تهدید پلیس جهت بازگرداندن سرگرد خلبان خسروی به ایران

بر اساس قوانین بین المللی هیچ پناهنده سیاسی قابل استرداد به کشور مبدا نمی باشد حتا اگر توافقنامه تبادل مجرم داشته باشند.

khosravi

به گزارش «محبت‌نیوز» سرگرد خلبان احمد رضا خسروی که به دلیل مشکلاتش با جمهوری اسلامی مجبور به ترک ایران و اعلام پناهندگی در ترکیه شده شده بود، اکنون در حالی که در کشور ترکیه پناهنده است با تهدید مقامات رژیم رو به رو گشته که در این حین حتا برای تخریب وجهه ایشان از توهین و افترا نیز دریغ نکرده و همچنین وی را تهدید به بازگرداندن به ایران از طریق پلیس اینترپل نموده اند.

سعید منتظر المهدی سخنگوی نیروی انتظامی در گفتگو با خبرگزاری تسنیم در خصوص وضعیت خسروی گفته «این فرد کمک دوم خلبان بوده و از مشکلات روحی و روانی رنج می برده است و شنیده ها حاکی است که وی در حال حاضر در کشوری دیگر مستقر است».

وی همچنین مدعی شده است که «در صورت صحت اخبار رسیده مبنی بر حضور وی در کشور دانمارک، اقدامات تکمیلی برای شناسایی، ردیابی و تعقیب وی در این کشور انجام خواهد شد و در صورت عدم حضورش در این کشور اعلان قرمز از طریق پلیس اینترپل برای وی صادر می شود تا نسبت به تحت تعقیب قرار گرفتن وی در صد و نود کشور عضو اینترپل اقدام شود».

در همین ارتباط «تایمز اسرائیل» نوشته گفته های سخنگوی رئیس پلیس نیروی انتظامی در حالی ست که در وهله نخست می بایست به این مسئله توجه داشت که طبق اخبار، گزارشهای و مدارک موجود، این خلبان سابق نیروی انتظامی در حال حاضر در کشور ترکیه پناهنده است و تحت پوشش سازمان ملل متحد قرار دارد.

چنانچه طی چند ماه گذشته ماموران فرستاده شده از سوی جمهوری اسلامی برای ربودن و یا از بین بردن وی، توسط پلیس ترکیه شناسایی و دستگیر شده اند.

در خصوص افترایی که این مقام جمهوری اسلامی به ایشان زده نیز باید گفت که بر اساس قوانین نظامی هوانیروز هیچ خلبانی در صورت عدم صحت و سلامت روانی اجازه پرواز ندارد، اما این در حالی ست که سرگرد خسروی تا یک هفته پیش از خروج از ایران در سمت خود باقی بوده و پرواز داشته اند.

 مورد دیگری که می توان به آن اشاره کرد، اینکه بر اساس قوانین بین المللی هیچ پناهنده سیاسی قابل استرداد به کشور مبدا نمی باشد حتا اگر توافقنامه تبادل مجرم داشته باشند که به هر صورت شامل پناهندگان سیاسی که رژیم جمهوری اسلامی آنها را مجرم تلقی می کند، نمی شود.

و نکته قابل توجه این است که اگر به گفته این مقام نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، ایشان دارای هیچگونه اطلاعاتی از رژیم نیستند، چگونه است که این چنین در خصوصشان واکنش نشان داده و پس از ناکامی در ربودن ایشان، حال درصدد پی گیری وی از طریق پلیس اینترپل برآمده اند تا به ایران ارجاع داده شوند؟!

  • By Mohabat News
  • 1395/02/30
  • احمد خسروی, اسرائیل, پناهجو, پناهندگان ایرانی, پناهندگان ترکیه

گروه

تازه های پناهندگی

محبت نیوز   تهدید پلیس جهت بازگرداندن سرگرد خلبان خسروی به ایران

تهدید پلیس جهت بازگرداندن سرگرد خلبان خسروی به ایران

بر اساس قوانین بین المللی هیچ پناهنده سیاسی قابل استرداد به کشور مبدا نمی باشد حتا اگر توافقنامه تبادل...

محبت نیوز   پناهجویان ایرانی بالاترین سطح آموزش‌ را دارند

پناهجویان ایرانی بالاترین سطح آموزش‌ را دارند

از میان پناهجویان ایرانی ۴۲.۵ درصد دارای دیپلم دبیرستان هستند و ۳۵.۲ درصد پناهجویان دیگر ایرانی نیز دارای...

محبت نیوز   سازمان ملل برای کمک به آوارگان نیاز به کمک بخش خصوصی دارد

سازمان ملل برای کمک به آوارگان نیاز به کمک بخش خصوصی دارد

کل هزینه‌های کمیساریا در سال ٢٠١۶ به ٧٢٠ میلیون دلار می‌رسد در حالی که تنها ١۵٨ میلیون دلار بودجه در...

محبت نیوز   اول ژوئن و کابوس پناهندگان اخراجی نزدیک می شود

اول ژوئن و کابوس پناهندگان اخراجی نزدیک می شود

قطع پول ماهیانه و بیرون راندن هزاران تن از متقاضیان پناهندگی اخراجی از مسکن های اداره مهاجرت، به زور...