نگرانی جمهوری اسلامی از گسترش مسیحیت تبشیری در لبنان !

جمهوری اسلامی از دیرباز نفوذ گسترده‌ای در لبنان داشته و بازوی سیاسی و نظامی آنها حزب‌الله با رهبری حسن نصرالله است که در فهرست گروه‌های تروریستی قراردارد.

lobnan

«محبت‌نیوز»- خبرگزاری فارس وابسته به سپاه پاسداران به انتشار مقاله‌ای درخصوص ارتباط دانشگاه‌های کاتولیک با مسیحیت تبشیری پرداخته و نوشته کلیسای جهانی کاتولیک که نام آن «واتیکان» است سردمدار این پروژه است.

این خبرگزاری با نام بردن از دو دانشگاه «سنت ژوزف» و «روح‌القدس کَسلیک» در لبنان در چکیده این مقاله نوشته «از زمان ظهور اسلام، مسیحیت، فعالیت تبشیری خود را نسبت به مسلمانان در اشکال متفاوقی انجام داده است. در این زمینه می‌توان به رویکردهای مختلف تبشیر مسیحی اشاره کرد. کلیسای جهانی کاتولیک که واتیکان نام گرفته است در زمینه تبشیر، سردمدار دیگر فرق مسیحی است و پیشتر و بیشتر از دیگر مسیحیان به این امر دست زده است.»

نگارنده این مقاله از دیدگاه خود مدعی شده تبشیر فرهنگی-علمی از طریق دانشگاه‌ها و کالج‌ها و مراکز عالی علمی از روش‌های مهم تبشیری مسیحیت در کلیسای کاتولیک است و در این میان منطقه غرب آسیا که مسیحیان هنوز بازگشت مقتدرانه خود به این منطقه را در سر می‌پرورانند از اهمیت خاصی برخوردار است. به همین دلیل تمرکز اصلی این مقاله بر روی این دو دانشگاه است و درباره مسائلی چون نفوذ، قدرت نرم و روش‌های تبشیری این دو دانشگاه در لبنان موضوعاتی بیان کرده است.

گفتنی است جمهوری اسلامی از دیرباز نفوذ گسترده‌ای در لبنان داشته و بازوی سیاسی و نظامی آنها حزب‌الله با رهبری حسن نصرالله است که در فهرست گروه‌های تروریستی قراردارد.

  • By Mohabat News
  • 1395/03/01
  • ترویج مسیحیت, جمهوری اسلامی, حزب الله, حسن نصرالله, خبرگزاری فارس, کلیسای کاتولیک, مسیحیان لبنان, مسیحیت تبشیری, مسیحیت ستیزی

گروه

تازه های بازخوانی خبر

محبت نیوز   استقبال خبرگزاری وابسته به صدا و سیما از سفر مسیحیان به ایران

استقبال خبرگزاری وابسته به صدا و سیما از سفر مسیحیان به ایران

مدیر امور زائران غیر ایرانی آستان قدس گفته این دیدار فرصت مغتنمی است برای متحد شدند ادیان!به گزارش «محبت‌نیوز»...

محبت نیوز   نگرانی جمهوری اسلامی از گسترش مسیحیت تبشیری در لبنان !

نگرانی جمهوری اسلامی از گسترش مسیحیت تبشیری در لبنان !

جمهوری اسلامی از دیرباز نفوذ گسترده‌ای در لبنان داشته و بازوی سیاسی و نظامی آنها حزب‌الله با رهبری حسن...

محبت نیوز   بازداشت سه تن ازمسیحیان جمهوری آذربایجان توسط اطلاعات سپاه درتهران

بازداشت سه تن ازمسیحیان جمهوری آذربایجان توسط اطلاعات سپاه درتهران

سه تن از مسیحیان از اعضای کلیسایی در باکو، از سوی گروهی از مسیحیان تهرانی به کلیسای خانگی دعوت شده بودند...