گسترش گرویدن شیعیان ایرانی به «مسیحیت» در اروپا

گزارش‌‌ها حکایت از آن دارد که رشد آمار گرویدن مسلمانان شیعه ایرانی به مسیحیت در اروپا افزایش چشمگیری داشته است.

به گزارش «محبت‌نیوز»  نه تنها در ایران، حالا گزارش‌‌ها حکایت از آن دارد که رشد آمار گرویدن مسلمانان شیعه ایرانی به مسیحیت در اروپا نیز افزایش چشمگیری داشته است.

روزنامه «ویلت» آلمان نوشته بر اساس اطلاعات ۱۸ تا ۲۰ کلیسای ایالتی از ائتلاف پروتستان دست کم ۲۰۰۰ نفر در سال ۲۰۱۴ مسیحی و مراسم ویژه غسل تعمید اکثرآنها برگزار شده است.

این درحالی است که به گفته شماری از مسئولان کلیساهای آلمان، احتمال می رود که شمار این افراد بیشتر از ارقام رسمی باشد، زیرا شماری از اسقف‌ها و رهبران مذهبی با صلاحیت خود، غسل تعمید را انجام می دهند و در این زمینه ارقامی در دست نیست.

بر اساس این گزارش از میان افرادی که به مسحیت رو آورده‌اند، شمار زیادی ایرانی بوده‌اند. افزون بر این، به گفته «انیته کورشوس» از مقامات ارشد کلیسای ایالتی نویستفالین» در میان افرادی که در کلیساهای آلمان غسل تعمید انجام داده و عضویت کلیسا را پذیرفته‌اند، تعداد زیادی از نوکیشان مسیحی ایرانی بودند که در ایران موفق به غسل تعمید نشده‌اند.

روایات مختلفی در مورد دلایل گرایش شیعیان ایران به مسیحیت نقل می‌شود. از جمله آنکه ۲۴ خرداد امسال نیز روزنامه بریتانیایی «دیلی میل» گزارش داد که بیش از صدها ایرانی پناهجو در بریتانیا تغییر دین می‌دهند تا از اخراج شدن‌شان جلوگیری شود.

«پیت ویلکاکس» کشیش انگلیسی کلیسای جامع لیورپول می‌گوید که این عده از افراد باور دارند که این موضوع سبب می شود تا از اخراج شدن و نپذیرفتن درخواست پناهندگی شان در اداره امور پناهجویان جلوگیری می‌شود.

این روزنامه اشاره می کند که این اقدامات از سوی برخی از پناهجویان ایران همزمان با سخت گیری‌های بیش‌تر اداره امور پناهجویان بریتانیا صورت گرفته است و تاکنون بیش از ۲۰۰ ایرانی مسلمان در لیورپول به مسیحیت گرویده‌اند.

شهریور سال گذشته نیز گزارش شد که صدها نفر از مسلمانان ایرانی و افغان در یکی از کلیساهای پایتخت آلمان به مسحیت گرویدند.

همین روزنامه انگلیسی در آن زمان نوشت «برخی از این پناهجویان خود را معرفی نمی‌کنند چون نگران هستند خویشاوندانشان در وطن به خاطر ارتداد و روگرداندن آنها از دین اسلام مورد تعقیب و آزار قرار گیرند چون مجازات مرتدان در کشورهای اسلامی اعدام است.

از شمار مسلمان‌زادگان ایرانی و افغان که به مسیحیت گرویده‌اند اطلاع دقیقی در دست نیست. پیش از این خبرگزاری آلمان گزارش داده بود که نوکیشان مسیحی ایرانی و افغان که در مراسم کلیسای محله «اشتگلیتس» برلین شرکت می‌کنند چهره کلیسارا به شدت دگرگون کرده اند و اکثریت کسانی که در مراسم عبادی روزهای یک‌شنبه شرکت می‌کنند ایرانی‌تبار و عده‌ای شهروند افغانستان هستند.

چند سال پیش نیز گزارش‌هایی از مسیحی شدن ده‌ها ایرانی در کلیسای «یاری خدا» در محله «نوی‌کلن» برلین منتشر شد. در این‌ گزارش آمده بود که شرکت‌کنندگان در مراسم روز یک‌شنبه این کلیسا دو برابر شده‌اند.‌

اردیبهشت امسال نیز خبری منتشر شد که نشان می‌داد حدود ٨٠ تن از مسلمانان کشورهای ایران و افغانستان با شرکت در مراسم غسل تعمید در شهر هامبورگ به آیین «مسیحیت» گرویدند.

«آلبرت بابایان» کشیش کلیسای فارسی زبان آلفا و امگای شهر هامبورگ در این خصوص گفته است «هریک از این افراد به دلایل گوناگونی به آیین مسیحیت گرویدند، بیشتر این افراد واقعن از اسلام ناامید شده بودند.»

بابایان در خصوص تعمید افراد نیز گفت «شاید برخی از افراد تنها برای دریافت مدارک جهت پرونده پناهندگی خود به ما مراجعه کرده باشند، اما سایر افراد براستی خواهان شنیدن و دریافت پیام خوش انجیل هستند، بدیهی است کسی که به مسیح واقعن ایمان نیاورد تعمید آب داده نخواهد شد.»

  • By Mohabat News
  • 1395/05/11
  • ارتداد, جفا بر مسیحیان ایران, جوانان ایران, دیپورت, شیعه, غسل تعمید, کلیسا, گرایش به مسیحیت, مسیحیان افغانستان, مسیحیان ایران, مهاجرت مسیحیان ایران

گروه

تازه های مسیحیان ایران

محبت نیوز   زندانی مسیحی مریم نقاش زرگران به اعتصاب خود پایان داد

زندانی مسیحی مریم نقاش زرگران به اعتصاب خود پایان داد

نوکیش مسیحی مریم (نسیم) نقاش زرگران از روز سه شنبه پانزدهم تیرماه برای دومین بار در سال جاری اعتصاب غذا...

محبت نیوز   گسترش گرویدن شیعیان ایرانی به «مسیحیت» در اروپا

گسترش گرویدن شیعیان ایرانی به «مسیحیت» در اروپا

گزارش‌‌ها حکایت از آن دارد که رشد آمار گرویدن مسلمانان شیعه ایرانی به مسیحیت در اروپا افزایش چشمگیری...

محبت نیوز   درخواست دو سازمان مسیحی از جمهوری اسلامی برای آزادی سه مسیحی زندانی

درخواست دو سازمان مسیحی از جمهوری اسلامی برای آزادی سه مسیحی زندانی

دو سازمان مسیحی برای آزادی شهروندان مسیحی اهل جمهوری آذربایجان از زندان اوین به طور رسمی از رئیس‌جمهور...