مسیحی که فعل محبت را به مسلمانان فلسطینی نشان داد

یک مسیحی فلسطینی صرفنظر از باور خود، هر روز دوست مسلمان اش که ۵ سال است بینایی اش را از دست داده، به مسجد می برد.

masihi_moslem

به گزارش«محبت نیوز» یک مسلمان فلسطینی (۵۰ ساله) با نام «حاتم خریس» که بینایی خود را ۵ سال است از دست داده است، هر روز  به کمک دوست مسیحی خود ۵ مرتبه به مسجد «بورنو» در کنار بیمارستان «شفاء» در غرب شهر نوار غزه می رود و در آن نماز می خواند.

به نقل از شبکه خبری «الامارات الیوم»خریس که یک پزشک بوده است، درباره علت بیماری اش، گفت: هنگام آماده کردن نسخه ای برای یک بیمار دچار حادثه شدم و چشمانم را از دست دادم و پس از آن برای انجام کارهایم نیازمند کمک هستم و دوستم من را برای رفتن به مسجد، بازار و هر جایی که بخواهم همراهی می کند.

تزری درباره وی گفت: ۱۵ سال است که با او دوست هستم و از همنشینی و دوستی با او احساس خوبی دارم، او مانند برادر من است و در غم و شادی در کنار او هستم و هر روز به نزد او می روم.

وی در ادامه افزود: دوستم حاتم از کودکی عادت داشت تا نماز خود را روزانه به جماعت در مسجد اقامه کند، ولی ۵ سال پیش که این مشکل برایش پیش آمد، دیدم که او هنگام شنیدن صدای اذان گریه می کند و برای همین تصمیم گرفتم تا به او کمک کنم و او را به مسجد ببرم.

این دوست مسیحی در ادامه تاکید کرد: روز اول که او را به مسجد بردم خیلی خوشحال شد و پس از آن به او گفتم که تو را هر روز تا رفتن به مسجد همراهی می کنم و او با این سخن من انگار گمشده اش را به دست آورده است، بسیار خوشحال شد.

تزری علاوه بر آن، به منزل دوستش می رود و برایش روزنامه می خواند.

تزری نه تنها او را در رفتن به مسجد همراهی می کند، بلکه گفته است که اگر مطمئن باشد دوستش با یک عمل، بینایی خود را به دست می آورد، حاضر است یک چشم خود را به او بدهد.

متی فصل پنج آیات ۴۳ و ۴۴
۴۳شنیده‌اید که گفته شده است «همسایه خود را محبّت نما و با دشمن خود عداوت کن.

۴۴ اما من به شما می‌گویم که دشمنان خود را محبّت نمایید و برای لعن کنندگان خود برکت بطلبید و به آنانی که از شما نفرت کنند، احسان کنید و به هر که به شما فحش دهد و جفا رساند، دعای خیر کنید

  • By Mohabat News
  • 1395/05/13
  • فلسطین, مسجد, مسیحیان فلسطین