زندانی نوکیش مسیحی به دلیل عدم رسیدگی به وضعیتش دست به اعتصاب غذا زد

مسئولان زندان اوین علیرغم بیماری و نیاز مبرم به پزشک از اعزام این نوکیش مسیحی به مرکز تخصصی پزشکی خارج از زندان ممانعت بعمل می‌آورند.

maryam_naghash-zargaran-mohabatnews

به گزارش«محبت‌نیوز» و بر اساس خبر دریافتی، نوکیش مسیحی «مریم (نسیم) نقاش زرگران» در اعتراض به وضعیتش دست به اعتصاب غذا زد.

مریم نقاش زرگران در اعتراض به عدم رسیدگی به بیماری‌ها، وضعیت پرونده، عدم آزادی مشروط و مخالفت با اعطای مرخصی از زندان از چهار روز پیش در اعتصاب غذا به سر می‌برد.

این زندانی مسیحی که در بند زنان زندان اوین بسر می برد در ادامه اعتراضات خود از رفتن به ملاقات خودداری کرده و در پی این اقدام اکثر هم‌بندیان وی نیز در حمایت از اعتراض این زندانی مسیحی از رفتن به ملاقات خودداری کردند.

همچنین گزارش شده علیرغم وخامت حال وی، مسئولان از اعزام وی به مرکز تخصصی پزشکی خارج از زندان ممانعت بعمل می آورند.

یکی از نزدیکان خانواده زرگران با اعلام این خبر در گفتگو با گزارشگران مجموعه فعالان حقوق بشرگفت: «مریم چهار روز است که از تختش هم پایین نمی‌آید. تب بسیار بالایی دارد. از چهار روز پیش در اعتراض به وضعیت پرونده‌اش، عدم رسیدگی به بیماری‌ها، عدم آزادی مشروط و مخالفت با مرخصی دست به اعتصاب غذا زده است.»

این منبع آگاه همچنین افزود: “وضعیت جسمی مریم بسیار وخیم است. قبل از شروع اعتصاب ۲۵ کیلو کاهش وزن داشته، بیماری هایش از جمله یک بیماری جدید که باعث سرگیجه های شدید و سردردش می شود، بسیار شدید شده و اصلن رسیدگی نمی‌شود. از وضعیت روحی خوبی برخوردار نیست. در زندان دچار افسردگی شده و داروهای ضد افسردگی مصرف می کند. مدت‌ها پیش درخواست اعاده دادرسی داده بود اما به تازگی خانواده‌اش مطلع شدند چنین درخواستی در پرونده‌اش نیست و بایستی دوباره درخواست دهد.”

وی به دلیل ابتلا به بیماری ASD نزدیک به ٩ سال قبل تحت جراحی قلب قرار گرفت و نیاز مبرم به مراقبت‌های ویژه و مستمر پزشکی دارد.

لازم به یاد آوری است که مریم نقاش زرگران بانوی نوکیش مسیحی ۳۷ ساله نخستین بار در اوایل زمستان سال ۱۳۹۱به جرم «اقدام علیه امنیت ملی» بازداشت شد. وی در ۱۷ دیماه ۱۳۹۱ به پلیس امنیت احضار و پس از مراجعه به مدت سه روز در ساختمان وزرا تحت بازداشت موقت قرار گرفت. این شهروند مسیحی پس از بازجویی به زندان اوین منتقل گردید و پس از طی مراحل بازپرسی، پرونده وی را برای رسیدگی به دادگاه انقلاب اسلامی فرستادند.

خانم نقاش زرگران پس از تشکیل دادگاه در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی محمد مقیسه به جرم « فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی و اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور به چهار سال زندان محکوم می شود». این حکم در دادگاه تجدید نظر تغییری نکرد. ” مریم” در تاریخ ۲۴ تیرماه سال ۱۳۹۲ برای اجرای حکم فراخوانده شد و از آن زمان تاکنون در بند نسوان زندان اوین به سر می برد.

دستگاه قضایی و امنیتی جمهوری اسلامی بارها در برخورد با پرونده قضایی نوکیشان مسیحی برای فشار و تخریب هر چه بیشتر ، بدنبال یک جریان سازی و به اصطلاح برای تغییر نگاه افکار عمومی و جامع بین المللی، با انتشار اتهامات بی اساس، عمومن نوکیشان مسیحی را گاهن با برچسب های سیاسی و طرح کلیساهای خانگی با عنوان محافل سیاسی و از جمله ارتباط با بیگانگان و جرمهایی نظیر جاسوسی برای انگلیس و اسرائیل تفهیم اتهام می کنند.

  • By Mohabat News
  • 1395/03/10
  • جفا بر کلیسا, زندان اوین, کلیسای خانگی, محکومیت نوکیشان مسیحی, مریم نقاش زرگران, نسیم, نوکیش مسیحی

گروه

تازه های مسیحیان ایران

محبت نیوز   تخریب سازمانی کلیساهای باستانی ایران، آنچه یونسکو ندید!

تخریب سازمانی کلیساهای باستانی ایران، آنچه یونسکو ندید!

هم‌اکنون ۵۰۰کلیسا در ایران وجود دارد که بخشی از آنها به گفته مدیر پایگاه میراث جهانی کلیساهای تاریخی...

محبت نیوز   زندانی نوکیش مسیحی به دلیل عدم رسیدگی به وضعیتش دست به اعتصاب غذا زد

زندانی نوکیش مسیحی به دلیل عدم رسیدگی به وضعیتش دست به اعتصاب غذا زد

مسئولان زندان اوین علیرغم بیماری و نیاز مبرم به پزشک از اعزام این نوکیش مسیحی به مرکز تخصصی پزشکی خارج...

محبت نیوز   منصور برجی در گفتگو با صدای آمریکا: ۱۰۷ نوکیش مسیحی در ایران زندانی هستند

منصور برجی در گفتگو با صدای آمریکا: ۱۰۷ نوکیش مسیحی در ایران زندانی هستند

وضعیت مسیحیان ایران حتی بعد از انتخاب روحانی به ریاست جمهوری تغییری نکرده است.«محبت‌نیوز» – با...

محبت نیوز   پیام زندانی نوکیش مسیحی «ابراهیم فیروزی» به مسیحیان ایران

پیام زندانی نوکیش مسیحی «ابراهیم فیروزی» به مسیحیان ایران

پیام زندانی نوکیش مسیحی خطاب به مسیحیان ایران: ما هستیم که باید از خواهران و برادران هم‌کیشمان دفاع کنیم«محبت‌نیوز»-...