فوتبال؛ از مصباح یزدی در قم تا پاپ فرانسیس در ایتالیا

در حالیکه رهبر کاتولیک‌های جهان فوتبال را راهی برای صلح و بشردوستی می‌داند، هفته گذشته مصباح یزدی گفت «تماشای فوتبال انسان را از لذات اخروی محروم می‌کند»!

به گزارش «محبت‌نیوز» ،فوتبالفوفولنلهنلهنل رهبر آرژانتینی کاتولیک‌های جهان که به شدت به فوتبال علاقمند است گفته دوست دارد لاجوردی‌پوشان ایتالیا قهرمان یورو ۲۰۱۶ باشند.

پاپ فرانسیس بعد از ۲ برد تیم ملی ایتالیا در مرحله گروهی مقابل بلژیک و سوئد خواهان کسب موفقیت و قهرمانی لاجوردی‌پوشان در رقابت‌های یورو ۲۰۱۶ شد. وی با ارسال پیامی از بازیکنان تیم خواست تا کسب قهرمانی سعی و تلاش کنند.

برخی می‌گویند پاپ فرانسیس از دیرباز طرفدار تیم «سان لورنزوی بوئنوس آیرس» بوده، گروهی دیگر هم می‌گویند او طرفدار تیم «ریورپلاته» است.

پاپ در گذشته نیز علاقه خود به فوتبال را نشان داده است. اکتبر ۲۰۱۴ او در واتیکان بازیکنان، مربیان و اعضای خانواده های دو تیم فینالیست لیگ فوتبال ایتالیا در آن سال را به حضور پذیرفت و ضمن دعا برای آنها، توصیه هایی به ورزشکاران ارائه داد.

در این دیدار به بازیکنان دو تیم آث میلان و یوونتوس گفت که باید همواره به ارزش های مثبت ورزش، یعنی هماهنگی، اعتماد، دوستی و گفت و شنود، پایبند باشند.

گفته می شود پاپ کلکسیون بزرگی از پیراهن های تیم های مختلف فوتبال دارد که به او اهدا شده است. وی همچنین اغلب با فوتبالیست هایی از سراسر جهان ملاقات می کند. از جمله «فیلیپ لام» کاپیتان باشگاه بایرن مونیخ آلمان. پاپ البته شرط انصاف را هم رعایت کرده و گفته هرگز برای موفقیت یک تیم بر تیمی دیگر دعا نخواهد کرد.

او سال گذشته نیز با تمجید از بازی خیرخواهانه در ورزشگاه المپیک رم که با حضور ستاره هایی چون مارادونا، مسی، رونالدینیو و .. برگزار شد وعوایدش به کودکان بی سرپرست رسید، گفت «از همه ستاره های بزرگ فوتبال دنیا می خواهم با ترویج این بازی های دوستانه، فرهنگ برگزاری بازی های خیریه را بیش از قبل جا بیاندازند.»

در حالیکه رهبر کاتولیک‌های جهان تا این اندازه به فوتبال علاقمند است و از این ورزش به عنوان راهی برای افزایش صلح و افزایش کمک‌های بشردوستانه به فقرا استفاده می‌کند، هفته گذشته مصباح یزدی گفت «تماشای فوتبال انسان را از لذات اخروی محروم می کند»

شیخ بهایی در یک رباعی می‌گوید:
آن کس که بدم گفت، بدی سیرت اوست
وان کس که مرا گفت نکو خود نیکوست
حال متکلم از کلامش پیداست
از کوزه همان برون تراود که در اوست

  • By Mohabat News
  • 1395/04/01
  • پاپ فرانسیس, فوتبال, مصباح یزدی

گروه

تازه های خواندنی ها

محبت نیوز   فوتبال؛ از مصباح یزدی در قم تا پاپ فرانسیس در ایتالیا

فوتبال؛ از مصباح یزدی در قم تا پاپ فرانسیس در ایتالیا

در حالیکه رهبر کاتولیک‌های جهان فوتبال را راهی برای صلح و بشردوستی می‌داند، هفته گذشته مصباح یزدی گفت...

محبت نیوز   «تغيير دين» نوعی فرصت جويی پناهجويان برای كسب پناهندگی است؟

«تغيير دين» نوعی فرصت جويی پناهجويان برای كسب پناهندگی است؟

در حقیقت پذیرش موضوع گرویدن تعداد بیشماری از پناهجویان مسلمان که برخی از آن ها تا چندی پیش از پیروان...

محبت نیوز   نمایشگاهی با جنازه های قدیسان فسادناپذیر

نمایشگاهی با جنازه های قدیسان فسادناپذیر

نمایش جنازه‌های قدیسان فسادناپذیر کاتولیک‌ها یکی از ترسناک‌ترین و جذاب‌ترین نمایش‌های مذهب کاتولیک محسوب...

محبت نیوز   آیا در کتاب مقدس به پیامبر مسلمانان اشاره شده است !؟

آیا در کتاب مقدس به پیامبر مسلمانان اشاره شده است !؟

عیسی به صراحت تاکید کرد که تسلی دهنده به نام من یعنی به نام عیسی فرستاده خواهد شد. با این توصیف، هیچ...