دغدغه‌های یک «حجت‌الاسلام » همجنسگرا + عکس

خبرنگار بی بی سی او را در حال نماز خواندن و در لباس روحانیت در مسجد استانبول ملاقات می‌کند و به گفت‌وگو با او می‌پردازد.

akhound_lgbt

«محبت‌نیوز»- شاید تصور یک شیخ و روحانی همجنسگرا، آن هم ملبس به لباس آخوندی کمی ناممکن باشد، اما طاها، حجت‌الاسلام جوانی که به خاطر همجنسگرایی از ایران گریخته حالا این تابو را شکسته است.

یک آخوند ایرانی همجنسگرا پس از تهدید به مرگ٬ مجبور به ترک ایران و اقامت در ترکیه شده است.

بی‌بی‌سی جهانی‌٬ گزارش تصویری از وی تهیه کرده که در این گزارش نشان می‌دهد او چگونه پس از تعویض لباس روحانیت، خود را آراسته و به کلوب همجنسگرایان در استانبول می‌پیوندد.

بر اساس این گزارش٬ یک روحانی جوان همجنسگرا٬ از آنجا که مراسم ازدواج همجنسگرایان را به طور مخفی و پنهانی انجام می‌داد تهدید به مرگ شد و مجبور به ترک ایران و اقامت در استانبول شده است.

خبرنگار بی بی سی او را در حال نماز خواندن و در لباس روحانیت در مسجد استانبول ملاقات می‌کند و به گفت‌وگو با او می‌پردازد.

akhound_lgbt3این روحانی که نامش طاها است در حالی که سعی داشته تمایل خودر را به همجنسگرایی مخفی نگه دارد مراسم ازدواج همجنسگرایان مرد را به طور مخفیانه در ایران انجام می‌داده، وی در این زمینه می‌گوید: «از یک سو من تحت فشار از طرف وزارت اطلاعات بودم و آنها مرا احضار می‌کردند و به من هشدار می‌دادند که با افراد همجنسگرا مراوده نداشته باشم. آنها به من توصیه می‌کردند که من روحانی هستم و نباید این کار‌ها را بکنم».

طاها یاد‌آوری می‌کند: «از سوی دیگر افراد مذهبی که دوستان من بودند، مانند کاسه داغتر از آش به من مدام هشدار می دادند که ما بالاخره تو را به دام می‌اندازیم و تا اعدامت جلو می‌رویم».

این گزارش آماده شدن طاها را به تصویر می‌کشد که لباس روحانیت را کنار می‌گذارد و آرایش می‌کند و آماده رفتن برای اجرای مراسم عقد دو همجنسگرای مرد در یکی از کلوب‌های معروف استانبول می‌شود.

در یکی از این کلوب‌های معروف٬ خبرنگار بی بی سی با طاها و دو ایرانی پناهنده همجنسگرای دیگر که طاها مراسم ازدواج آنها را انجام داده است به گفت‌وگو می‌پردازد.

یکی از این افراد به اسم فرید که یک ماه پیش از ایران خارج شده و نمی‌خواهد هویت واقعی‌اش فاش شود در این زمینه می‌گوید: «ما قبل از این٬ آخوندها را به عنوان کسی می‌شناختیم که قرار بود ما را مجازات کنند و برای ما پای چوبه اعدام دعا بخوانند ولی من الان کسی را می‌توانم در کنار خودم ببینم که برای من خطبه عقد می‌خواند».

او در زمینه اعتماد به طاها می‌افزاید: «برای من اعتماد کردن بسیار سخت است چرا که من درایران در جوی زندگی کردم که مدام ترس و وحشت بوده است.»

طاها در شهری که هزاران مسجد در آن بنا شده٬ به طور موقت زندگی می‌کند و منتظر است که به کانادا مهاجرت کند.

بی‌بی‌سی گزارش خود را با این پرسش به پایان می‌برد که آیا طاها در ایران بالاخره یک روز همانطور که هست پذیرفته خواهد شد٬ یا آخوندی است که زیادی همجنسگراست٬ و یا همجنسگرایی است که زیادی آخوند شده است.

  • By Mohabat News
  • 1395/03/22
  • روحانیون ایران, روحانیون شیعه, همجنس گرایی

گروه

تازه های خواندنی ها

محبت نیوز   دغدغه‌های یک «حجت‌الاسلام » همجنسگرا + عکس

دغدغه‌های یک «حجت‌الاسلام » همجنسگرا + عکس

خبرنگار بی بی سی او را در حال نماز خواندن و در لباس روحانیت در مسجد استانبول ملاقات می‌کند و به گفت‌وگو...

محبت نیوز   خدمات پزشکی مسیونرهای مسیحی به مردم غرب ایران

خدمات پزشکی مسیونرهای مسیحی به مردم غرب ایران

این بیمارستان با حمایت مسیونرهای مسیحی و توسط دکتر بلانش ویلسون (میسز استد) در سال ۱۹۱۶ تاسیس شده استبه...

محبت نیوز   حمله رسانه ای الازهر به شبکه های تلویزیونی مسیحی مصر !

حمله رسانه ای الازهر به شبکه های تلویزیونی مسیحی مصر !

الازهر از رهبران کلیسای مصر خواست برنامه های ضد اسلامی شبکه قبطی مصر را اصلاح کنندبه گزارش«محبت نیوز»عباس...

محبت نیوز   ویزای روحانی مسلمان باطل شد

ویزای روحانی مسلمان باطل شد

استرالیا ویزای یک روحانی مسلمان را که کشتن همجنسگرایان را طبق قوانین اسلامی مجاز دانسته بود باطل کرده...