگى مینمایند؟

۶۰– آیا تا کنون از کشورهای اروپایی به قصد سفرتقاضاى ویزا کرده اید؟ بویژه بسیار مهم است در کشوری که از آن درخواست پناهندگی می کنید اگر از قبل از آن درخواست ویزا کرده اید باید در مصاحبه اعلام کنید و دلایل آن را نیز بیان کنید.

۶۱– آیا تاکنون از این کشور و یا کشورهاى دیگرى در خواست پناهندگى کرده اید؟

۶۲– شما به عنوان اقلیت مذهبى، همجنسگرا و یا زنى که بخاطر مسایل اخلاقى از طرف شوهر، برادر و یا هر عضوى از خانواده تهدید به مرگ شده باشید باید بتوانید تاریخ، شواهد و چگونگى به وقوع پیوستن کل ماجرا و پروسه فرار از آن را توضیح دهید؟

۶۳- پس از آنکه کشور خود را ترک کردید نسبت به دوستان و خانواده و دیگران که در آنجا مانده اند احساس گناه میکنید؟

۶۴- احساس میکنید به آنها مدیون هستید؟ اگر پاسخ مثبت است تا آنجا که میتوانید آن را بشکافید. چه زمانى شما در این فکر افتادید که کشور خود را ترک کنید؟ در این رابطه چه احساسى داشتید؟

۶۵– توجه داشته باشید که شب قبل از مصاحبه خوب بخوابید و سعى کنید که در آرامش کامل و بدور از هر گونه اضطراب و پریشانى به مصاحبه بروید.

هنگام درخواست پناهندگى در صورت داشتن همسر و یا فرزند در کشور آبایی و کشورهاى همجوار و همچنین در صورت تمایل به آوردن آنها بعد از کسب حق پناهندگى لازم است هنگام مصاحبه اسامى آنها را با مقامات پناهندگى در میان بگذارید. معمولا کسانى که بوسیله ویزا و از طریق قانونى وارد کشور مى شوند در صورت درخواست پناهندگى شانس بسیار کمى خواهند داشت، مگر اینکه دلایل بسیار قوى و قانع کننده اى به مقامات ادارى ارائه داده باشند. شما بعنوان پناهنده در صورت گرفتن جواب منفى، بر طبق قانون پناهندگى در بسیاری از کشورهای اروپایی از طریق ازدواج نیز اجازه اقامت نخواهید یافت مگر اینکه در چنین صورتی به کشور خود بازگردید و از آنجا درخواست اقامت از طریق کنید و مراحل قانونى را در بگذرانید. توجه داشته باشید ازدواج قبل از جواب منفى مى تواند بر شانس متقاضى پناهندگى بیافزاید. اما تعیین کننده نیست.

هنگام طرح موضوع ازدواج، مقامات امور پناهندگى از شخص متقاضى سؤال میکنند که آیا میخواهید پرونده شما از طریق ازدواج مورد بررسى قرار گیرد یا از طریق همان کیس پناهندگى؟ در جواب به این سوال بهتر است بگوئید بر اساس پرونده پناهندگى ام، چون به خودی خود ازدواج هم به عنوان یکى از دلایل اخذ اقامت به شخص متقاضى به حساب میاید مگر اینکه شخص متقاضى، بر اساس قوانین پناهندگى دلایل کافى ارائه نداده باشد.

ارائه درخواست پناهندگی

شما می توانید درخواست پناهندگی خودرا به یکی ازشعب اداره فدرال مهاجرت وپناهجویان ارائه کنید. درصورتی که درخواست پناهندگی خودرابه مراجع دولتی دیگر (ماننداداره اتباع بیگانه،پلیس وغیره) ارائه نمایید ازسوی آن ها به یکی ازشعب اداره فدرال مهاجرت وپناهجویان در منطقه ارجاع خواهیدشد، درغیراینصورت امکان دارد مشکلات جدی در روند رسیدگی به درخواست پناهندگی شما به وجودآید.

در اداره مهاجرت و پناهجویان ابتدا ازشما درمورد مشخصات فردی سوال می شود وسپس عکس واثر انگشت شما گرفته می شود و بدین ترتیب درخواست پناهندگی شمارسمن ثبت می شود.

امکان دارد که ازشما در این مرحله، حدود ٢۵سوال ازجمله درمورد، شخص شما، آخرین محل اقامت در کشورتان، والدین، پدربزرک ومادربزرگ ومسیرسفرزمینی یا هوایی بشود.

پاسخ های شما دریک فرم وارد می شود که بعدن در جلسه مصاحبه مورداستفاده قرارخواهدگرفت. اما این امکان نیز وجوددارد که این پرسشها درطی مصاحبه اصلی طرح شود. دراین مورد وحدت رویه وجودندارد. شمایک گواهی ( جوازاقامت Aufenthaltsgestattung) دریافت خواهیدکرد. که به منزله مدرک شناسائی شمااست وباید آن را همیشه به همراه داشته باشید. دراین جواز اقامت قید شده است که اجازه تردد به چه مناطقی را دارید.

درصورتی که شما را به محل سکونت دیگری انتقال دادند. بایستی نشانی جدید خودرا بلافاصله به اداره مهاجرت وپناهجویان إعلام کنید.

اعلام نشانی جدید تحت هرشرایطی وظیفه شمااست. درصورتی که به یک وکیل ویا مرکز مشاوره وکالت داده اید. تغییرنشانی خودرا به آنان نیز بلافاصله اطلاع دهید. مهم است که وکیل شما همواره سریعن باشما تماس بگیرد.

بسیارمهم است که بانمایندگی سیاسی کشور خودهیچ گونه تماسی نگیرید حتی اگرادارات دولتی ازشما بخواهند که این کاررا بکنید. متأسفانه ادارات دولتی آلمان غالبن ازمتقاضیان پناهندگی می خواهندکه گذرنامه جدیدی برای بازگشت به کشور خودتهیه کنند. اماپناهجویان تازمانی که درمورد پرونده پناهندگی آنان تصمیمی گرفته نشده است، ملزم به انجام این کار نیستند. و درصورتی که از شماخواستند این کاررا انجام بدهید شما باوکیل و ومشاوره خود تماس بگیرید.

چه کسی پناهندگی می گیرد؟

اداره مهاجرت وپناهجویان در روند سیاسی به درخواست پناهندگی شما بررسی میکند که آیا در کشورتان موردتعقیب قرارگرفته اید وآیا درصورت برگشت به کشور خود تحت تعقیب قرارخواهدگرفت .

مصادیق تحت تعقیب قرارداشتن عمدتن عبارتنداز آن که جان زندگی ،آزادی و یا سایرحقوق شخصی به لحاظ عقایدسیاسی، نژاد، دین، ملیت، ویا تعلق به یک گروه اجتماعی خاص مورد تعرض قرارگیرد.

تعقیب میتواند ازسوی مراجع دولتی انجام شود. امامورد تعقیب قرارگرفتن ازسوی مراجع غیردولتی نیز درنظرگرفته میشود که می تواند ازسوی یک حزب، یک گروه شورشی، انجمن مذهبی، جامعه روستائی، اعضای خانواده ویا هرشخصی دیگری باشد.

درصورتی که به یکی از این اشکال مورد تعقیب قرارداشتید، مسئله تعیین کننده آن است که آیا امکان وجودداشت که در کشورخود موردحمایت مرجعی دولتی مانند پلیس قرار بگیرید یاخیر.

اداره مهاجرت وپناهجویان علاوه برآن بررسی میکند که آیاشما را خطراتی دیگری کشورتان تهدید میکند.این خطرات می تواند ازجمله، خطرات جدی به دلیل بیماری و یاسایر خطرات جدی دیگر برای جان، زندگی ویا آزادی باشد.

این سوال نیزمهم است که آیا شما دربخش دیگری ازکشورتان ازگزند تعقیب مصون درامان خواهیدبود یانه. اگرچنین باشد پذیرش درخواست پناهندگی شما امکان پذیرخواهدبود.

بسیاری از کشورهای اروپایی واز جمله آلمان توافق کرده اندکه فقط یک کشوربه درخواست پناهندگی رسیدگی کند ومنظورآن است آن کشوری که ابتدا درآن بوده ایی ویا کشوری دیگر وبرای اینکه مطمن شوید پرونده شما درکشور مقصد درحال رسیدگی هست باوکیل ومشاوره خود دراین باره صحبت کنید.

جلسه استماع (مصاحبه) در اداره امور مهاجرت وپناهجویان

این مصاحبه توسط یکی ازکارکنان اداره فدرال مهاجرت وپناهجویان انجام می شود. برمبنای این مصاحبه درمورد پذیرش ویاعدم پذیرش درخواست پناهندگی شما تصمیم گیری می شود.حتی اگر شما دلایلی فراتراز خود را درمراجع دیگر دولتی (مانندپلیس) ویا هنگام ثبت درخواست پناهندگی تشریح کرده باشید نیز این مصاحبه انجام می شود. اظهارات شما درجلسه مصاحبه در اداره فدرال مهاجرت وپناهجویان تعیین کننده است. معمولن مصاحبه چندروزپس ازارائه درخواست پناهندگی انجام میشود اما ممکن است در مواردی هم مدتی زیادی به طول بی انجامد.

اداره مهاجرت وپناهجویان، شمارا براساس ماده ٢۵قانون نحوه رسیدگی به درخواست های پناهندگی کتبن به جلسه مصاحبه دعوت می کند. درصورتی که مطمئن نیستید که مصاحبه درچه تاریخی انجام می شود، ازیکی ازمراکز مشاوره سوال کنید. درصورتی که به دلایلی مانند بیماری قادربه شرکت درجلسه مصاحبه نباشید. بلافاصله اداره مهاجرت وپناهجویان، رابا ارائه گواهی پزشکی مطلع کنید.

جلسه مصاحبه مهم ترین فرصت برای ارائه دلایل درخواست پناهندگی شما است .بنابراین حتماً درجلسه تعیین شده حضور بهم برسانید وخودرا برای این مصاحبه به خوبی آماده کنید. سعی کنید قبل ازجلسه مصاحبه، اصلی ترین جزئیات رابه یادآورید ومرورکنید.

می توانیددلایل اصلی واطلاعات مربوط به نحوه فرار خودرا قبلن یادداشت کنید. این امربه شما کمک خواهدکرد، جزئیات رامرورکنید ومتوجه مغایرت های احتمالی شوید. اما یاداشت های شخصیِ خودرا به اداره فدرال مهاجرت وپناهجویان ندهید وبه همراه خودبه جلسه مصاحبه نبرید زیرا ممکن است تصورشود که شما داستانی ساخته وپرداخته را تعریف می کنید. خودرا آماده کنید که مورد اتفاقاتی هم سخن بگوئید که برای شما دردآور ویاناخوش آیند است.

درصورتی که خانمی هستی که نمیخواهید با یک مرد درمورد اذیت وآزاری که برشما رفته است، صحبت کنید، به موقع به اداره فدرال مهاجرت و پناهجویان اطلاع دهید. برخی ازکارکنانِ زنِ اداره مهاجرت وپناهجویان اطلاع دهید. درجلسه مصاحبه یک مترجم حضور خواهدداشت. امکان همراهی یک فرد مورد اعتمادِ شما درجلسه مصاحبه وجوددارد. درصورتی که مایل هستید ازاین امکان استفاده کنید، هرچه زودتر مراتب را به اطلاع اداره مهاجرت برسانید. اگر فرد مورد اعتماد شما،هم به زبان کشوری که هستید وهم به زبان شما آشنا باشد. بسیار مطلوب خواهد بود اما او نمیتواند دلایل فرارشما رابه جای شما ذکرکند.

به موقع وسرساعت درجلسه مصاحبه حضور یابید. درصورتی که مدارکی دال برتحت تعقیب بودن خوددرکشورتان (مانند استفاده اوراق آزادشدن از زندان، مقالات روزنامه) دراختیاردارید، هرچه زودتر ونهایتن درجلسه مصاحبه به اداره فدرال مهاجرت و پناهجویان ارائه دهید. اداره فدرال مهاجرت و پناهجویان این مدارک راضمیمه پرونده خواهدکرد.

درصورتی که مطمئن هستید دوستان و یا خانواده شما میتوانند مدارکی مهمی را ازکشورتان برای شما بفرستند مراتب را به اداره مهاجرت برسانید. اینگونه اسناد میتوانند برای اظهارات شما مفید باشند. اما مسئله تعیین کننده اظهارات شما درجلسه مصاحبه است. تحت شرایطی مدارک جعلی ارائه نکنید زیرا تقریبن درهمه موارد جعلی بودن مدارک روشن می شود. واحتمال پذیرفته شدن درخواست پناهندگی شما به نحوقابل ملاحظه ای کم می شود.

مترجم بایستی تمام اظهارات شمارا به دقت وباتمام جزئیات ترجمه کند. وظیفه مترجم منحصرن ترجمه اظهارات شما وپرسشهای مصاحبه گر است ونبایستی توضیحات اضافه کند ویا اطلاعاتی دیگر بدهد. درصورتی که بنظرتان می آید که مترجم وظیفه خودرا به درستی انجام نمی دهد، مراتب را به اطلاع مصاحبه گر برسانید. چناچه این مسئله منجربه مشکلات اساسی درتفهیم مطلب بشود، درخواست کنید که جلسه مصاحبه با مترجم دیگری ادامه یابد. امابه هرصورت بخواهید که نظر وتردید شما درباره مترجم درصورت جلسه ذکر شود.

سعی کنید به سوالاتی پاسخ دهید که آن ها را کاملن فهمیده باشید. درصورتی که سوال را کاملن درک نکردید، بپرسید. توجه کنید که چیز دیگری غیر از آن چه هنگام ثبت درخواست پناهندگی گفته اید، نگوئید. اظهارات متناقض در مورد جزئیات غیرمهم نیز می تواند باعث شود که اداره مهاجرت صحتِ سایر اظهارات شمارا نیز مورد تردید قراردهد.

درطی مصاحبه مسئله مهم آن است که دلایل فرارخود را باجزئیات وبدون طفره رفتن شرح دهید درپاسخ به سوالات به حاشیه نروید بلکه به پرسش ها پاسخ صریح بدهید، توجه کنید که اظهارات نامشخصی وهمراه باطفره رفتن ممکن است در ترجمه باعث سوتفاهماتی شود.

درمیان پناهجویان إز “قصه هایی” صحبت می شود که می گویند باگفتن این قصه ها اداره مهاجرت درخواست پناهندگی را می پذیرد. به هیچ وجه به چنین قصه های نادرستی توسل نکنید. کارکنان اداره مهاجرت به خوبی از اوضاع داخل کشور شما خبردارند ومعمولن خیلی سریع می فهمند که داستانی غیرواقعی گفته می شود. دراینصورت حتی ممکن است اظهارات راست و درست شما راهم دیگر باور نکنند.

مصاحبه گر اداره مهاجرت، روند مصاحبه واظهارات شمارا درصورتجلسه ای جمع بندی می کند. به این منظور در طول مصاحبه صورتجلسه را روی نوار دیکته می کند که در پایان تایپ می شود. در پایان ازشما خواهند خواست اوراق را امضاء وتأیید کنید که فرصت کافی داشته اید که همه مسائل مهم را اظهارکنید، که مشکل درک مطلب وجود نداشت واین که صورتجلسه برای شما ترجمه شده است.

این متن فقط درصورتی امضا کنید که انتقاد برحقی به روند مصاحبه نداشته باشید. اگر ازمترجم راضی نبودید ویا بامتن صورتجلسه موافق نبودید امضاء نکنید. دراینصورت بلافاصله پس از انجام مصاحبه بامرکز مشاوره و یا وکیل صحبت کنید و تردیدخودرا اظهارکنید.

تصمیم (حکم) اداره مهاجرت وپناهجویان

این تصمیم به طورکتبی به شما اطلاع داده می شود. بنابراین بایستی به صندوق پستی محل سکونت خود همیشه مراجعه کنید. درصورتی که وکیل داشته باشید اداره مهاجرت یک نسخه ازتصمیم (حکم) رابه وکیل تان ارسال خواهندکرد. بنابراین یقین داشته باشید که وکیل تان همواره امکان تماس باشما راداشته باشد.

توجه

درصورتی که درخواست پناهندگی شما رد شود،حق دارید علیه این تصمیم به یک دادگاه شکایت کنید. اما برای این کارمدت زمان کوتاهی دراختیار شما است وفقط یک هفته وقت دارید اعتراض خودرا به صورت کتبی به دادگاه تسلیم کنید و باید بلافاصله به وکیل ویا مشاوره خود اطلاع دهید.

نویسنده: احسان فتاحی، روزنامه نگار و فعال حقوق بشر درایران

  • By Mohabat News
  • 1395/03/08
  • اداره مهاجرت و پناهجویی آلمان, اطلاعات پناهندگی, پناهندگان آلمان, پناهندگان اروپا،, تقاضای پناهندگی, متقاضی پناهندگی