شیخ الازهر: مجازات داعش، به صلیب کشیدن، کشتن یا قطع دست و پاست

شیخ الازهر. خواستار مجازات سنگین اعضای گروه دولت اسلامی (داعش) شده و وزیر خارجه اسرائیل از اجرای احکام دو محکوم به اعدام در اردن ستایش کرده است.

به گزارش «محبت نیوز» روز چهارشنبه، ۱۵ بهمن (۴ فوریه)، خبرگزاری خاورمیانه اظهارات شیخ محمد احمد الطیب، امام اعظم مسجد الازهر قاهره و از مقامات عالیرتبه مذهبی این کشور را منعکس کرد که ضمن ابراز انزجار شدید از اقدام داعش در سوزاندن معاذ کساسبه، خلبان اسیر اردنی، مجازات آنان را نیز شرح داده است.

به نقل از BBC.UK، شیخ الازهر در بیانیه‌ای 'عمل بزدلانه گروه تروریستی' داعش در سوزاندن خلبان اردنی را تقبیح و مرتکبین این عمل را محارب با خدا و پیغمبر توصیف کرده و گفته است که قرآن برای چنین افرادی مجازات 'کشتن، به صلیب کشیدن یا قطع یک دست و یک پا در دو سوی مخالف' را تعیین کرده است.

روز گذشته، گروه دولت اسلامی یک نوار ویدیوئی حاوی صحنه سوزاندن ستوان معاذ کساسبه را منتشر کرد. اگرچه این گروه پیش از این هم فیلم قتل گروگان‌‌های دیگری از طریق قطع سر را منتشر کرده و محکوم شده بود، اما نحوه قتل خلبان اردنی به عنوان خشونتی بی‌سابقه واکنش گسترده‌ ای در پی آورده است.

در بسیاری از کشورهای خاورمیانه، مجازات اعدام همچنان وجود دارد و در بعضی از آنها، اجرای مجازات‌هایی مانند شلاق زدن، قطع اندام‌ها و حتی سنگسار اجرا شده اما زنده سوزاندن افراد تا کنون سابقه نداشته است.

بسیاری از دولت‌های عرب و اسلامی نیز نسبت به قتل خلبان اردنی واکنش نشان داده‌اند. در ایران، سخنگوی وزارت خارجه داعش را یک گروه تروریستی خواند و قتل معاذ کساسبه را به خانواده او، مردم و دولت اردن تسلیت گفت.

در اسرائیل،اویگدور لیبرمان، وزیر خارجه، در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن 'قتل وحشیانه خلبان اردنی توسط داعش' گفت: 'مردم اسرائیل ۶۶ سال است که با تروریسم دست به گریبان هستند و با مردم اردن در این فاجعه احساس همدردی می‌کنند.'

به گزارش وبسایت وزارت خارجه اسرائیل، آقای لیبرمان با اشاره به اجرای احکام دو مسلمان افراطی محکوم به اعدام در اردن، گفته است: 'باید از ملک عبدالله [پادشاه اردن] به خاطر واکنش سریع و قاطعانه به این اقدام تروریستی ستایش به عمل آورد.' وزیر خارجه اسرائیل افزوده است که 'رهبران جهان باید در مبارزه با تروریسم به طور اعم، و داعش به طور اخص، از نحوه عمل ملک عبدالله سرمشق بگیرند زیرا تروریسم را تنها با اقدام عملی می‌توان شکست داد و نه با حرف.'

ساعاتی پس از کشتن خلبان اردنی به دست داعش، دو نفر که پیشتر در اردن به جرم دست داشتن در اقدامات تروریستی محاکمه و به اعدام محکوم شده بودند، اعدام شدند.

  • By mohabatnews.com
  • 1393/11/15

گروه

تازه های مذاهب و اسلام

ویدیوی سر بریدن دومین گروگان ژاپنی توسط داعش

ویدیوی سر بریدن دومین گروگان ژاپنی توسط داعش

داعش قبل از این خواستار آزادی یک زن انتحاری عراقی زندانی در اردن در مقابل آزادسازی گروگان ژاپنی شده...

 ناقوس کلیساها در اردن در سوگ خلبان کشته شده بصدا در آمد

ناقوس کلیساها در اردن در سوگ خلبان کشته شده بصدا در آمد

در اردن مراسمی سراسری برای عزاداری معاذ الکساسبه برگزار می‌شود. ناقوس‌کلیساها به صدا در آمده‌اند و مسلمانان...

اسلام گرایان "بوکوحرام" در کامرون غیرنظامیان را سربریدند

اسلام گرایان بوکوحرام در کامرون غیرنظامیان را سربریدند

به دنبال حمله مشترک سربازان کامرون و چاد علیه گروه بوکو حرام ، نیروهای اسلامگرا دست به حمله متقابل زده...

شیخ الازهر: مجازات داعش، به صلیب کشیدن، کشتن یا قطع دست و پاست

شیخ الازهر: مجازات داعش، به صلیب کشیدن، کشتن یا قطع دست و پاست

شیخ الازهر خواستار مجازات سنگین اعضای گروه دولت اسلامی (داعش) شده و وزیر خارجه اسرائیل از اجرای احکام...