تا وقتی گذرنامه‌ی ایرانی دارید ذیل سایه‌ی ولی فقیه هستید

تا وقتی شناسنامه و گذرنامه‌ی ایرانی دارید در ذیل سایه‌ی ولی فقیه هستید!

mohabatnews767

«محبت نیوز»- جمهوری اسلامی در زمینه بازداشت و زندانی نمودن ایرانیان دو تابعیتی ید طولایی دارد و به همین دلیل بارها مورد انتقاد دولتمردان اروپایی و آمریکایی و سازمانهای حقوق بشری قرار گرفته است.

داستان این است که دو ملیتی‌ها بازداشت می شوند و بعد سیاستمداران غربی‌ تحت فشار نهادهای مدنی خود خواستار آزادی آنها می شوند.آنها باید پیام بفرستند و رهبری که خود دستور بازداشت را صادر کرده‌اند لطف کند و هر از گاهی یکی دو نفر را که از او توسط مقامات بالای غربی خواسته شده آزاد کند و بقیه را نیز آزاد نکند تا هم نشان دهد که قرار نیست به دشمنان روی خوش نشان داده شود و هم باب مذاکره را باز نگه دارد و اینگونه است که باج خواهی پس از باج خواهی…

سارا لی ویتسون، رئیس بخش خاورمیانه سازمان دیده بان حقوق بشر در مورد برخورد حکومت اسلامی ایران با ایرانیان دو ملیتی گفت: «نهادهای امنیتی غیر پاسخگوایران به وعده‏های ‏رییس جمهور روحانی  در بارۀ ایرانی فراگیر باشد اعتنایی نمی کنند. این شیوه دستگیری ایرانیانی که صرفن  در طی زمان اقامت خود در خارج از ایران، از حق خویش برای آزادی بیان و تجمع بهره‏ مند شدند، این مفهوم را که ایران حقیقتن از شهروندان خود که می‏خواهند به وطن بازگردند استقبال می‏کند، به شدت تضعیف می‏نماید.»

بدین ترتیب حکومت ایران با گروگانگیری یک ملت و استفاده ی ابزاری از خانواده های میلیونها ایرانی مقیم خارج از کشور می خواهد ایرانیان خارج از کشور را نیز به سکوت در برابر نقض حقوق بشر، آزادی‌های اساسی مردم و تداوم حکومت اسلامی وادار کند.

سازمان دیده بان حقوق بشر اظهار می دارد که به نظر می‏رسد ایرانیانی که دارای تابعیت دوگانه می‏باشند و یا در خارج از کشور زندگی کرده ‏اند، توسط نیروهای امنیتی هدف قرار داده می‏شوند. علیرغم دعوت‏های ‏مکرر رییس جمهور روحانی از ایرانیانی که ترک وطن کرده ‏اند و تشویق آنها به بازگشت به کشور، مقامات ایران چندین تن از شهروندان ایرانی را که باز گشته ‏اند، دستگیر نموده و تحت تعقیب قانونی قرار داده ‏اند.

در تازه ترینِ موارد روزنامه گاردین نوشته دولت انگلیس بعد از توافق هسته‌ای با نرم کردن لحن توصیه‌های قبلی خود از شهروندانش خواسته بود که از سفرهای غیرضروری به ایران خودداری کنند.

در توصیه جدید وزارت خارجه انگلیس آمده است: اتباع انگلیس، از جمله افراد دو تابعیتی انگلیسی – ایرانی با خطر دستگیری در ایران روبرو هستند.

هم اکنون دستکم دو شهروند ایرانی-انگلیسی بنامهای “نازنین زاغری” (۳۷ ساله) و “کمال فروغی” (۷۶ ساله) به اتهام “اقدام علیه امنیت ملی” در زندانهای اطلاعات سپاه پاسداران بسر می برند.

در حقیقت حکومت جمهوری اسلامی با این عنوان که دو ملیتی بودن اتباع ایرانی را به رسمیت نمی شناسد، به کوچکترین بهانه ای آنها را در ایران دستگیر می کند و با اتهامات سنگین روبرو می سازد تا از آنها برای چانه زنی با ایالات متحده و سایر کشورهای غربی استفاده کند.

در پایان باید خاطر نشان کرد اقداماتی اینچنینی جمهوری اسلامی حاوی پیامی است خطاب به ایرانیان خارج از کشور که تا وقتی شناسنامه و گذرنامه‌ی ایرانی دارید در ذیل سایه‌ی ولی فقیه هستید و شاید در تیر رس نظام اسلامی و حقوقی ندارید مگر آن که روحانیت به شما لطف کرده و امتیازاتی مثل حق حیات یا سفر به کشور خود را برای شما قائل باشد.

  • By Mohabat News
  • 1395/05/02
  • ایرانیان مقیم خارج, پاسپورت, حقوق بشر ایران, دو تابعیتی, علی خامنه ای

گروه

تازه های خواندنی ها

محبت نیوز   تا وقتی گذرنامه‌ی ایرانی دارید ذیل سایه‌ی ولی فقیه هستید

تا وقتی گذرنامه‌ی ایرانی دارید ذیل سایه‌ی ولی فقیه هستید

تا وقتی شناسنامه و گذرنامه‌ی ایرانی دارید در ذیل سایه‌ی ولی فقیه هستید!«محبت نیوز»- جمهوری اسلامی در...

محبت نیوز   وقتی که جوانان طلاب را سرکار می‌گذراند

وقتی که جوانان طلاب را سرکار می‌گذراند

مردم نه تنها گوششان از این آموزه‌ها پر است بلکه از این فرصت پیش آمده استفاده می‌کنند و طلاب را سرکار...

محبت نیوز   جنجال بر سر یک لیز خوردن ساده …

جنجال بر سر یک لیز خوردن ساده …

 این قسمت از کارتون برای اولین بار در اکتبر ۲۰۱۴ در کانال ۵ پخش گردید، اما ظاهرن به تازگی نظرات را به...

محبت نیوز   مشاهدات یک ایرانی از وقایع نسل کشی ارمنیان

مشاهدات یک ایرانی از وقایع نسل کشی ارمنیان

نگاهی به کتاب خاطرات مهاجرت از دولت موقت کرمانشاه تا کمیته ملیون برلین. وحید الملک از رجال سیاسی و استادان...