اختلافات روسیه و اکراین به کلیساهای ارتدکس کشیده شد

نمایندگان دیگر نهادهای مسیحیت همچون کاتولیک ها و غیره که دراین اجلاس حضور دارند، حق اظهار نظر و یا شرکت در تصمیم گیری این اجلاس را ندارند.

orto55

به گزارش«محبت نیوز»-اجلاس سراسری کلیساهای ارتدکس پس از گذشت ۵ قرن و بروز شکاف در میان کلیساهای ارتدکس در سراسر جهان، برای اولین بار پنجشنبه در جزیره کرت یونان به طور رسمی کار خود را آغاز کرد.

این اجلاس درحالی صورت می گیرد که از تعداد سران کلیساهای ۱۴ کشور، سران کلیسای ارتدکس پنج کشور (روسیه، سوریه، صربستان، بلغارستان و گرجستان) به دلیل مخالفت با دیدگاههای دیگر کلیساهای ارتدکس دراین اجلاس شرکت نکرده اند.

به نقل از رسانه های خبری یونان از جزیره کرت، اسقف اعظم استانبول طی سخنانی بدون اشاره به نام کشور خاصی، گفت: عده ای خود را ارتدکس های بهتر و دیگران را ارتدکس های پایین تر می دانند و این مساله در قاموس ارتدکس نمی گنجد.

به گزارش ایرنا از آتن، اسقف اعظم یونان نیز روز گذشته با انتقاد از سران کلیساهای کشورهایی که در این اجلاس شرکت نکرده اند گفته بود: تمام تلاش ها برای حضور همه سران کلیساهای ارتدکس صورت گرفته است و ما بدون حضور کشورهایی که مایل به شرکت نیستند، این اجلاس را بخوبی برگزار خواهیم کرد.

سامانه یونانی زبان اتنوس در این باره نوشت:«منظور از سخنان اسقف اعظم استانبول گرچه اسمی از کشور خاصی به زبان نیاورده است، کلیسای ارتدکس روسیه می باشد، زیرا اعضای کلیسای ‘اوکراین’ چند روز پیش پس از تصمیم شورای این کلیسا مبنی بر داشتن خودمختاری و خروج از حاکمیت و مدیریت کلیسای ارتدکس روسیه، از رئیس پارلمان این کشور خواستند که نامه ای به اجلاس سراسری ارتدکس ها در کرت یونان بنویسد تا کلیسای این کشور را به عنوان کلیسای خودمختار و مستقل از کلیسای ارتدکس روسیه اعلام نماید».

 عده ای بر این عقیده می باشند که رهبر کلیسای ارتدکس روسیه به نشانه اعتراض به این نامه و درخواست اوکراین برای خودمختار خواندن کلیسای این کشور و با توجه به دیدگاه های متفاوتی که چندین سال بین کلیساهای ارتدکس این کشور با اوکراین وجود دارد، از شرکت دراین اجلاس خودداری کرده است.

  • By Mohabat News
  • 1395/03/28
  • اوکراین, روسیه, کلیسای ارتدکس, کلیسای روسیه, کلیسای یونان

گروه

تازه های مسیحیت

محبت نیوز   اختلافات روسیه و اکراین به کلیساهای ارتدکس کشیده شد

اختلافات روسیه و اکراین به کلیساهای ارتدکس کشیده شد

نمایندگان دیگر نهادهای مسیحیت همچون کاتولیک ها و غیره که دراین اجلاس حضور دارند، حق اظهار نظر و یا شرکت...

محبت نیوز   گورستان مسیحیان در رومانی تبدیل به گالری هنری شد+عکس

گورستان مسیحیان در رومانی تبدیل به گالری هنری شد+عکس

بر روی این قبرها علت مرگ نیز به شکل تصویری یا متن نوشت، ذکر شده است.به گزارش«محبت نیوز»-گورستان مبارک...

محبت نیوز   رهبر کاتولیک‌های جهان به ارمنستان خواهد رفت

رهبر کاتولیک‌های جهان به ارمنستان خواهد رفت

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان ۲۴ ژوئن، ماه جاری میلادی، به ارمنستان سفر خواهد کرد.به گزارش«محبت نیوز»- مراسم...

محبت نیوز   جلسه محرمانه برای اصلاح رسانه‌های واتیکان

جلسه محرمانه برای اصلاح رسانه‌های واتیکان

اصلاحات پاپ در کلیسای کاتولیک به رسانه‌های واتیکان رسید«محبت‌نیوز»- سایت «واتیکان اینسایدر» نوشته در...