گردشگران ایرانی در معبد بهاییان

مlotus-templeعبد بهاییان در دهلی نو با نام لوتوس (نیلوفرآبی) که به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری هند معرفی شده یکی از مقاصد گردشگران ایرانی است.

به گزارش 'محبت نیوز' آژانس خبری مسیحیان ایران، آتی نیوز با درج این خبر می نویسد ؛ توزیع بروشورها و کتاب‌های ترویج بهایی‌گریی توسط دختران و پسران جوان به ظاهر هندی و ایرانی در داخل معبد به زبان‌های فارسی، اردو، انگلیسی، فرانسه، هندی از جمله تبلیغات گسترده این گروه است.

آتی نیوز كه در نوشتار خود از واژه فرقه ضاله برای بهائیان استفاده می كند با ابراز تاسف از این موضوع می نویسد ؛ معبد فرقه بهاییان در دهلی نو با نام لوتوس (نیلوفرآبی) که به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری هند معرفی شده یکی از مقاصد گردشگران ایرانی است!

گردشگران متعدد در وقت آزاد خود اقدام به بازدید از این مکان که به شکلی پرجاذبه درست شده است می‌کنند.

معبد لوتوس متعلق بهائیان است كه سالانه پذیرای برخی گردشگران خارجی و هندی است که در آن به صورت آزادانه به تبلیغ بهائیت می پردازند .

توزیع بروشورها و کتاب‌های ترویج بهائیت در داخل معبد به زبان‌های فارسی، اردو، انگلیسی، فرانسه، هندی و توسط دختران و پسران جوان به ظاهر هندی و ایرانی از جمله تبلیغات گسترده این گروه است.

گردشگران که باید کفش های خود را برای دیدار از محوطه و داخل این معبد که در زمینی به وسعت 10 هکتار و با زیر بنای چند هزار متری قرار دارد به مكان کفشداری تحویل دهند و با پای برهنه جهت احترام، دعا وارد این معبد که دارای جاذبه زیبای معماری است، شوند .

به غیر از گردشگران تعدای از دانشجویان ایرانی نیز روزانه به صورت چند نفری سری به معبد زده و از آن دیدار می کنند .

معبد بهاییان که در تبلیغات اینترنتی بانام لوتوس شناخته شده در واقع به عنوان مشرق الاذکار بهائیان شناخته شده است .

زمین این معبد به وسعت 10هکتار درسال 1953 میلادی از دولت هند خریداری شده و ساختمان آن که به شکل گل نیلوفر است در سال 1986 افتتاح شده است.

این ساختمان شامل 9 استخر 27 گلبرگ سفید بتونی به قطر 70 متر و ارتفاع 34 متر با سنگ های مرمر سفید یونانی توسط معماری ایرانی با نام 'فریبرز صهبا' متولد مشهد احداث شده است .

مدیریت این معبد را فردی به نام شاهین جاوید که ظاهرا فردی هندی تبار اما مسلط به زبان فارسی است برعهده دارد .

وی مدعی است که در هند آیین بهایی بیش از 2میلیون نفر پیرو داشته و این معبد یکی از پرجاذبه ترین معابد بهاییان در جهان است و در آینده در اطراف این بنا موسساتی به منظور خدمت به نوع بشر از قبیل مدرسه، کتابخانه، بیمارستان، پرورشگاه و خانه سالمندان تاسیس می‌شود .

همچنین این گزارش می افزاید؛ گفته می شود تشکیلات بهاییان در نقاط مختلف جهان بویژه در رژیم صهیونیستی کمک‌های فراوان مالی برای این معبد کرده و دولت هند نیز سالانه کمک های زیاد مالی به این معبد می کند که رقم دقیقی از آن در دسترس نیست .

به هرحال آنچه مشهود است اینکه این فرقه ضاله آزادانه فعالیت کرده و با دهها روش جذاب سعی در جذب مردم بویژه جوانان دارد که باید با افزایش فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی و آگاهی بخش نسبت به خنثی کردن تبلیغات این فرقه اقدام نمود.

این گزارش كه ظاهرا همانند چراغ هشداری برای مسئولان حكومتی تنظیم شده در پایان با یك توصیه اینگونه خاتمه می یابد كه لازم است به گردشگران ایرانی پیش از عزیمت و یا در زمان اقامت در هند این مسئله به طور شفاف تشریح شود تا با ناآگاهی به این گونه اماکن وارد نشوند !

  • By mohabatnews.com
  • 1389/09/14

گروه

تازه های مذاهب و اسلام

کشته شدن منتقد یک گروه اسلامی افراطی در نیجریه

کشته شدن منتقد یک گروه اسلامی افراطی در نیجریه

مردان مسلح در شمال نیجریه یک واعظ مسلمان را که از فرقه اسلامی افراطی «بوکو حرام»، انتقاد می کرد، کشته...

گردشگران ایرانی در معبد بهاییان

گردشگران ایرانی در معبد بهاییان

معبد بهاییان در دهلی نو با نام لوتوس (نیلوفرآبی) که به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری هند معرفی شده یکی...

جوابیه تند فرزندان زرتشت و كوروش به سخنان مكارم شیرازی

جوابیه تند فرزندان زرتشت و كوروش به سخنان مكارم شیرازی

مكارم شيرازي در پاسخ به استفتاء شنوندگان برنامه زمزم احكام راديو معارف، اعمالي كه در چهارشنبه سوري انجام...

شكستن شیشه خودرو با نماد فروهر توسط لباس شخصی ها+ عكس

شكستن شیشه خودرو با نماد فروهر توسط لباس شخصی ها+ عكس

عده ای از نیروهای موسوم به لباس شخصی و بسیج اقدام به شکسن شیشه خودرویی کردند که روی آن نماد «فروهر» نقش...