وصف کرامات علی‌خامنه‌ای ازسوی اسقف اعظم ارامنه تهران

این مقام ارمنی در سخنان خود در وصف کرامات علی‌خامنه‌ای گفته دیدگاه‌های او عالمانه است و احترام ویژه‌ای برای مسیحیان قائل است.

serkisian

«محبت‌نیوز» – اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان خلیفه ارامنه تهران که به دعوت خلیفه ارامنه غرب آمریکا به لس آنجلس سفر کرده بود در مصاحبه با روزنامه ارمنی زبان «آسبارز» (asbarez) در اظهاراتی سوال برانگیز مدعی شده در ایران مسلمان و مسیحیان از حقوق شهروندی برابر برخوردار هستند!

به گزارش سایت شورای خلیفه گری ارامنه تهران، سیبوه سرکیسیان در پاسخ به سئوالی درباره روابط میان ارامنه ایران با مسئولان و نهادهای دولتی عنوان کرده «حقوق اقلیت‌های دینی در ایران در قانون اساسی تصریح شده در نتیجه ما در امور مربوط به احوال شخصی براساس دین و مذهب خود عمل می‌کنیم.»

اسقف سیبوه سرکیسیان با اشاره به احترام ویژه مراجع و مقامات دولتی نسبت به رهبر دینی، شورای خلیفه گری و همچنین جامعه ارامنه از این موضوع که برخی برای بهره گرفتن از فرصت های مهاجرتی موارد نادرستی را درباره وضعیت ارامنه در ایران مطرح می کنند ابراز تاسف کرد.

این مقام ارمنی در سخنان خود در وصف کرامات علی‌خامنه‌ای هم گفته دیدگاه‌های او عالمانه است و احترام ویژه‌ای برای مسیحیان قائل است.

اسقف سرکیسیان که پیش تر خبرگزاری ایسنا خبر داده بود که تز دانشگاهی ایشان درباره حادثه عاشورا و واقعه شهادت امام حسین در کربلا است، سال‌هاست با سران جمهوری اسلامی رابطه بسیار خوبی دارد تا آنجا که حتی اردیبهشت ماه امسال به دعوت مصباح یزدی مهمان قم ی‌ها بود!

اظهارات عجیب  « اسقف اعظم خلیفه ارامنه تهران» مبنی بر حقوق اقلیت‌های دینی در جمهوری اسلامی از این نظر ممکن است حائز اهمیت باشد که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ و از برکت فتوای بنیانگذار جمهوری اسلامی اجازه هرگونه ساخت و ساز کلیسا در کشور ممنوع اعلام شده و بعضن بسیاری ازکلیساها نیز در برخی از شهرهای ایران نیز بدستور مقامات اطلاعات بسته شد . ظاهرن کلیه مسیحیان ایران می بایست با همین تعداد کلیسایی که در کشور وجود دارد بسازند. حتی مشاهده شده ساختمان های کلیساها که بر اثر مرور زمان نیاز به تعمیرات دارند از سوی مسئولان شهری به سختی به آنان مجوز تعمیرات و بازسازی می دهند.

با روی کار آمدن حکومت مذهبی جمهوری اسلامی همچنین فشارها بر روی اقلیت‌های دینی افزایش یافته و آنها از حضور در بسیاری از مناصب و موقعیت‌های سیاسی و نظامی منع شده و برای بخش فراوانی از فعالیت‌ها و مراسم مذهبی‌شان محدودیت‌های جدی ایجاد شده است اما واقعیت این است که حجم بیشتر این فشار بر دوش یهودیان و بهاییان بوده است.

 

  • By Mohabat News
  • 1395/03/23
  • ارامنه ایران, اسقف, اقلیت دینی, اقلیت مذهبی, بهائیان ایران, حقوق اقلیت دینی, سیبوه سرکیسیان, مسیحیان ارامنه, مسیحیان ایران, یهودیان ایران

گروه

تازه های مسیحیان ایران

محبت نیوز   وصف کرامات علی‌خامنه‌ای ازسوی اسقف اعظم ارامنه تهران

وصف کرامات علی‌خامنه‌ای ازسوی اسقف اعظم ارامنه تهران

این مقام ارمنی در سخنان خود در وصف کرامات علی‌خامنه‌ای گفته دیدگاه‌های او عالمانه است و احترام ویژه‌ای...

محبت نیوز   دلسوزی مرجع تقلید نسبت به پناهجویان مسلمانی که به «مسیحیت» می گروند !

دلسوزی مرجع تقلید نسبت به پناهجویان مسلمانی که به «مسیحیت» می گروند !

شیخ جعفر سبحانی طی سخنانی اظهار داشت، پناه بردن مسلمانان پناهجو به «مسیحیت» ننگ است !«محبت‌نیوز»-  تا...

محبت نیوز   مخالفت با تمدید مرخصی درمانی نوکیش مسیحی در بند «مریم نقاش زرگران»

مخالفت با تمدید مرخصی درمانی نوکیش مسیحی در بند «مریم نقاش زرگران»

مریم نقاش زرگران نوکیش مسیحی در بند زندان اوین درحالیکه به تشخیص پزشکان همچنان باید دوره درمانی خود را...

محبت نیوز   جلوگیری از ورود اسناد و مدارک دفاعیات ابراهیم فیروزی به داخل زندان

جلوگیری از ورود اسناد و مدارک دفاعیات ابراهیم فیروزی به داخل زندان

گمان می‌رود اگر مخالفت رئیس زندان رجایی شهر با دریافت این اسناد جنبه شخصی نداشته باشد، این وزارت اطلاعات...