افراط گرایی، ارمغان نسل دوم مسلمانان برای آمریکا و اروپا

تندروی نسل دوم مسلمانان در کشورهای اروپایی و آمریکا مسبب بروز حوادث خونینی در سال های اخیر بوده است.

omar_matin

عمر متین و همسرش نور زهی سلمان عامل تیراندازی به کلوپ همجنس گرایان آمریکا

«محبت نیوز»- افراطفهم دلایل بروز گرایشات ناهنجار و گاه به شدت افراطی از جانب مهاجران و پناهندگانی که از جوامع رو به توسعه به کشورهای پیشرفته و غربی می‌روند، چندان دشوار نیست.

به گزارش صدای آمریکا، تلاطم شدید در محیط زندگی مهاجران نسل اول و برخورد آداب و سنتی شان با فرهنگ جوامعی که در آن پذیرفته شده اند، درک دلیل سرکشی و گاه افراط گرایی آنان را آسان می کند.

عمر صدیقی متین، عامل کشتار اورلاند، ۲۹ سال پیش در آمریکا در خانواده پدر و مادری که از جنگ و کشتار در افغانستان به آمریکا پناه آورده بودند، به دنیا آمد و به صورت قانونی شهروند آمریکا بود.

عمر متین که تنها عامل کشتار کلوب پالس شناخته شده است، ۲۹ سال پیش در نیویورک متولد شد و نمونه افرادی است که پیتر برگمن نویسنده کتاب ایالات متحده جهاد از آنان به عنوان تروریست‌های خانگی یاد ‌می کند.

سید رضوان فاروق و تشفین مالک پاکستانی تبار، اواخر زمستان دو سال قبل، جان ۱۴ نفر را به ضرب گلوله در یک مرکز بهزیستی در شهر سان برناردینو در ایالت کالیفرنیا گرفتند.

این زن و شوهر مسلمان با درآمد سالانه ۷۰ هزار دلاری شان جزء طبقه متوسط آمریکا شمرده می‌شدند و تا آن زمان نشانه‌ای از تمایلات افراطی از خود نشان نداده بودند.

سه سال قبل نیز دو برادر مسلمان چچن تبار با بمبگذاری در مسابقات دو ماراتن شهر بوستون، باعث کشته شدن سه نفر و زخمی شدن بیش از ۲۵۰ تن دیگر شدند.

تندروی نسل دوم مسلمانان در کشورهای اروپایی هم مسبب بروز حوادث خونینی در سال های اخیر بوده است.

در زمستان دو سال قبل، گروهی از جوانان مسلمان، کارکنان نشریه طنز شارلی ابدو در پاریس، پایتخت فرانسه، را از دم تیغ گذراندند؛ اقدامی که به بهانه انتشار کاریکاتوری از پیامبر اسلام انجام شد.

مسلمانان انتشار تصویر یا شمایل پیامبر خود را حرام می‌دانند تا چه رسد به کاریکاتور آن، و نشریه آمریکایی آتلانتیک نیز همان زمان ضمن دفاع از آزادی بیان، از عدم حساسیت همکاران فرانسوی شان به اعتقادات مسلمانان گلایه کرد.

بر اساس پژوهش شورای روابط خارجی، یکی از آخرین و مهم‌ترین دلایل گسترش اسلام رادیکال در میان این گروه از مسلمانان در اروپا، دلسردی و ناامیدی آنها از شکست کشورهای اروپایی در مقابله با بحران پناهندگان است.

اما پیتر برگمن می‌گوید، این بخش از پژوهش های علوم انسانی در ابتدای راه است و هنوز پاسخ جهان شمولی برای چرایی رادیکال یا افراطی شدن برخی از مسلمانان نسل دوم در کشورهای غربی وجود ندارد.

  • By Mohabat News
  • 1395/03/26
  • اسلام اروپا, اسلام افراطی, امریکا, پناهندگان اسلامگرایان, تهدید اسلامگرایان, حادثه اورلاندو, عمر متین, مسلمانان امریکا

گروه

تازه های خواندنی ها

محبت نیوز   ویزای روحانی مسلمان باطل شد

ویزای روحانی مسلمان باطل شد

استرالیا ویزای یک روحانی مسلمان را که کشتن همجنسگرایان را طبق قوانین اسلامی مجاز دانسته بود باطل کرده...

محبت نیوز   افراط گرایی، ارمغان نسل دوم مسلمانان برای آمریکا و اروپا

افراط گرایی، ارمغان نسل دوم مسلمانان برای آمریکا و اروپا

تندروی نسل دوم مسلمانان در کشورهای اروپایی و آمریکا مسبب بروز حوادث خونینی در سال های اخیر بوده است.عمر...

محبت نیوز   نیمی از جنگهای حال حاضر دنیا مرتبط با اسلام است

نیمی از جنگهای حال حاضر دنیا مرتبط با اسلام است

پژوهشگران دانشگاه اوپسالا سوئد اعلام نمودند بسیاری از منازعات دنیا حاکی از نقش اسلام سیاسی به عنوان عامل...

محبت نیوز   تاریخ نسل کشی ارمنیان تدریس خواهد شد

تاریخ نسل کشی ارمنیان تدریس خواهد شد

درمدارس ایالت میشیگان آمریکا تاریخ نسل کشی ارمنیان تدریس خواهد شدبه گزارش«محبت نیوز»- ریک سنایدر فرماندار...