چرا تقدیم جایزه به امام غایب خبر ساز شد؟

«مصائب کن» ویترین خالی امام غایب و نایبش

shahab_h

«محبت‌نیوز»-  شهادب حسینی بهترین بازیگر فستیوال کن از وقتی این عنوان را به دست آورد به خصوص پس از بازگشت به ایران با حواشی زیادی دست به گریبان بود.

بازگشت حسینی به ایران مصادف شده بود با درگذشت همسر خلبان بابایی از نام‌آوران دوران جنگ که شهاب حسینی در گذشته نقش او را بازی کرده بود.

به نظر می‌رسید حضور حسینی در مراسم درگذشت این بانو شاید آبی بر آتش انتقادات تندروها باشد، اما آنها دست بردار نبودند، تا آنجا که انتقادات افخمی و خیلی دیگر از هنرمندان حکومتی هم نثار او شد.

با این حال رسانه‌های نزدیک به حکومت که صدر آنها کیهان به مدیریت حسین شریعتمداری، روزنامه‌ جوان و خبرگزاری‌های فارس و تسنیم وابسته به سپاه او و فرهادی را به خاطر فیلم «فروشنده» به باد انتقاد گرفتند. تا آنجا که حسینیِ جوان و محبوب که در مراسم فستیوال با آن لبخند جایزه‌اش را به ملت ایران تقدیم کرد، مجبور شد در تهران با موهای آشفته و حال پریشان جایزه خود را تقدیم امام دوازدهم شیعیان کند.

اما این هم پایان ماجرا نبود. بخشی از آنها که حسینی را به خاطر این افتخار ستایش کرده بودند در فضای مجازی علیه او موضع گرفتند. کار به فیگارو فرانسه هم کشید و این روزنامه نوشت که برنده کن جایزه خود را به امام «مخفی» داد. تیتری که کام مذهبیون را تلخ کرد.

فصل بعدی ماجرا هم خالکوبی روی دست ترانه علیدوستی دیگر بازیگر فیلم فروشنده بود که اتفاقن هر دوی آنها در سریال شهرزاد با ایفای نقشی عالی بر محبوبیت خود افزودند.

عکسهایی در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌داد روی دست ترانه سینمای ایران نشانی از فمینیست خالکوبی شده است. جنجالی دیگر این بار برای یکی دیگر از ایرانیان حاضر در کن.

بعد از دو سه روز اما عنوان شد که عکس‌ها دستکاری شده بود و اصلن خالکوبی روی دست علیدوستی وجود ندارد.

چرا تقدیم جایزه به امام غایب خبر ساز شد؟
تقدیم مدال از سوی ورزشکاران به امام زمان و نایب او علی خامنه‌ای کم سابقه نیست. این امر به ویژه بین قهرمانان جوان رقابت‌های جهانی و المپیکی بیشتر متداول است، در سالیان گذشته خلاء تقدیم مدال به خامنه‌ای توسط بانوان ورزشکار که چندان متداول نبود پر شد.

بهمن ماه سال ۹۴ «نجمه خدمتی» و «مه لقا جام بزرگ» مدال‌های طلا و نقره خود در مسابقات تیراندازی قهرمانی آسیا را تقدیم خامنه‌ای کردند. پیش از آن دو نیز «مریم هاشمی» قهرمان کرمانشاهی ووشوی جهان در مسابقات مالزی هم مدال خود را به رهبر جمهوری اسلامی تقدیم کرده بود.

اما در ویترینِ این سنت جای بعضی مدال‌ها و جوایز برای او خالی است. یکی جایزه‌های علمی نخبگان است و دیگری جوایز فستیوال‌های هنری که اتفاقن اهالی آن‌ها به شدت با حکومت زاویه دارند.

در زمانه‌ای که امید کوکبی دانشمند فیزیک در زندان است، نمی‌توان توقع داشت که جامعه علمی کشور به روی خامنه‌ای بخندد. نتیجه آن می‌شود که برای پر کردن این خلاء باید دست به دامن بسیجی‌ها شد. سال گذشته ۲۲ نخبه بسیجی مدال المپیادهای علمی داخلی و خارجی خود را در رشته‌های ریاضی، فیزیک و کامپیوتر به خامنه‌ای دادند.

اما شاید دنیای فیلم و سینما هرگز خریدنی نباشد و اگر هم باشد از دست جمهوری اسلامی خارج است. از این رو شاید شهاب حسینی با هر ضرب و زوری که بود جایزه کن را صوری به امام زمان داد، تا شاید اینگونه ویترین نایبش خالی از افتخارات دنیای سینما نباشد، دنیایی که هرگز به او لبخند نمی‌زند.

  • By Mohabat News
  • 1395/03/13
  • امام زمان, جایزه, شهاب حسینی

گروه

تازه های خواندنی ها

محبت نیوز   چرا تقدیم جایزه به امام غایب خبر ساز شد؟

چرا تقدیم جایزه به امام غایب خبر ساز شد؟

«مصائب کن» ویترین خالی امام غایب و نایبش«محبت‌نیوز»-  شهادب حسینی بهترین بازیگر فستیوال کن از وقتی این...

محبت نیوز   مقایسه عجیب خمینی با عیسی مسیح!

مقایسه عجیب خمینی با عیسی مسیح!

به نظر میرسد در آن دوران هواداران خمینی برای دعوت مسیحیان به حمایت از وی، تلاش می کرده اندبه گزارش «محبت...

محبت نیوز   اسطوره هالیوودی سالهای دور آمریکا « یهودی» بود!

اسطوره هالیوودی سالهای دور آمریکا « یهودی» بود!

مرلین مونرو زمانیکه از شوهر دومش جدا شد بیشتر به تولید فیلم و بازیگری در سینما توجه کرد و فهمید باید...

محبت نیوز   درخواست ارامنه ایران از مجلس شورای اسلامی چیست؟

درخواست ارامنه ایران از مجلس شورای اسلامی چیست؟

کشتار جمعی ارامنه به دست ترک‌های عثمانی در جنگ جهانی اول، همچنان موضوعی بسیار حساسیت‌برانگیز است.به گزارش«محبت...