کلیسای مسیح ناجی چگونه تخریب و دوباره ساخته شد

کلیسای مسیح ناجی مسکو بزرگترین کلیسا و مهمترین کلیسای ارتدکس روس است. ماجرای آن مانند اکثر کلیساهای روسیه تراژیک است

Russia-Moscow-Cathedra

«محبت‌نیوز» – کلیسای مسیح ناجی که در نیمه دوم قرن ۱۹ به یاد سربازان روس که در نبرد با ناپلئون جان باختند ساخته شد کمتر از ۵۰ سال بعد به فرمان استالین ویران شد. در آستانه قرن جدید دوباره در همان جا در مرکز پایتخت روسیه در نزدیکی کرملین از نو ساخته شد.

به نقل از صدای روسیه، به عللی ساخت این کلیسا بلافاصله پس از پیروزی در جنگ سال ۱۸۱۲ میلادی آغاز نشد و فقط در سال ۱۸۳۹ میلادی ساخت آن شروع شد. در محلی که قرار بود کلیسا ساخته شود صومعه زنان قرار داشت. ساکنان آن به جای دیگری منتقل شدند و صومعه ویران شد. یکی از راهبه ها در سوگواری نابودی صومعه پیشگویی کرد که کلیسای جدید فقط ۵۰ سال عمر خواهد کرد.

ساخت کلیسای مسیح ناجی بیش از ۴۰ سال طول کشید. بهترین معماران و مهندسان و بناها در ساخت آن شرکت داشتند و نقش های رو دیواری داخل کلیسا توسط نقاشان نامدار روس انجام شد

پس از افتتاح، کلیسای مسیح ناجی مبدل به مرکز روشنگری و رویدادهای فرهنگی بسیاری شد. در آنجا مراسم تاجگذاری ، جشن های عمومی و تاریخی برگزار شدند. کلکسیون کتابخانه بزرگ و غنی بود. گروه کر آن یکی از بهترین گروه ها در کشور به حساب می آمد. کمک های خیریه برای مساعدت به فقرا و فراریان و مجروحان جنگ صرف می شد.

پس از به قدرت رسیدن بلشویک ها ، کلیسای مسیح ناجی مانند دیگر کلیساها بطورکامل سرمایه گذاری دولتی را از دست داد و در سال ۱۹۳۱ میلادی به فرمان استالین ویران شد.

رهبر کشور در حال ساخت مسکو نو بود و کلیساها جایی در آن نداشتند. در جای کلیسای محبوب مسکویی ها ، کاخ شورا ها به ارتفاع ۴۲۰ متر با مجسمه عظیم لنین بر پشت بام آن می بایست سر بلند می کرد. بدین ترتیب پس از ۴۸ سال پیشگویی راهبه پیر عملی شد.

البته نقشه استالین نیز پیاده نشد. جنگ جهانی دوم مانع شد. اواخر سالهای ۱۹۵۰ میلادی در جایی که قرار بود کاخ شوراها ساخته شود استخر رو باز ساختند.

کلیسای معاصر در سال ۲۰۰۰ میلادی افتتاح شد. ساختمان جدید به ارتفاع ۱۰۳ متر تا حد ممکن نزدیک به طرح های ساختمان اولیه ساخته شده است. هنگام ساخت آن از نقشه ها و طرح های قرن گذشته استفاده شد.

هم اکنون کلیسای مسیح ناجی فقط کلیسای اصلی جامع روسیه به گنجایش تا ۱۰ هزار نفر نیست ، بلکه یک موزه کامل است. گردش های آموزشی در آنجا برگزار می شود و پلاتفرم تماشا نیز در آنجا وجود دارد که منظره شگفت آور مسکو از آن جلوی چشم پدیدار می شود.

  • By Mohabat News
  • 1395/03/18
  • تخریب کلیسا, کلیسا, کلیسای ارتدوکس, کلیسای روسیه

گروه

تازه های مسیحیت

محبت نیوز   کلیسای مسیح ناجی چگونه تخریب و دوباره ساخته شد

کلیسای مسیح ناجی چگونه تخریب و دوباره ساخته شد

کلیسای مسیح ناجی مسکو بزرگترین کلیسا و مهمترین کلیسای ارتدکس روس است. ماجرای آن مانند اکثر کلیساهای روسیه...

محبت نیوز   «خلع لباس» مجازات کافی برای کودک آزاری اسقف‌های کاتولیک خواهد بود؟

«خلع لباس» مجازات کافی برای کودک آزاری اسقف‌های کاتولیک خواهد بود؟

مشکلات پاپ برای رسیدگی به پرونده کودک آزاری در کلیساها«محبت‌نیوز»- سندی با عنوان «مانند یک مادر مهربان»،...

محبت نیوز   مجارستان به دنبال نجات ارزشهای مسیحی اروپاست

مجارستان به دنبال نجات ارزشهای مسیحی اروپاست

مجارستان پاسخگوی این حجم از پناهجویان نیست و هیچ مهاجری را نیز پذیرش نخواهد کردبه گزارش«محبت نیوز»هجوم...

محبت نیوز   فیلم  جنجالی “مصائب مسیح۲” ساخته می شود

فیلم جنجالی مصائب مسیح۲ ساخته می شود

فیلمنامه نویس «شجاع دل» از انجام مذاکره با «مل گیبسون» برای ساخت قسمت دوم فیلم جنجالی «مصائب مسیح» خبر...