پس لرزه های حضور پناهجویان مسلمان همچنان اروپا را میلرزاند

گروه حکومت اسلامی از طریق شبکه خبری منسوب به خود، اعماق، مسئولیت این حمله را پذیرفت و ادعا کرد که عامل این انفجار «یکی از سربازان حکومت اسلامی» بوده است

resized8787

به گزارش«محبت نیوز» یک پناه‌جوی ۲۷ ساله مسلمان سوری یکشنبه شب ۲۴ ژوئیه/ ۳ مرداد خود را در برابر درب ورودی یک فستیوال موزیک منفجر کرد. بر اثر این انفجار فرد انتحاری درگذشت و ۱۵ نفر زخمی شدند.

بعد از ظهر دوشنبه چهارم مرداد و در حالی که مقام‌های امنیتی و قضایی آلمان به تشریح یافته‌های خود در مورد عامل حمله انتحاری یکشنبه‌شب می‌پرداختند، گروه حکومت اسلامی از طریق شبکه خبری منسوب به خود، اعماق، مسئولیت این حمله را پذیرفت و ادعا کرد که عامل این انفجار «یکی از سربازان حکومت اسلامی» بوده است.

این چهارمین رویدادی است که در هفتۀ گذشته افکار عمومی را در آلمان نگران کرده است. در روز دوشنبه پیش یک پناهندۀ ۱۷ ساله که در بارۀ ملیّت افغان و یا پاکستانی وی تردید وجود دارد با کارد و تبر به مسافران یک قطار در بایرن حمله کرد و پیش از آنکه توسط مأموران پلیس کشته شود ۵ نفر را زخمی کرد. او در ویدیوئی اقدام خود را مبارزه با کفّار توصیف کرده بود. جمعه پس از آن، یک جوان ۱۸ سالۀ ایرانی-آلمانی با حمله به مردم در یک مرکز خرید در شهر مونیخ ۹ تن را کشت، ۳۵ نفر را زخمی کرد و به زندگی خود پایان داد. مقامات آلمان این کشتار را «جنون آمیز» دانسته و ارتباطی میان آن و گروه‌های جهادگرا برقرار نکرده اند. یکشنبه، یک پناه جوی ۲۱ ساله سوری در شهر روتلینگن در منطقۀ اشتوتگارت با کارد و تبر یک زن را کشت و ٣ تن را زخمی کرد.

افزایش شمار درخواست‌های پناهندگان عمدتن مسلمان در آلمان و ثبت رکوردی تاریخی در این زمینه، این نگرانی را به وجود آورده بود که جو ستیزه‌جویی علیه پناهجویان در کشور افزایش یابد.

اکنون و با ثبت فجایعی اینچنینی می توان گفت نگرانی مردم آلمان در قبال مساله ورود مسلمانان به این کشور بی مورد نبوده است.  واقعیت این است که اختلافات فرهنگی و مذهبی، گسترش احساسات مهاجرستیزی را در اروپا رقم زده اند و حوادثی هم از این قبیل در تشدید اختلافات و وحشت از اسلام اثر گذار خواهند بود.

  • By Mohabat News
  • 1395/05/06
  • آلمان, پناهندگان اروپا, حکومت اسلامی, عملیات انتحاری

گروه

تازه های پناهندگی

محبت نیوز   پس لرزه های حضور پناهجویان مسلمان همچنان اروپا را میلرزاند

پس لرزه های حضور پناهجویان مسلمان همچنان اروپا را میلرزاند

گروه حکومت اسلامی از طریق شبکه خبری منسوب به خود، اعماق، مسئولیت این حمله را پذیرفت و ادعا کرد که عامل...

محبت نیوز   آیا آلمان ورود مسلمانان را به این کشور ممنوع می کند؟

آیا آلمان ورود مسلمانان را به این کشور ممنوع می کند؟

قائم‌مقام حزب راستگرای محافظه‌کار آلترناتیو برای آلمان خواستار ممنوعیت ورود مسلمانان به این کشور شد.«محبت...

محبت نیوز   سیاست “مرکل” در قبال پناهجویان تغییر نخواهد کرد

سیاست مرکل در قبال پناهجویان تغییر نخواهد کرد

آلمان در سال ۲۰۱۵ میلادی پذیرای بیش از ۱ میلیون و یکصد هزار پناهجو بوده استبه گزارش«محبت نیوز»آنگلا مرکل،...

محبت نیوز   حزب مردم دانمارک خواهان توقف ورود مسلمانان شد

حزب مردم دانمارک خواهان توقف ورود مسلمانان شد

قائم مقام حزب ضد خارجی مردم دانمارک: «من نمی گویم همه مسلمانان تهدید تروریستی هستند اما معتقدم تمام تهدیدات...