حزب AfD آلمان: اسلام هيچ تناسبی با ارزش های آلمان ندارد

به گفته الکساندر گولاند، پیروان اسلام به علت پایبندی به شریعت اسلام نمی توانند مطیع قوانین سایر کشورها باشند.

به گزارش «محبت نیوز» الکساندر گولاند معاون دبیرکل حزب آلترناتیو برای آلمان (AfD)  تقابل ارزش های اسلامی و ارزش های جامعه آزاد آلمان را خاطر نشان شد.

 گولاند در گفتگوی با مجله اشپیگل، اسلام را یک فرقه و حزب سیای معرفی کرد که پیروانش ملزم به رعایت دستورات حزبی هستند. به گفته الکساندر گولاند، پیروان اسلام به علت پایبندی به شریعت اسلام نمی توانند مطیع قوانین سایر کشورها باشند.

معاون دبیرکل حزب آلترناتیو برای آلمان با ذکر مثالی از روح الله خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی، اسلام را نه تنها یک مذهب بلکه یک گرایش و حزب سیاسی معرفی می کند.

به اعتقاد الکساندر گولاند، ارزش های اسلامی مانند سفر حج و سایر مناسک مذهبی مسلمانان با زندگی امروز مردم آلمان فاصله دارد.

گولاند در بخش دیگری از سخنانش به صراحت به فاصله فرهنگی مهاجرین خاورمیانه ای و ترک تبار با جامعه آلمان اشاره کرد. به گفته الکساندر گولاند سال ها زندگی مهاجرین خارمیانه ای و ترک تبار در آلمان، هیچ همپیوندی با مردم آلمان ایجاد نکرده است و نشان از شکست سیاست های چندفرهنگی دولت آلمان دارد.

معاون دبیرکل حزب (AfD) با رد اتهامات نژادپرستی و خارجی ستیزی افزود چگونه است که مهاجرین آسیایی تبار به طور نمونه ویتنامی تبارها در جامعه آلمان با سایر آلمانی ها پیوند خورده اند اما مسلمانان هنوز در اجتماع های بسته خود به سر می برند.

گولاند در پاسخ به پرسش خبرنگار اشپیگل درباره میهن پرستی مسعود اوزیل بازیکن تیم ملی فوتبال آلمان، عملکرد وی را به عنوان یک فوتبالیست ستود. یکی از رهبران AfD چندی پیش با انتقاد از سفر مسعود اوزیل بازیکن تیم ملی آلمان به مکه برای مراسم حج، عدم میهن پرستی را به وی نسبت داد.

به گزارش دیلی میل، آندریا کرشتن یکی از سیاست مداران وابسته به این حزب از هافبک آرسنال به خاطر گرفتن عکس در مکه انتقاد نموده بود.

به گفته خانم کرشتن، اوزیل فاقد حس میهن پرستی به کشورش است. آندریا کرشتن معتقد است که وقتی اوزیل سرود ملی کشورش را در مسابقات فوتبال نمی خواند ما این موضوع را یک مسئله شخصی قلمداد می کنیم.

اما وقتی او به زیارت مکه می رود یک روزنامه وابسته به جناح چپ به مردم می گوید این برای فهم و ادغام بیشتر مردم موثر و خوب است. این ایدئولوژی از عدم برابری زن و مرد را حمایت می کند؛ در اسلام میهن پرستی یک موضوع زائد است.

 در جلسات بحث و گفت‌ وگوی کنگره آلترناتیو برای آلمان که در چند هفته گذشته برگزار شده بود، یکی از نمایندگان که خواستار بحث با نمایندگان مسلمانان در آلمان شده بود، با هو کردن و سوت کشیدن شدید حضار روبرو شد.

یکی دیگر از نمایندگان حاضر در کنگره نیز مدعی شد که این حزب با مخالفت خود با اسلام در برابر قانون اساسی آلمان قرار گرفته است.

در پایان بحث‌های کنگره، مخالفان سرانجام نتوانستند جمله اسلام به آلمان تعلق ندارد را از برنامه این حزب حذف کنند. حتی تقاضای تعدیل این جمله به اسلام سیاسی به آلمان تعلق ندارد نیز رای کافی نیاورد، زیرا اکثر نمایندگان بر این نظر بودند که اسلام همواره سیاسی است.

  • By Mohabat News
  • 1395/05/11
  • آلمان, اسلام, اسلام اروپا, اسلام سیاسی, پناهندگان آلمان, روح الله خمینی, مسلمانان آلمان, مسلمانان اروپا

گروه

تازه های ادیان و مذاهب

محبت نیوز   حزب AfD آلمان: اسلام هيچ تناسبی با ارزش های آلمان ندارد

حزب AfD آلمان: اسلام هيچ تناسبی با ارزش های آلمان ندارد

به گفته الکساندر گولاند، پیروان اسلام به علت پایبندی به شریعت اسلام نمی توانند مطیع قوانین سایر کشورها...

محبت نیوز   سه زوج جوان به اتهام ملاقات قبل از ازدواج شرعی شلاق خوردند

سه زوج جوان به اتهام ملاقات قبل از ازدواج شرعی شلاق خوردند

پلیس شریعت سه زوج جوان را که قبل از ازدواج شرعی با هم ملاقات کرده‌اند شلاق زد.«محبت نیوز» – باندا...

محبت نیوز   تعطیلی مساجد و اخراج واعظان افراطی مسلمان از خاک فرانسه

تعطیلی مساجد و اخراج واعظان افراطی مسلمان از خاک فرانسه

از ماه دسامبر ۲۰۱۵ تاکنون دست‌کم ۲۰ مسجد و نمازخانه در فرانسه بدلیل ارتباط با افراط‌گرایان اسلامی بسته...

محبت نیوز   بودجه و امامان جماعت مساجد در فرانسه از کجا می آید؟

بودجه و امامان جماعت مساجد در فرانسه از کجا می آید؟

تا کنون ترکیه ۱۵۱ نفر، الجزایر ۱۲۰نفر و مراکش ۳۰ نفر امام جماعت دائمی به فرانسه فرستاده اند. به...