مخالفت دستگاه‌های اطلاعات با آزادی مشروط نوکیش مسیحی مریم نقاش زرگران

پزشکی قانونی بیماری قلبی او را تایید کرده و حتی در گزارش بخش‌هایی مشکوک به بیماری MS نیز وجود دارد. با این حال دادستانی مدعی شده نهاد امنیتی اطلاعات مخالف آزادی مشروط او هستند.

maryam_naghash-zargaran-mohabatnews

به گزارش «محبت‌نیوز» دو هفته از اعتصاب غذای مریم نقاش زرگران، نوکیش مسیحی زندانی در اوین می‌گذرد و از زندان اوین خبر رسیده که حال جسمی او وخیم و دچار ضعف شدید بدنی شده است. موضوعی که با توجه به بیماری قلبی برای او بسیار خطرناک است و ممکن است عواقب وخیمی به دنبال داشته باشد، به گونه‌ای پزشکان زندان در این مورد بارها هشدار داده‌اند.

روز گذشته خانواده مریم با وی ملاقات حضوری داشتند که متوجه می‌شوند به دلیل اینکه به مریم در اعتصاب غذای قبلی در بهداری زندان توهین شده از رفتن به بهداری نیز خودداری می‌کند و حاضر نیست به هیچ وجه به درمانگاه داخل زندان مراجعه کند.

با این وجود روز چهارشنبه از پزشکی قانونی در رابطه با درخواست آزادی مشروطی که داده بود وی را معاینه کردند و گزارش آن را به دادستانی فرستادند.

پزشکی قانونی بیماری قلبی او را تایید کرده و حتی در گزارش بخش‌هایی مشکوک به بیماری MS نیز وجود دارد. با این حال دادستانی مدعی شده نهاد امنیتی اطلاعات مخالف آزادی مشروط او هستند.

نوکیش مسیحی مریم نقاش زرگران از روز سه شنبه پانزدهم تیرماه بار دیگر دست به اعتصاب غذا زد. درخواست او «آزادی بی قید و شرط» عنوان شده است.

چهار روز اول اعتصاب غذای وی در حمایت از نرگس محمدی که او نیز در اعتراض به عدم اجازه تماس با فرزندانش در اعتصاب غذا به سر می‌برد، بوده است.

زرگران در تاریخ بیستم تیرماه با انتشار نامه‌ای در ششمین روز از اعتصاب غذایش با عنوان «وقتش رسیده که سکوت سه ساله ام را بشکنم» از روند بازداشت‌ها و بازجویی‌های غیرقانونی‌اش سخن گفت و بر ادامه بی‌عدالتی در مورد پرونده‌اش و تداوم اعتصاب غذایش تاکید کرد.

پس از آن مادر این زندانی سیاسی در ویدیویی کوتاه از مقامات زندان و از مسئولن قوه قضائیه خواست تا به پرونده او رسیدگی کنند.

مادر مریم در این پیام ویدیویی با اشاره به بیماری فرزندش درخواست آزادی مشروط وی را بار دیگر مطرح کرد.

زرگران حدود دوماه قبل پس از یازده روز اعتصاب غذا در تاریخ ۱۷ خردادماه به مرخصی آمد. وی با این‌که تمامی خواسته‌هایش تحقق نیافته بود با درخواست خانواده و دوستان اعتصاب غذایش را شکست. پس از مدت کوتاهی علی‌رغم عدم تکمیل دوره درمان با توجه به مخالفت دادستانی جهت تمدید مرخصی و تهدید به ضبط وثیقه، مورخ ۷ خردادماه خود را به زندان اوین معرفی کرد.

او به دلیل ابتلا به بیماری ASD حدود ٩ سال قبل تحت جراحی قلب قرار گرفت و نیاز مبرم به مراقبت های ویژه و مستمر پزشکی دارد.

علاوه بر این او در یک سال اخیر با بی حسی دست و پا و درد مزمن در مفاصل و ستون فقرات مواجه شده است که پس از ماهها در مراجعه اولیه به پزشک متخصص تشخیص اولیه بیماری های دیسک کمر، آرتروز و پوکی استخوان بوده است و پزشک معتمد زندان دستور بستری ۵ روزه و نیاز فوری به انجام فیزیوتراپی را صادر کرده که با عدم مجوز دادستانی وی همچنان از درد بسیار رنج می برد و عدم صدور مجوز از سوی نهادهای قضائی مربوطه پروسه درمانی وی مغفول مانده است.

مریم در شرایطی دوران زندانش را طی می کند که به کم خونی شدید، بیماری قند و چربی خون مبتلاست و به دلیل عدم صدور مجوز از سوی نهادهای قضائی مربوطه پروسه درمانی وی مغفول مانده است.

او اولین بار در اسفندماه ١٣٨٩ به دفتر پیگیری زارت اطلاعات احضار و مورد بازجویی قرار گرفت.

این بازجویی‌ها که با تهدید و مزاحمت برای اعضای خانواده وی همراه بود، اغلب در مکان‌های غیر رسمی و حول پرسش از کلیسای خانگی و جامع ادامه یافت.

  • By Mohabat News
  • 1395/04/29
  • اعتصاب غذا, زندان اوین, محکومیت نوکیشان مسیحی, مریم نقاش زرگران, مسیحیان ایران, نوکیش مسیحی

گروه

تازه های مسیحیان ایران

محبت نیوز   مخالفت دستگاه‌های اطلاعات با آزادی مشروط نوکیش مسیحی مریم نقاش زرگران

مخالفت دستگاه‌های اطلاعات با آزادی مشروط نوکیش مسیحی مریم نقاش زرگران

پزشکی قانونی بیماری قلبی او را تایید کرده و حتی در گزارش بخش‌هایی مشکوک به بیماری MS نیز وجود دارد. با...

محبت نیوز   پيام كليسای تهران(ادونتيست های پارسی زبان)؛ آزادی های دولتی برای مسیحیان !

پيام كليسای تهران(ادونتيست های پارسی زبان)؛ آزادی های دولتی برای مسیحیان !

پیام کلیسای تهران( ادونتیست های پارسی زبان ) به نوکیش مسیحی زندانی ابراهیم فیروزی و تمام عزیزان در بند...

محبت نیوز   هشدار مدیر حوزه‌های علمیه به فعالیت کلیساهای خانگی در کشور

هشدار مدیر حوزه‌های علمیه به فعالیت کلیساهای خانگی در کشور

پس از نطق شدید‌الحن سیدعلی خامنه‌ای در ۲۷ مهر ۱۳۸۹ جفا بر نوکیشان مسیحی و یورش به کلیساهای خانگی به اوج...

محبت نیوز   بازخوانی روابط ایران و واتیکان،چرا خامنه‌ای از پاپ و واتیکان گریزان است؟

بازخوانی روابط ایران و واتیکان،چرا خامنه‌ای از پاپ و واتیکان گریزان است؟

برخورد واتیکان با احمدی‌نژاد از جمله‌ چالش هایی بود که رهبر جمهوری اسلامی را بیشتر در لاک دوری از کاتولیک‌ها...