ترکیه از دولت اسلامی حمایت می‌کند

.
در تمام رسانه‌های جهانی چندین بار اخباری راجع به حمایت اقتصادی و نظامی مقامات ترک از دولت اسلامی منتشر شده است.

« محبت نیوز» - این دولت مدعی تشکیل خلافت در مناطق اشغالی عراق و سوریه می‌باشد. به تازگی در یکی از مقالات منتشره، استاندار منطقه هاتای در مرز ترکیه با سوریه اعتراف کرد که بیش از یک‌صد شبه نظامی دولت اسلامی در هتل‌های مرزی منطقه «ریحان لی» استراحت کرده‌اند و سپس راهی سوریه شده‌اند. علاوه بر این اطلاعاتی راجع به اینکه اعضای دولت اسلامی در بیمارستان‌های دولتی ترکیه تحت درمان قرار می‌گیرند، این روز‌ها به چشم می‌خورد.

ابراهیم آیخان نماینده مجمع ملی ترکیه از حزب خلق دمکرات حامی ترک‌ها در مصاحبه‌ای با خبرگزاری «اسپوتنیک» تایید کرده است که مقامات ترکیه همچنان به حمایت از شبه نظامیان دولت اسلامی ادامه می‌دهند. وی در ادامه توضیح می‌دهد:

ترکیه آشکارا از دولت اسلامی حمایت همه جانبه می‌کند. این حمایت‌ها از جمله شامل کمک‌های نظامی به شبه نظامیان، مساعدت در حمل و نقل و لجستیک و انتقال شبه نظامیان به مناطق مختلف سوریه می‌شود. شبه نظامیانی که در جنگ با کرد‌ها مجروح می‌شوند، می‌توانند در بیمارستان‌های ترکیه تحت درمان قرار بگیرند. همه، چه در داخل ترکیه و چه در سایر کشور‌ها از این موضوع خبر دارند. تصاویر شبه نظامیان مجروح در بیمارستان‌های شانلیاورف چندین مرتبه در رسانه‌ها منتشر شده است. حتی مقامات نیز این حقایق را تکذیب نمی‌کنند».

در ماه نوامبر سال گذشته شبه نظامیان دولت اسلامی از ترکیه به کوبانی شهر کرد نشین در شمال سوریه که مرز مشترک با ترکیه نیز دارد، حمله‌ور شدند. این گروه از تجهیزات سنگین و زرهی برخوردار بودند.

آمد کولیبالی که چهار گروگان را در مغازه محصولات حلال در پاریس به قتل رساند، از مرز ترکیه – سوریه و منطقه شانلیاورفا عبور کرده است.

در منطقه ترکیه شبه نظامیان دولت اسلامی در حال آمادگی نظامی هستند و در اردوگاه‌هایی به سر می‌برند که برای پناهندگان سوریه در بیرِجیک و آکچاکاله آماده شده‌اند. با این حال، بیشتر اردوگاه به شبه نظامیان اختصاص یافته است. شبه نظامیان در این منطقه آماده می‌شوند و گروه گروه از مرز سوریه عبور کرده و به جنگ کرد‌ها می‌روند.

هدف اصلی آنکارا در حمایت از اسلام گرایان، ممانعت از خودمختاری کرد‌ها در سوریه است. مقامات ترکیه با تمام قوا سعی در منهدم کردن ساختار کرد‌ها دارند. جهادگران خونخوار دولت اسلامی نیز ابزاری مناسب برای تحقق این هدف هستند.

هدف دوم آنکارا، سازماندهی بلوک سنی‌ها در منطقه‌ای است که بتواند با اتحاد شیعیان ایران – عراق – سوریه و حزب الله به رهبری ایران مبارزه کند.

به ر صورت، سیاستی که آنکارا پیش گرفته است، در جهت صلح و ثبات منطقه نیست، بلکه هرچه بیشتر خصومت و دشمنی‌های قومی – دینی را دامن می‌زند./ کوچه

  • By mohabatnews.com
  • 1393/11/20

گروه

تازه های اخبار روز

مخالفت با ایجاد مرکز مطالعات اسلامی در سوئيس

مخالفت با ایجاد مرکز مطالعات اسلامی در سوئيس

ایجاد یک مرکز مطالعات اسلامی در دانشگاه فریبورگ در غرب سوئیس، مشاجراتی را بین طرفداران گفت ‌و‌ گوی بین...

تشدید قوانین آلمان علیه اسلامگرایان افراطی

تشدید قوانین آلمان علیه اسلامگرایان افراطی

دولت آلمان قصد دارد با وضع قوانین تازه‌، مبارزه با فعالیت‌های تروریستی در خارج از این کشور را شدت ‌بخشد.به...

ترکیه از دولت اسلامی حمایت می‌کند

ترکیه از دولت اسلامی حمایت می‌کند

در تمام رسانه‌های جهانی چندین بار اخباری راجع به حمایت اقتصادی و نظامی مقامات ترک از دولت اسلامی منتشر...

قتل دانشجویان مسلمان، "دعوا بر سر جای پاركينگ بوده نه مذهب"

قتل دانشجویان مسلمان، دعوا بر سر جای پاركينگ بوده نه مذهب

همسر مردی که متهم به قتل سه دانشجوی مسلمان در شهر چپل هیل در ایالت کارولینای شمالی آمریکا در حمله ای...