وضعیت ناگوار زنان پناهنده ایرانی در اروپا

از آن‌جایی که اولویت پذیرش پناهجویان در دو سال اخیر به سوری‌ها تعلق دارد، بسیاری از ایرانیان از ارایه پرونده سیاسی خودداری می‌کنند و با موضوع تغییر مذهب یا پرونده‌های اجتماعی وارد می‌شوند

zanan

فرتور آرشیوی می باشد

به گزارش «محبت‌نیوز» گزارش‌های رسیده از پناهجویان در کشورهای اروپایی حکایت از وضعیت بحرانی آنان به خصوص زنان و کودکان دارد. گفته می‌شود عمده پرونده های زنان پناهجو اجتماعی و در حوزه خشونت های جنسیتی است.

در همین باره وبلاگ «اطلاع رسانی پناهندگان و مهاجران» به شرح روایات تعدادی از زنان و دختران ایرانی در خصوص رویدادهای تلخی پرداخته که بر آنان در این اردوگاه‌ها می‌گذرد.

سارا پناهجوی ۳۳ ساله‌ ایرانی، ۲ سال پیش در اینترنت با مردی آشنا شده بود که خود را سلطنت‌طلب و مشاور رضا پهلوی معرفی کرده بود. سارا از طریق این مرد با یک قاچاقچی آشنا می‌شود و پس از پرداخت ۳۵ میلیون تومان به جای آلمان، به فرانسه می‌رسد که محل زندگی این مَرد است.

سارا در بدو ورود به فرانسه با این مرد تماس میگیرد تا مکانی برای زندگی پیدا کند. او اما با پسری جوان روبه‌رو می‌شود که پس از زندانی کردن سارا در اتاق محل زندگی‌اش خود را «قاچاقچی اعضای بدن» معرفی می‌کند.

سارا از سوی این پسر با خشونت‌های بسیاری روبه‌رو می‌شود؛ از تجاوزهای مکرر جنسی تا ضرب و شتم و تهدید به مرگ با چاقو.

این دختر پس از آن‌که خود را از دست این فرد رها می‌کند با انجمن پناهجویان فارسی‌زبان در فرانسه آشنا می‌شود و سکوت خود را می‌شکند. او حالا با فرزندی که از آن مرد در شکم دارد، روزها در اداره‌ پلیس و پزشکی قانونی به مسیر پناهندگی ادامه می‌دهد تا بلکه روزی بتواند در فرانسه یا آلمان به آرامش برسد.

عمده پرونده های زنان پناهجو اجتماعی و در حوزه خشونت های جنسیتی است؛ فرار از قتل‌های ناموسی، داشتن رابطه‌های نامشروع و مواجه با احکام قضایی غیرانسانی، ازدواج اجباری با مردان مسن یا مواجه با حکم سنگسار برای اتهام «زنا» و یا کفالت فرزند از جمله مهم‌ترین و بیشترین پرونده‌های پناهجویی زنان مجرد و بیوه بوده است.

در بخشی از این گزارش آمده «در میان این زنان پناهجو که پرونده‌های مختلفی برای ارایه دارند، برخی نیز به دلایل مواجه با احکام سیاسی رنج سفر به تن می‌خرند. اما از آن‌جایی که اولویت پذیرش پناهجویان در دو سال اخیر به سوری‌ها تعلق دارد، از ارایه پرونده سیاسی خودداری می‌کنند و با موضوع تغییر مذهب یا پرونده‌های اجتماعی وارد می‌شوند.»

  • By Mohabat News
  • 1395/04/09
  • بحران پناهجویی, پناهندگان اروپا, پناهندگان ایرانی, زنان ایران, مهاجرت

گروه

تازه های پناهندگی

محبت نیوز   وضعیت ناگوار زنان پناهنده ایرانی در اروپا

وضعیت ناگوار زنان پناهنده ایرانی در اروپا

از آن‌جایی که اولویت پذیرش پناهجویان در دو سال اخیر به سوری‌ها تعلق دارد، بسیاری از ایرانیان از ارایه...

محبت نیوز   پناهجویانی که به کلیسا پناه آورده بودند توسط پلیس بازداشت شدند

پناهجویانی که به کلیسا پناه آورده بودند توسط پلیس بازداشت شدند

۲ پناهجوی عراقی که دوشنبه گذشته به کلیسایی در ایسلند پناه برده بودند تا به این وسیله پلیس از بازداشت...

محبت نیوز   ۴۵۰۰ پناهجوی سرگردان در طول یک روز نجات یافتند

۴۵۰۰ پناهجوی سرگردان در طول یک روز نجات یافتند

روشن نیست که چه تعداد پناهجو و مهاجر در راه رسیدن به اتحادیه اروپا در دریا غرق شده‌اند.«محبت نیوز»- اتحادیه...

محبت نیوز   در سوئیس از شیوه جدید پناهجویی “چمدانی” رونمایی شد

در سوئیس از شیوه جدید پناهجویی چمدانی رونمایی شد

ماموران مرزی از صحنه کشف این جوان ۲۱ ساله در چمدان فیلم‌برداری کرده‌‌اند«محبت نیوز»- ماموران پلیس مرزی...