زندانی مسیحی مریم نقاش زرگران در وضعیت جسمی و روحی نامناسب قرار دارد

زندانی مسیحی خانم نقاش‌زرگران در حمایت از نرگس محمدی آنچه با شرایط وخیم روحی و جسمی که داشت انجام داد و حالا شاید وقت آن باشد که سازمان‌های حقوق‎بشری برای کمک به این نوکیش مسیحی شتاب کنند.

Mariam-Naghash-Zargaran_MohabatNews3

به گزارش آژانس خبری مسیحیان ایران «محبت‌نیوز» درحالیکه بیست روز از اعتصاب غذای «مریم نقاش زرگران» نوکیش مسیحی زندانی در اوین گذشته گزارش شده حال جسمی و روحی او به شدت نامناسب شده است.

گرچه پزشکی قانونی و همینطور پزشکان معتمد زندان در بهداری اوین و بیمارستان به صورت کتبی اعلام کرده‌اند عارضه قلبی او در نتیجه فشارهای جسمی و روحی ناشی از اعتصاب طولانی مدت تشدید شده، اما همچنان نهادهای امنیتی با درخواست آزادی مشروط‌ این زندانی عقیدتی موافقت نمی‌کنند و او نیز به اعتصاب غذای خود ادامه می‌دهد.

خانواده نقاش زرگران می‌گویند دخترشان دچار افسردگی شدید شده، فشار خون او به شدت کاهش یافته و درد و بی‌حسی در پا همچنان او را آزار می‌دهد. منابع نزدیک به خانواده نقاش‌زرگران گفته‌اند که آنها برای ملاقات با او به زندان اوین رفته‌اند و متوجه وخامت حال او شده‌اند.

مریم نقاش زرگران از روز سه‌شنبه پانزدهم تیرماه اعتصاب غذا کرد و خواسته او آزادی بی قید و شرط است با این حال دادستانی به آن‌ها گفته رسیدگی به این درخواست دست ما نیست و نهادهای اطلاعاتی [اطلاعات سپاه] مخالف آزادی مشروط اوست.

آنچه به طور ملموس درباره آن می‌توان صحبت کرد طولانی شدن اعتصاب غذای مریم (نسیم) نقاش زرگران است. چهار روز اول اعتصاب غذای این نوکیش مسیحی در حمایت از «نرگس محمدی» فعال مدنی بود که او نیز در اعتراض به عدم اجازه تماس با فرزندانش در اعتصاب غذا به سر می‌برد.

پس از آن نیز در اعتراض به وضعیت پرونده خود اعتصاب غذایش را ادامه داد. اما مریم پیش از عید فطر نیز روزهای متمادی را در اعتصاب غذا به سر برد و به طور مشخص ظرف ماه‌های گذشته وضعیت جسمانی او به شدت دچار آسیب و تحلیل شده و حالا نیز بیماری‌های روحی گریبانش را گرفته است.

نکته مورد اشاره اینجاست که خانم نقاش‌زرگران در حمایت از نرگس محمدی آنچه با شرایط وخیم روحی و جسمی که داشت انجام داد و حالا شاید وقت آن باشد که سازمان‌های حقوق‎بشری برای کمک به این نوکیش مسیحی شتاب کنند.

خانم زرگران از اسفند سال ١٣٨٩ که برای نخستین بار به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات احضار و مورد بازجویی قرار گرفت تا امروز با نهادهای امنیتی درگیر است و از بازجویی‌های طولانی گرفته تا تهدید و مزاحمت برای اعضای خانواده همه را ظرف این مدت‌ بارها تجربه کرده است.

او بیست تیر با انتشار نامه‌ای در ششمین روز از اعتصاب غذایش با عنوان «وقتش رسیده که سکوت سه ساله ام را بشکنم» از روند بازداشت‌ها و بازجویی‌های غیرقانونی‌اش پرده برداشت و بر ادامه بی عدالتی در مورد پرونده‌اش و تداوم اعتصاب غذایش تاکید کرد.

خانم زرگران پیش‌تر پس از یازده روز اعتصاب غذا در تاریخ ۱۷ خردادماه به مرخصی اعزام شده بود. وی با این‌که تمامی خواسته‌هایش تحقق نیافته بود با درخواست خانواده و دوستان اعتصاب غذایش را شکست. پس از مدت کوتاهی علی‌رغم عدم تکمیل دوره درمان با توجه به مخالفت دادستانی جهت تمدید مرخصی و تهدید به ضبط وثیقه، هفتم خردادماه خود را به زندان اوین معرفی کرد.

قاضی مقیسه، رئیس شعبه ٢٨ دادگاه انقلاب که شهرت‌اش در صدور سخت‌ترین و بی‌رحمانه‌ترین احکام برای زندانیان سیاسی و عقیدتی است او را به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق اجتماع و تبانی به ۴ سال حبس تعزیری محکوم کرد.

این در حالی‌است که چنین اتهامی هرگز به وی تفهیم نشده بود. تشکیل کلیساهای خانگی، تبلیغ علیه نظام هم از دیگر اتهامات پرونده این زندانی است.

او از معدود زنان زندانی است که تا این حد از سوی حکومت تحت فشار قرارگرفته است. این نوکیش مسیحی در طول دوران بازداشت بدون کمترین امکانات اولیه مورد بازجویی قرار گرفت. اغلب موضوع سئوالات در مورد کیفیت برگزاری مراسم در این کلیساها بود.

  • By Mohabat News
  • 1395/05/05
  • اعتصاب غذا, جفا بر مسیحیان ایران, زندان اوین, مریم نقاش زرگران, مسیحیان ایران, نرگس محمدی, نوکیش مسیحی

گروه

تازه های مسیحیان ایران

محبت نیوز   زندانی مسیحی مریم نقاش زرگران در وضعیت جسمی و روحی نامناسب قرار دارد

زندانی مسیحی مریم نقاش زرگران در وضعیت جسمی و روحی نامناسب قرار دارد

زندانی مسیحی خانم نقاش‌زرگران در حمایت از نرگس محمدی آنچه با شرایط وخیم روحی و جسمی که داشت انجام داد...

محبت نیوز   ادعای موسسات امنیتی جمهوری اسلامی:”تبشیری‌ها، خط مقدم سازمان سیا هستند!”

ادعای موسسات امنیتی جمهوری اسلامی: تبشیری‌ها، خط مقدم سازمان سیا هستند!

سازمانهای متصل به پیکره جمهوری اسلامی هیچگونه حد و مرزی برای شخصیت ها قائل نیستند و هر روزه در این موسسات...

محبت نیوز   مادرمریم نقاش زرگران: «هر لحظه انتظار دارم یک خبر بد برسد.»

مادرمریم نقاش زرگران: «هر لحظه انتظار دارم یک خبر بد برسد.»

آنچه مادر مریم نقاش زرگران درباره وضعیت دخترش روایت می‌کند تجربه تلخ تمامی خانواده‌هایی است که زندانی...

محبت نیوز   زندانی مسیحی مریم نقاش زرگران به اعتصاب خود پایان داد

زندانی مسیحی مریم نقاش زرگران به اعتصاب خود پایان داد

نوکیش مسیحی مریم (نسیم) نقاش زرگران از روز سه شنبه پانزدهم تیرماه برای دومین بار در سال جاری اعتصاب غذا...