بازارگرمی با عنوان «مسیحیت»، استراتژی بیت و سپاه !

طبق گزارشات غیررسمی از داخل ایران حداقل ۹۲ مسیحی در کشور در بازداشت به سر می برند و یا در انتظار برگزاری دادگاه می باشند.

iranian_christian_mohabatnews_725

عکس: دیدار سید علی خامنه ای با یک خانواده ارمنی

«محبت‌نیوز» – روز شنبه هشتم خردادماه خبرگزاری «تقریب» به نقل از روزنامه «وچرنی لیست» کرواسی گزارشی درباره وضعیت مسیحیان ایران منتشر کرد که در آن عنوان شده بود مسیحیان در ایران در آزادی و آرامش کامل هستند و در امنیت مناسک دینی خود را اجرا می کنند.

«حسن حیدر دیاب» خبرنگار این روزنامه که از نامش پیداست یک مسلمان است به شهر اصفهان سفر کرده و ضمن بازدید از بناهای تاریخی، صنایع دستی و گردشگری حتی درباره شرایط اقتصادی ایران هم اظهار نظر کرده است.

او نوشته در ایران ۱۲ هزار مسیحی در ۷ کلیسای مهم و در آزادی کامل و آرامش به اعمال و مناسک دینی خود می پردازند و این امنیتی است که جمهوری اسلامی ایران برای پیروان مسیحی آماده کرده است.

یک هفته پیش از این ماجرا تعدادی کشیشان کاتولیک از کشورهای فرانسه، آلمان، کنیا و استرالیا ‌ که به دعوت موسسه بین‌المللی مطالعات اسلامی حوزه علمیه قم برای شرکت در هفتمین نشست گفتگوهای کاتولیک و شیعه به ایران آمده بودند از موزه مردم شناسی «آستان قدس رضوی» بازدید کردند که باشگاه خبرنگاران جوان وابسته به صدا و سیما خبر آن را با تیتر «تشرف جمعی از رهبران کلیسای کاتولیک به حرم مطهر رضوی» منتشر کرد.

اما این همه ماجرا نیست، وب‌سایت خبری «اطلاعات روز» در خبری با عنوان «دیدار رهبران کاتولیک جهان با آیت‌الله فاضل لنکرانی» عنوان کرد جمعی از سران کاتولیک واتیکان که به دعوت نماینده علی خامنه‌ای در بریتانیا، به ایران سفر کرده‌‌‌اند و شیخ فاضل لنکرانی درباره موضوع «کرامت انسانی در فقه شیعه و مسیحیت» گفتگو کردند.

نکته مهم تصاویر این جلسه بود که چندان با موضوع جلسه هم‌خوانی نداشت، حجاب اجباری بانوی مسیحی کاتولیک حاضر در جلسه!

طبق گزارشات غیررسمی از داخل ایران حداقل ۹۲ مسیحی در کشور بااتهاماتی چون تبلیغ علیه نظام و یا اتهام به براندازی و توهین به مقدسات در بازداشت به سر می برند و یا در انتظار برگزاری دادگاه می باشند.

بازداشت و تحت فشار قراردادن رهبران کلیساهای خانگی در نقاط مختلف کشور همچنان ادامه دارد. کلیساهای فارسی زبان عمومن یا با دستور نهادهای امنیتی تعطیل شدند و یا فعالیت آنها محدود شده است.

در این سال‌ها وزارت اطلاعات سپاه بارها تلاش کرده از آنچه داخل کلیساها می‌گذرد از اسم و مشخصات افراد تا محتوای حتا دعاها اطلاع داشته باشد، تا آنجا که حتی دستور داده شده کلمه «اسرائیل»  از نیایش‌ها حذف شود!

در چنین شرایطی بزرگ نمایی دیدارهای سطح پایین با استفاده از واژه‌ «رهبران کاتولیک» یا «رهبران مسیحی» به چه منظور است؟ نماینده علی‌خامنه‌ای در بریتانیا از چه رو و با چه هدفی به دنبال فراهم آوردن موجبات سفر مسیحیان به ایران است؟

  • By Mohabat News
  • 1395/03/25
  • جفا بر مسیحیان ایران, حوزه علمیه, روحانیون شیعه, سپاه پاسداران, کلیسای ایران, مسیحیان ایران, مسیحیان کاتولیک

گروه

تازه های مسیحیان ایران

محبت نیوز   تخریب سازمانی کلیساهای باستانی ایران، آنچه یونسکو ندید!

تخریب سازمانی کلیساهای باستانی ایران، آنچه یونسکو ندید!

هم‌اکنون ۵۰۰کلیسا در ایران وجود دارد که بخشی از آنها به گفته مدیر پایگاه میراث جهانی کلیساهای تاریخی...

محبت نیوز   منصور برجی در گفتگو با صدای آمریکا: ۱۰۷ نوکیش مسیحی در ایران زندانی هستند

منصور برجی در گفتگو با صدای آمریکا: ۱۰۷ نوکیش مسیحی در ایران زندانی هستند

وضعیت مسیحیان ایران حتی بعد از انتخاب روحانی به ریاست جمهوری تغییری نکرده است.«محبت‌نیوز» – با...

محبت نیوز   پیام زندانی نوکیش مسیحی «ابراهیم فیروزی» به مسیحیان ایران

پیام زندانی نوکیش مسیحی «ابراهیم فیروزی» به مسیحیان ایران

پیام زندانی نوکیش مسیحی خطاب به مسیحیان ایران: ما هستیم که باید از خواهران و برادران هم‌کیشمان دفاع کنیم«محبت‌نیوز»-...

محبت نیوز   دادستانی با مرخصی زندانی مسیحی «مریم نقاش زرگران» موافقت کرد

دادستانی با مرخصی زندانی مسیحی «مریم نقاش زرگران» موافقت کرد

عدم موافقت با انتقال نسیم نقاش زرگران به بیمارستان در حالی بود که پزشکان بهداری اوین پس از رسیدگی اولیه...