نوكيشان مسيحی از آزار و اذيت پناهجويان مسلمان در امان نيستند

گزارش‌ها نشان می‌دهد نوکیشان مسیحی در کمپ‌های کشور آلمان از آزار و اذیت پناهجویان مسلمان در امان نیستند.

refe4345

« محبت نیوز»   –  با شدت گرفتن درگیری های فرقه ای میان مسلمانان، شمار زیادی از انسان های بیگناه مجبور به ترک خانه و آشیانه خود شده‌اند. این در حالیست که علت اصلی خشونت های خاورمیانه اختلافات ریشه ای میان مسلمانان است، کماکان بسیاری از پناهجویان مسلمانان با همان اندیشه های فرقه ای پا به خاک اروپا گذاشته‌اند.

اندیشه‌های تاریک و خطرناکی که می تواند امنیت اروپا و سایر پناهجویان بیگناه را به مخاطره جدی بیاندازد.

به گزارش خبرنگار «محبت نیوز» از آلمان، این روزها بیش از هر واژه‌ای، واژه پناهجو از رسانه‌های دیداری، شنیداری و نوشتاری آلمان شنیده می شود. مردم آلمان نیز با حساسیت ویژه‌ای اخبار مربوط به پناهجویان را دنبال می کنند، اخباری که در بسیاری از موارد بار منفی به همراه دارد.

کمیساریای عالی کمک به آوارگان سازمان ملل، گزارش داد که شمار متقاضیان پناهندگی افزایش بی سابقه ای نسبت به دو دهه گذشته داشته و کشور آلمان از اصلی‌ترین مقاصد این پناهجویان محسوب می‌شود.

این کمیساریا عالی (UNHCR) در تازه‌ترین گزارش خود، که بر اساس اطلاعات ۴۴ کشور اروپایی، آمریکای شمالی و استرالیا منتشر شده، از رکورد جدید متقاضیان پناهندگی در سال ۲۰۱۴ خبر داد.

در نیمه نخست سال جاری میلادی، ۳۳۰ هزار و هفتصد تقاضای پناهندگی پذیرفته شده است. این رقم نشانگر رشد ۲۴ درصدی تعداد پناهجویان به نسبت سال ۲۰۱۳ است.

در این گزارش پیش بینی شده که با توجه به بحران سوریه و عراق، این ارقام از این هم بالاتر خواهد رفت و چه بسا به ۷۰۰ هزار نفر برسد. این رقم تنها با موج تقاضای پناهندگی در کشورهای صنعتی در زمان جنگ بالکان قابل مقایسه است. جنگ بالکان در دهه ۹۰ میلادی، سیلی از پناهجویان را به اروپا سرازیر کرد.

«آنتونیو گوته‌رس» کمیسر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان می‌گوید «ما در دوران کشمکش‌های فزاینده به سر می‌بریم.» گوته‌رس بر همین مبنا از کشورهای پیشرفته خواسته که خود را آماده پذیرش موج جدیدی از انسان‌های آواره و جویای کمک سازند.

به گفته سازمان ملل، در حال حاضر ۵۱ میلیون نفر در تمام دنیا در وضعیت آوارگی به سر می‌برند. این رقم از زمان جنگ دوم جهانی تاکنون سابقه ندارد.

آموزش زبان آلمانی
«بیشتر پناهجویان نوکیش مسیحی آلمان را پناهجویان ایرانی و افغان تشکیل می دهند. پناهجویان فارسی زبان (ایرانی و افغان) در قالب کلیساهای آلمانی و ایرانی فعالعیت می کنند.»

برخلاف بعضی تنش ها میان پناهجویان، پناهجویان نوکیش ایرانی و افغان از رابطه خوبی با یکدیگر برخوردارند. یک پناهجوی افغان که حدود یکسال است با مسیحیت آشنا شده می گوید در هایم (کمپ پناهندگی) در کنار دوستان ایرانی خود زندگی می کند.

به گفته این نوکیش مسیحی افغان، دوستان ایرانی اش بارها در برابر تندروهای مسلمانی که وی را تهدید کرده اند از او پشتیبانی کرده اند.

یک پناهجوی ایرانی غیرمسیحی می گوید این موضوع واقعن دردناک است، نوکیشان مسیحی از آزار و اذیت پناهجویان مسلمان در امان نیستند. آزار پناهجویان مسیحی در حالی رخ می دهد که کلیساهای آلمان با رویی گشوده به استقبال پناهجویان مسلمان و غیرمسلمان شتافته اند.

در همین زمینه: ضرب و شتم نوکیش مسیحی ایرانی در کمپ پناهندگی آلمان

بسیاری از پناهجویان مسلمان از خدمات و کمک های کلیساهای آلمانی استفاده می کنند. برای مثال بر اساس قوانین جدید دولت آلمان، تنها شهروندان ایران، سوریه، اریتره و عراق حق استفاده از کلاس های زبان آلمانی یا انتگراسیون کرس (دوره همپیوندی) را دارند.

این موضوع باعث ایجاد مشکلاتی برای سایر پناهجویان شده است. اما بسیاری از کلیساها یا نهادهای وابسته به کلیسا مانند «سازمان دیاکونی» با استخدام معلمان زبان آلمانی، کلاس های زبان رایگان برای پناهجویانی که از رفتن به کلاس های دولتی محرومند ایجاد کرده اند.

کلاس های زبان وابسته به کلیسا، علاوه بر کتاب و نوشت افزار رایگان، هزینه‌های رفت و آمد پناهجویان را نیز تقبل می کنند.

رفتار گروه‌های اسلامگرا و برخی از پناهجویان مسلمان جو منفی گسترده‌ای را علیه پناهجویان مسلمان ایجاد کرده است. یک مأمور امنیتی آلمانی که در هایم مشغول به کار است به طنز می گوید «اگر ما به کشورهای اسلامی نظیر سوریه یا افغانستان پناه برده بودیم، شاهد فروش زن و فرزندانمان در بازارهای برده فروشی بودیم.» طنزی تلخ که شاید از حقیقت نیز خیلی دور نباشد.

عرضه غذای حلال
رئیس یکی از هایم های پناهندگی می گوید در این هایم‌ها غذای حلال برای عموم عرضه می شود، در ماه رمضان نیز امکان روزه داری برای روزه داران وجود دارد و آنان می توانند از سرو غذا در وعده های سحری و افطار استفاده کنند.

با تمام این اوصاف، پناهجویان مسلمان تمایلی به رواداری مذهبی از خویش نشان نمی دهند. این عدم رواداری مذهبی جو سنگینی را علیه تمامی پناهجویان ایجاد کرده است. پیروزی احزاب راستگرا و ملی گرا در بیشتر کشورهای اروپایی نشانه ای از نگرانی اغلب مردم است.

در حالیکه بحران پناهندگی صدها هزار پناهنده مسلمان را روانه اروپا ساخته است، کشورهای اسلامی تنها نظاره گر این بحرانند. همچون رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه ورود انبوه پناهجویان بیشتر مسلمان به اتحادیه اروپا از طریق دریای اژه را مایه ننگ مسلمانان نامید.

  • By Mohabat News
  • 1395/02/13
  • آلمان, پناهندگان آلمان, پناهندگان اروپا, پناهندگان افغان, پناهندگان ایرانی, پناهندگان مسیحی, نوکیشان مسیحی

گروه

تازه های مسیحیان ایران

محبت نیوز   نوكيشان مسيحی از آزار و اذيت پناهجويان مسلمان در امان نيستند

نوكيشان مسيحی از آزار و اذيت پناهجويان مسلمان در امان نيستند

گزارش‌ها نشان می‌دهد نوکیشان مسیحی در کمپ‌های کشور آلمان از آزار و اذیت پناهجویان مسلمان در امان نیستند.«...

محبت نیوز   کمیسیون آمریکایی: وضعیت آزادی مذهب در ایران بدتر شده‌است

کمیسیون آمریکایی: وضعیت آزادی مذهب در ایران بدتر شده‌است

نقض حقوق مسیحیان و نوکیشان مسیحی، حمله به کلیساهای آنها و در حبس بودن و بلاتکلیفی «حدود ۹۰ تن» از آنها...

محبت نیوز   بازداشت موقت یوسف ندرخانی و جمعی از دگراندیشان مذهبی (غیر تثلیثی)توسط ماموران امنیتی

بازداشت موقت یوسف ندرخانی و جمعی از دگراندیشان مذهبی (غیر تثلیثی)توسط ماموران امنیتی

با ورود نابهنگام نیروهای امنیتی به یک اجتماع از گروه مسیحیان غیر تثلیثی، یوسف ندرخانی و همسرش به طور...

محبت نیوز   ۸۰ مسلمان از (ایران و افغانستان ) در آلمان به مسیحیت گرویدند+عکس

۸۰ مسلمان از (ایران و افغانستان ) در آلمان به مسیحیت گرویدند+عکس

حدود ٨٠ مسلمان از کشورهای ایران و افغانستان در شهر هامبورگ آلمان به مسیحیت گرویدند.به گزارش خبرنگار «محبت...