هشدار آیت الله مکارم:افزایش گرویدن به «مسیحیت» در پایتخت معنوی شیعیان

آمار شهروندانی که در شهرهای مذهبی مشهد و قم، به مسیحیت گرویده‌اند، افزایش یافته است.

makarem_shirazi_mohabatNews71

 آژانس خبری مسیحیان ایران «محبت‌نیوز» – چه اتفاقاتی در حاشیه شهر مشهد افتاده که ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید بلند پایه حکومت را آنقدر نگران کرده؟ او ظرف چند ماه گذشته برای دومین بار به طور رسمی و چندین بار در محافل خصوصی از نسبت به آنچه در حاشیه مشهد می‌گذرد هشدار داده است!

آنچه او بر آن تاکید دارد «فعالیت و نفوذ دشمن» است. اما چه دشمنی؟ به گفته مکارم عده‌ای تصور می‌کنند با گرفتن حاشیه شهر می‌توانند آرام‌آرام نفوذ کنند و بعد بگویند پایگاه مهم تشیع، مشهد را در اختیار گرفتیم.

او تاکید کرده در دیداری که با علی خامنه‌ای داشته گفته مشکلات اطراف مشهد حل شدنی است و نباید احساس ضعف و نگرانی کنیم، باید به کارهای مهمی دست بزنیم؛ در آن دیدار شش راهکار ارائه دادم که یکی از آن‌ها حضور پررنگ مبلغان و مفسران در آن مناطق بود.

آنطور که می‌گوید پیشنهاداتی هم داده از جمله اینکه در آن منطقه ورزشگاه احداث شود تا جوانان بیشتری جذب شوند و اجازه داده نشود هیچ روزنه‌ای برای به انحراف کشاندن مردم بوجود بیاید. او همچنین از علما و مبلغان خواسته تا به این مناطق سفر کنند تا از انحرافشان جلوگیری شود.

مکارم از چه نگران است؟ در قدرتمندترین کلان شهر مذهبی ایران چه می‌گذرد؟
برای این منظور باید کمی عقب‌تر رفت.اواخر سال ۸۹ وحیدخراسانی با ابراز نگرانی از گسترش مسیحیت در کشور گفته بود: «آمار جوانانی را که در شهر مذهبی قم، به دین مسیحیت گرویده‌اند، در اختیار دارد.» او با انتقاد شدید از مسؤولان و دستگاه های اجرایی به خاطر آن که از این قبیل موضوعات غافلند به آنها هشدار داد و از مسؤولان خواست که دیگر در این باب کوتاهی نکنند.

هشدار این مرجع تقلید که بازتاب گسترده ای در رسانه ها داشت، بیشتر متوجه شهرهای مذهبی بود. مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم در درس تفسیر خود نسبت به فاصله گرفتن جوانان از اسلام و غلتیدن به دامان سایر ادیان ابراز تأسف کرده بود.

وی خواستار چاره اندیشی مسؤولان مربوط در این خصوص شده و تصریح کرده بود که بساط «تبلیغ مسیحیت» باید از این مملکت برچیده شود.

این مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم، بر ضرورت برنامه ریزی مناسب دستگاه های مسئول در راستای مقابله با تبلیغ و ترویج مسیحیت در کشور تأکید کرده و از آمار جوانانی که مسیحی شده‌اند خبر داده بود.

درست بعد از او بود که جعفر سبحانی نیز نسبت به گسترش فعالیت‌های مسیحیان در شهرهای مذهبی به خصوص قوم و مشهد هشدار داد. آنهم بر مبنای گزارشی که نشان می‌داد ۶۰۰ نفر از مردم یک شهر در استان خراسان مسیحی شده‌اند.

پس از آن روحانیت مشهد نسبت به افزایش تبلیغات بهائیان در آن مناطق خبردادند. رسول جعفریان از جمله شیوخی بود که در آن زمان دست به قلم شد به میدانداری بهاییان و مسیحیان و کم کاری نهادهای تبلیغی دینی اعتراض کرد.

او در بخشی از یادداشت خود آورده بود «روزگاری در قم، مؤسسه در راه حق، یک تنه برابر تبلیغات مسیحیت می ایستاد و تأثیر شگرفی هم در آن دوره داشت، اما امروزه در قم مرکز خاص و مؤثری که در این باره با رویکرد تبلیغی علمی کار کند، وجود ندارد.»این استاد دانشگاه با انتقاد از عملکرد ضعیف مؤسسات تبلیغی، ادامه می دهد «در حالی که بودجه‌های فرهنگی زیادی وجود دارد که می‌تواند در این حوزه های فکری هزینه شود، اما متأسفانه شاهد اقدام فعال و هماهنگ در این زمینه ها نیستیم؛ در چنین شرایطی، شنیدن این که مثلن بچه فلان روحانی ممکن است مسیحی شده باشد، یا این که فلان جوان ایرانی که برای تحصیل به فرنگ رفته بهایی شود، نباید ما را شگفت زده کند! »

مکارم شیرازی اردیبهشت ماه امسال یکبار دیگر با بیان اینکه یک میلیون و ۲۰۰ نفر از مردم حاشیه مشهد اهل سنت هستند نسبت به ترویج یهائیت نیز ابراز نگرانی کرد.

اما آنچه نگرانی اصلی حوزویان در استان خراسان است چیست؟
کلیساهای خانگی در شرق کشور به سرعت در حال گسترش است. مشهد در صدر این فهرست قرار دارد. این را آمار بالای پناهندگان مسیحی ایرانی در کشورهای مختلف می‌گوید. همچنین میزان ارسال کتاب مقدس و جزوه برای مشهد و شهرهای مجاور آن به شدت رو به افزایش است.

اسفند ۸۹ اطلاعات سپاه ۲۰۰ کلیسای خانگی در مشهد را شناسایی کرد، این آمار پس از شش سال به مراتب بیشتر هم شده و شهری چون مشهد، دومین کلانشهر مذهبی جهان، پایتخت معنوی ایران در کنار شهرهای رشت، تهران و کرج بیشترین آمار فعالیت کلیساهای خانگی را دارد.

از این روست که مراجع شیعه به شدت نگران افزایش تعداد نوکیشان مسیحی در مشهد هستند.

  • By Mohabat News
  • 1395/05/03
  • تبلیغ مسیحیت, جعفر سبحانی, جفا بر مسیحیان ایران, جوانان ایران, حوزه علمیه, شیعیان, علی خامنه ای, فعالیت بشارتی, قم, کلیسای خانگی, مرجع تقلید, مسیحیان ایران, مشهد مقدس, مکارم شیرازی

گروه

تازه های مسیحیان ایران

محبت نیوز   بازخوانی روابط ایران و واتیکان،چرا خامنه‌ای از پاپ و واتیکان گریزان است؟

بازخوانی روابط ایران و واتیکان،چرا خامنه‌ای از پاپ و واتیکان گریزان است؟

برخورد واتیکان با احمدی‌نژاد از جمله‌ چالش هایی بود که رهبر جمهوری اسلامی را بیشتر در لاک دوری از کاتولیک‌ها...

محبت نیوز   هشدار آیت الله مکارم:افزایش گرویدن به «مسیحیت» در پایتخت معنوی شیعیان

هشدار آیت الله مکارم:افزایش گرویدن به «مسیحیت» در پایتخت معنوی شیعیان

آمار شهروندانی که در شهرهای مذهبی مشهد و قم، به مسیحیت گرویده‌اند، افزایش یافته است. آژانس خبری مسیحیان...

محبت نیوز   زندانی مسیحی مریم نقاش زرگران در وضعیت جسمی و روحی نامناسب قرار دارد

زندانی مسیحی مریم نقاش زرگران در وضعیت جسمی و روحی نامناسب قرار دارد

زندانی مسیحی خانم نقاش‌زرگران در حمایت از نرگس محمدی آنچه با شرایط وخیم روحی و جسمی که داشت انجام داد...

محبت نیوز   ادعای موسسات امنیتی جمهوری اسلامی:”تبشیری‌ها، خط مقدم سازمان سیا هستند!”

ادعای موسسات امنیتی جمهوری اسلامی: تبشیری‌ها، خط مقدم سازمان سیا هستند!

سازمانهای متصل به پیکره جمهوری اسلامی هیچگونه حد و مرزی برای شخصیت ها قائل نیستند و هر روزه در این موسسات...