دادستانی با مرخصی زندانی مسیحی «مریم نقاش زرگران» موافقت کرد

عدم موافقت با انتقال نسیم نقاش زرگران به بیمارستان در حالی بود که پزشکان بهداری اوین پس از رسیدگی اولیه به او گفته بودند که برای درمان تکمیلی به طور حتم نیاز به پزشک متخصص دارد.

«محبت‌نیوز»- با فشار رسانه‌ها و پیگیری فعالین حقوقی و مدنی، منابع آگاه داخلی گزارش دادند «مریم (نسیم) نقاش زرگران» نوکیش مسیحی زندانی در اوین که ماه‌هاست از وخامت حال جسمی رنج می‌برد پس از یازدهمین روز اعتصاب غذا با موافقت دادستانی ساعتی پیش به مرخصی درمانی اعزام شد.

این زندانی عقیدتی در هفته گذشته یکبار به بیمارستان منتقل شد، اما به دلایل نامعلوم باردیگر به زندان اوین منتقل شد و تنها هم‌بندی‌های او در بند زنان مراقبت‌های اولیه او را برعهده داشتند.

خانم زرگران در اعتراض به عدم رسیدگی به بیماری‌ها، وضعیت نامعلوم پرونده و عدم موافقت مسئولان قضایی با آزادی مشروط و مخالفت با اعطای مرخصی دست به اعتصاب غذا زد که حال جسمی او را وخیم‌تر کرده بود.

عدم موافقت با انتقال زرگران به بیمارستان در حالی بود که پزشکان بهداری اوین پس از رسیدگی اولیه به او گفته بودند که برای درمان تکمیلی به طور حتم نیاز به پزشک متخصص دارد و در صورت عدم بهبود لازم است تحت عمل جراحی قرار گیرد. با این حال دادستانی با مرخصی استعلاجی یا اعزام وی به بیمارستان مخالف بود.

نسیم زرگران حدود یک دهه از بیماری ASD رنج می‌برد و برهمین اساس تحت عمل جراحی قرار گرفته است.

علاوه بر این بارها طی یکی دوسال اخیر به علت شرایط سخت زندان به بی حسی دست و پا و درد مزمن در مفاصل و ستون فقرات دست به گریبان شده است.

در روزهای گذشته «منصور برجی» سخنگوی کمیته ماده ۱۸ وابسته به شورای کلیساهای ایرانی همگام در لندن در گفتگو با صدای آمریکا با اشاره به اینکه حدود ۱۰۷ نوکیش مسیحی در زندان‌های ایران زندانی هستند در خصوص اهمیت و لزوم اطلاع رسانی در مورد وضعیت نوکیشان مسیحی در زندان گفت «وضعیت مسیحیان ایران از نظر خبررسانی بهتر شده و در مورد دستگیری‌ها و اتفاقاتی که برایشان رخ می‌دهد گزارش می‌دهند، اما با این وجود هنوز خیلی از آنها درباره آنچه برایشان افتاده صحبت نمی‌کنند»

همچنین ساعاتی پیش از انتشار خبر موافقت دادستانی با مرخصی استعلاجی مریم نقاش زرگران، گزارش شد «ابراهیم فیروزی» نوکیش مسیحی زندانی پس از حمایت از «مریم (نسیم) نقاش زرگران» توسط رئیس اندرزگاه رجایی شهر احضار و تهدید شده که «اگر اعتصاب غذای خود در حمایت از نقاش زرگران نشکند به اندرزگاه ۶ زندان (بند اشرار) منتقل خواهد شد.»

  • By Mohabat News
  • 1395/03/17
  • ابراهیم فیروزی, جفا بر مسیحیان ایران, زندان اوین, محکومیت نوکیشان مسیحی, مریم نقاش زرگران, منصور برجی

گروه

تازه های مسیحیان ایران

محبت نیوز   دادستانی با مرخصی زندانی مسیحی «مریم نقاش زرگران» موافقت کرد

دادستانی با مرخصی زندانی مسیحی «مریم نقاش زرگران» موافقت کرد

عدم موافقت با انتقال نسیم نقاش زرگران به بیمارستان در حالی بود که پزشکان بهداری اوین پس از رسیدگی اولیه...

محبت نیوز   تهدید زندانی مسیحی ابراهیم فیروزی از سوی رئیس اندرزگاه !

تهدید زندانی مسیحی ابراهیم فیروزی از سوی رئیس اندرزگاه !

یکی دیگر از مخاطراتی که زندانیان عقیدتی رجایی‌شهر با آن دست و پنجه نرم می‌کنند درگیری‌های خشن ساختگی...

محبت نیوز   وصف کرامات علی‌خامنه‌ای ازسوی اسقف اعظم ارامنه تهران

وصف کرامات علی‌خامنه‌ای ازسوی اسقف اعظم ارامنه تهران

این مقام ارمنی در سخنان خود در وصف کرامات علی‌خامنه‌ای گفته دیدگاه‌های او عالمانه است و احترام ویژه‌ای...

محبت نیوز   دلسوزی مرجع تقلید نسبت به پناهجویان مسلمانی که به «مسیحیت» می گروند !

دلسوزی مرجع تقلید نسبت به پناهجویان مسلمانی که به «مسیحیت» می گروند !

شیخ جعفر سبحانی طی سخنانی اظهار داشت، پناه بردن مسلمانان پناهجو به «مسیحیت» ننگ است !«محبت‌نیوز»-  تا...