وقتی که جوانان طلاب را سرکار می‌گذراند

مردم نه تنها گوششان از این آموزه‌ها پر است بلکه از این فرصت پیش آمده استفاده می‌کنند و طلاب را سرکار می‌گذراند.

mohabatnews7878

به گزارش «محبت‌نیوز» با انتشار گزارش‌هایی مبنی بر شنای مختلط در سواحل دریای مازندران و عدم کارایی انواع و اقسام گشت‌های امر به معروف و نهی از منکر در روزهای گذشته تصاویری در سایت‌های خبری و فضای مجازی منتشر شده که نشان می‌دهد گروهی از طلاب جوان در کنار سواحل شمال مشغول گپ و گفت با مردم هستند.

با جدی‌تر شدن این موضوع خبرگزاری فارس وابسته به سپاه گزارش داد ۲۵ نفر از طلاب مازندران که در شهر قم ساکن‌اند و از اعضا گروه متفاوت تبلیغی با نام «بقیه‌الله» به سواحل بابلسر رفتند تا به صورت غیرمستقیم اسلام را تبلیغ کنند و در کنار آن با مردم نیز همنشینی کنند تا آموزه‌های دینی را با تفریحات مردم کنار هم قرار دهند!

تلاش برای نشاندن مردم پای آموزه‌های دینی آن هم در کنار دریا اگر افراط نباشد حداقل نشان می‌دهد آنچه در کلاس‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها و یا از طریق صدا و سیما با آن بودجه‌های کلان آموزش داده می‌شود اثر بخش نبوده و حالا باید تا این حد یقه شهروندان را برای آموزش اصول شرعی و اعتقادی چسبید.

البته این نوع تبلیغات چندان تازه نیست، پیش از این نیز گروهی دیگر از طلاب در استادیوم‌های کشور حاضر می‌شوند و به ویژه در مسابقاتی که دو تیم فوتبال استقلال و پرسپولیس دیدار دارند تماشاگران را دعوت به اسلام می‌کردند.

البته نکته مهم بدسلیقگی روحانیون جوان در انتخاب اماکنی است که برای معرفی اسلام به جوانان انتخاب می‌کنند. به طور معمول حضور یک طلبه جوان با لباس آخوندی در میان هزاران جوان که با فرهنگ‌های مختلف به تشویق تیمشان می‌پردازند نمی‌تواند خالی از تمسخر و خنده باشد. شعار «حاجی باید برقصه» و یا «حاجی حیا کن ورزشگاه رو رها کن»، «مارمولک …مارمولک…»واکنش جوانان به این طرح‌های عجیب و غریب بود.

در بین تصاویر مربوط به این رویداد به طور واضح مشخص است که مردم نه تنها گوششان از این آموزه‌ها پر است بلکه از آن فرصت استفاده می‌کنند و طلاب را سرکار می‌گذراند.

به نظر حضور روحانیون در کاروان‌های ورزشی اعزامی به رقابت‌های برون مرزی، حضورشان در استادیوم‌های ورزشی و سواحل دریا و تفرجگاه‌ها و پارک‌ها نتوانسته اثربخش باشد چرا که همچنان مراجع و ائمه جمعه و سپاه از وضعیت حجاب و نفوذ فرهنگی در کشور  و حتی گسترش مسیحیت تبشیری به شدت نگرانند.

  • By Mohabat News
  • 1395/05/06
  • امر به معروف نهی از منکر, تبلیغ اسلام, جوانان ایران, حوزه علمیه, دریا, طلاب حوزه, فوتبال

گروه

تازه های خواندنی ها

محبت نیوز   وقتی که جوانان طلاب را سرکار می‌گذراند

وقتی که جوانان طلاب را سرکار می‌گذراند

مردم نه تنها گوششان از این آموزه‌ها پر است بلکه از این فرصت پیش آمده استفاده می‌کنند و طلاب را سرکار...

محبت نیوز   جنجال بر سر یک لیز خوردن ساده …

جنجال بر سر یک لیز خوردن ساده …

 این قسمت از کارتون برای اولین بار در اکتبر ۲۰۱۴ در کانال ۵ پخش گردید، اما ظاهرن به تازگی نظرات را به...

محبت نیوز   مشاهدات یک ایرانی از وقایع نسل کشی ارمنیان

مشاهدات یک ایرانی از وقایع نسل کشی ارمنیان

نگاهی به کتاب خاطرات مهاجرت از دولت موقت کرمانشاه تا کمیته ملیون برلین. وحید الملک از رجال سیاسی و استادان...

محبت نیوز   مکارم‌شیرازی: امام زمان با چیزی شبیه بشقاب پرنده ظهور میکند!

مکارم‌شیرازی: امام زمان با چیزی شبیه بشقاب پرنده ظهور میکند!

خبرگزاری فارس برای چندمین بار ایستگاه مکارم شیرازی مرجع تقلید شیعه را گرفت.«محبت‌نیوز» – خبرگزاری...