«تغيير دين» نوعی فرصت جويی پناهجويان برای كسب پناهندگی است؟

در حقیقت پذیرش موضوع گرویدن تعداد بیشماری از پناهجویان مسلمان که برخی از آن ها تا چندی پیش از پیروان دوآتشه اسلام بوده اند برای سازمانهای رسیدگی کننده، سخت می باشد.

عکس آرشیویی است

به گزارش«محبت نیوز»- با بالا گرفتن بحران پناهجویی در کشورهای اروپایی و سخت تر شدن قوانین پناهندگی، پناهجویان نیز به دنبال اثبات موقعیت خویش به عنوان پناهنده واقعی هستند.

یکی از راه های اثبات موقعیت پناهندگی گرویدن به آیین های مذهبی دیگر است، تغییر دین و گرویدن به مسیحیت یکی از شایع ترین روشهای درخواست پناهندگی در میان پناهجویان مسلمان می باشد.

با وجود گستردگی تعقیب و آزار مسیحیان در کشورهای اسلامی، برخی از رسانه ها و سیاستمداران اروپایی به این شیوه تغییر دین به دیده تردید می نگرند و آنرا نوعی فرصت جویی پناهجویان برای کسب موقعیت پناهندگی عنوان می کنند.

دامنه این تردیدها اکنون به گونه ای گسترش یافته است که برخی رسانه ها علیرغم تأیید رهبران کلیسا مبنی بر باور قلبی این پناهجویان باز تردیدهایی را در این زمینه مطرح می کنند.

 در همین راستا برخی از نشریه های معتبر در کشور آلمان اخیرن به این موضوع پرداخته اند.مجله اشپیگل در مقاله ای از این تغییر مذهب به عنوان اقامت خداداد نام برده است.

به اعتقاد نگارنده این مطلب این امکان وجود دارد که بسیاری از این نوکیشان که عمدتن از کشورهای ایران و افغانستان هستند تنها برای اخذ اقامت کشورهای اروپایی تغییر دین داده باشند.

از نوع نگارش مقاله این ذهنیت ایجاد می شود که مسئولان نهادهای مهاجرتی در آلمان باید سخت گیری بیشتری نسبت به این پرونده های عقیدتی و مذهبی از خویش نشان دهند.

در حقیقت پذیرش موضوع گرویدن تعداد بیشماری از پناهجویان مسلمان که برخی از آن ها تا چندی پیش از پیروان دوآتشه اسلام بوده اند برای سازمانهای رسیدگی کننده، سخت می باشد.

نشریه اشترن از دیگر نشریه های معروف آلمانی نیز با انتقاد شدید نسبت به این پرونده های پناهندگی، خواستار بررسی بیشتر این پرونده ها از سوی مقامات اداره مهاجرت شده اند.

نویسنده مقاله نشریه اشترن با پرداختن  به این موضوع، تغییر دین دسته جمعی عده ای از پناهجویان ایرانی و افغان این تغییر دین را نوعی فرصت جویی تلقی کرده است.

اما براستی چرا این موضوع اکنون در کشورهای اروپایی بحث برانگیز شده است، آیا این امکان وجود دارد که افزایش انتقادها و فشارها، کلیسا را نیز مجبور سازد آغوش خویش را بر روی پناهجویان ببندد، کلیسایی که سال ها بدون نظر گرفتن دین و مذهب پناهجویان پناهگاهی برای تمامی پناهجویان اعم از مسلمان و مسیحی بوده است.

صرفنظر از افزایش احساسات راستگرایانه در کشورهای اروپایی و افزایش فعالیت های تروریستی اسلامگرایان تندرو که به نوعی آب ریختن در آسیای راستگرایان اروپایی محسوب می شود، رفتارهای ناهنجار اجتماعی برخی از پناهجویان نیز زمینه ساز این اینگونه انتقادهاست.

حضور برخی از پناهجویان به ظاهر مسیحی در کلیسا جهت دریافت برگه های غسل تعمید و اصرار آنان مبنی بر دریافت برگه در سریعترین زمان ممکن گاهن باعث شک و تردید اصحاب کلیسا نیز شده است، در حالیکه کلیسا تمام قد پشتیبان همه پناهجویان حتی این دسته از پناهجویان فرصت طلب نیز بوده است.

 ذکر موارد فوق در حالیست که برخی از پناهجویان نوکیش به دنبال دریافت برگه های غسل تعمید بوده اند اما از مبانی ساده مسیحیت نیز ناآگاه بوده اند.

غسل تعمید را با مسیحیت می‌شناسند، زیرا آیین غسل تعمید، نماد پاک شدن از گناه، و پیوند فرد ایماندار با مسیح درحال مرگ، مسیح به‌خاک‌سپرده‌شده، و رستاخیز مسیح است و نشانه اعتراف به خداوندی مسیح در حضور جمع می باشد. آیا براستی رفتار ظاهری برخی از نو گروندگان به مسیحیت با این اصول همخوانی دارد؟

  • By Mohabat News
  • 1395/04/03
  • اخراج پناهندگان, پناهندگان آلمان, پناهندگان ایرانی, پناهندگان مسیحی, تغییر دین, غسل تعمید, کلیسای پناهندگان, مهاجرت مسلمانان, نوکیشان مسیحی

گروه

تازه های خواندنی ها

محبت نیوز   «تغيير دين» نوعی فرصت جويی پناهجويان برای كسب پناهندگی است؟

«تغيير دين» نوعی فرصت جويی پناهجويان برای كسب پناهندگی است؟

در حقیقت پذیرش موضوع گرویدن تعداد بیشماری از پناهجویان مسلمان که برخی از آن ها تا چندی پیش از پیروان...

محبت نیوز   نمایشگاهی با جنازه های قدیسان فسادناپذیر

نمایشگاهی با جنازه های قدیسان فسادناپذیر

نمایش جنازه‌های قدیسان فسادناپذیر کاتولیک‌ها یکی از ترسناک‌ترین و جذاب‌ترین نمایش‌های مذهب کاتولیک محسوب...

محبت نیوز   آیا در کتاب مقدس به پیامبر مسلمانان اشاره شده است !؟

آیا در کتاب مقدس به پیامبر مسلمانان اشاره شده است !؟

عیسی به صراحت تاکید کرد که تسلی دهنده به نام من یعنی به نام عیسی فرستاده خواهد شد. با این توصیف، هیچ...

محبت نیوز   «سایه مسیح» ؛ زندگینامه دکتر نیکوکار مسیحی منتشر شد

«سایه مسیح» ؛ زندگینامه دکتر نیکوکار مسیحی منتشر شد

زندگینامه دکتر آرسن میناسیان بنیانگذار اولین داروخانه شبانه روزی و اولین اسایشگاه سالمندان و معلولین...