مسیحیان و بودائیان خواستار ترویج اقتصاد عادلانه شدند

مسیحیان و بودائیان طی دیداری در تایلند فراخوان مشترکی در رابطه با اقتصاد عادلانه با عنوان ' کلام مشترک درباره رویکردهای اقتصادی بین‌المللی' صادر کردند.

به گزارش 'محبت نیوز' آژانس خبری مسیحیان ایران به نقل از خبرگزاری مهر، پایگاه اطلاع رسانی ایلکشیا با بیان این مطلب نوشت، نمایندگاه دو ادیان اسلام و مسیحیت طی دیداری که در دانشگاه پایاپ در تایلند برگزار کردند به بررسی و تبیین ' حرص و آز ساختاری' پرداختند.

در این هم‌اندیشی که از سوی شورای جهانی کلیساها و فدراسیون جهانی کلیسای لوتری برگزار شده بود نمایندگان هر دو سنت تراوادا و ماهایانا بودیست و همچنین نمایندگان گروههای مسیحی لوتری، انگلیکن، باپتیست، کاتولیک شرکت داشتند.

در بیانیه پایانی تأکید شد که حرص و آز شخصی و سیستماتیک هسته بحران جهانی اقتصاد در دنیای امروز است. این بیانیه همچنین ابراز امیدواری کرده است که تعامل و همکاری بین مذهبی کنونی سهم مؤثری در غلبه بر حرص و آز داشته باشد و تحقق جهانی با محبت، حکمت و عدالت را میسر کند.

شرکت‌کنندگان اظهار داشتند که یکی از علل اصلی بحران اقتصادی جهان درحال حاضر انگیزه افزایش منافع و سود از سوی سرمایه‌داران بوده است و نسبت به از بین بردن مقررات بازارهای اقتصادی ابراز تأسف کردند. آنها یادآور شدند که وضعیت کنونی، یک وضعیت اخلاقی و معنوی است.

در بیانیه ' کلام مشترک درباره حرص و آز ساختاری' مسیحیان و بودائیان تأکید کرده‌اند که برچیدن این مقررات از چند دهه قبل بستر انفجار حرص و آز ساختاری را فراهم کرد و به بحران بدهی و وام ، با برابریهای بی مانند میان اقشار بسیار غنی و افرادی که هر روز گرسنه می‌مانند منتهی شد و نهایت میزان تخریب محیط زیست را افزایش داد.

  • By mohabatnews.com
  • 1389/09/04

گروه

تازه های مسیحیت

مسیحیان و بودائیان خواستار ترویج اقتصاد عادلانه شدند

مسیحیان و بودائیان خواستار ترویج اقتصاد عادلانه شدند

مسیحیان و بودائیان طی دیداری در تایلند فراخوان مشترکی در رابطه با اقتصاد عادلانه با عنوان ' کلام مشترک...

پاپ: مذاکره می تواند منتهی به صلح در خاورمیانه شود

پاپ: مذاکره می تواند منتهی به صلح در خاورمیانه شود

پاپ بندیکت شانزدهم بر اهمیت گفت و گو در خاورمیانه به عنوان راهی برای پایان دادن به درگیری های اسراییل...

بزرگترین مجسمه عیسی مسیح + عكس

بزرگترین مجسمه عیسی مسیح + عكس

بزرگترین مجسمه عیسی مسیح در شهر مرزی لهستان با آلمان نصب شد. ساختن این مجسمه 33 متری 5 سال طول کشید....

نخستین سفر پاپ فرانسیس به قاره آسیا

نخستین سفر پاپ فرانسیس به قاره آسیا

این نخستین سفر پاپ فرانسیس به قاره آسیا است. او نخستین رهبر کاتولیک‌های جهان است که در پی ۲۰ سال گذشته...