فساد اخلاقی، ویروس بدخیم نهادهای تحت امر ولایت

رسوایی‌های جنسی در نهادهای حکومتی که الگوهای اسلامی و فرازمینی و ولایی را برای سعادت بشر پیاده می‌کند گوشه‌ای از فجایعی است که گفتن از آنها یعنی عبور از خط قرمزهای نظام اسلامی.

fesad

«محبت‌نیوز» – در روزهای گذشته روزنامه محلی «مردم نو» استان زنجان با انتشار گزارشی تکان‌دهنده، پرده از تعرض یک معلم به دانش‌آموز ۹ ساله مدرسه‌ای روستایی برداشت.

گرچه این ماجرا به اندازه تجاوز به ستایش و قتل این دختر افغان توسط یک پسربچه در ورامین بازتاب نداشت، اما پرده از واقعیتی تلخ در جامعه ایران را کنار زد.

ماه گذشته «جاستین ولبی» اسقف اعظم کلیسای کانتربِری بریتانیا (عالی‌ترین مقام روحانی در کلیسای رسمی انگلستان) پس از آزمایش دی‌ان‌ای، متوجه شد که پدر واقعی او، سر آنتونی منتگیو براون، منشی وینستون چرچیل، نخست‌وزیر سابق بریتانیا بوده و مادرش کمی پیش از ازدواج با فردی به نام «گوین ولبی» در مستی با منشی ارتباط داشته و جاستین فرزند نامشروع اوست.

کلید این معما را یک خبرنگار زد و «جاستین ولبی» شجاعانه موضوع را پیگیری کرد و در نهایت با روشن شدن واقعیت تمام در گفتگو با روزنامه «تلگراف» ابعاد این ماجرا را عنوان کرد و حتی مادرش نیز به این موضوع اعتراف کرد.

«همین ماجرا دست‌آویزی برای رسانه‌های تندرو داخل کشور شد تا با کنار هم قراردادن گزارش‌هایی مربوط به فساد جنسی در کلیساها و جوامع مسیحی به غرب حمله کنند.»

پرسش اینجاست، در جمهوری اسلامی و جامعه تحت امر ولایت که مدعی الگوهای فرازمینی برای سعادت بشریست وضعیت به چه صورت است؟ برای درک این موضوع شاید لازم نباشد زیاد به گذشته بازگشت. رصد اخبار ۱۵-۱۰ سال اخیر خود گویای بسیاری از مسائل است.

سال ۲۰۰۴ «عاطفه سحاله» دخترک ۱۶ ساله مازندرانی که قاضی «حاجی رضایی» به او تجاوز کرد و برای مخفی ماندن ماجرا حکم اعدام آن دختر را صادر کرد و در حالی که سنش ۲۲ سال اعلام شد در میدانی در شهر نکا در ملاعام به دار آویخته شد.

حدود شش سال پیش انتشار فیلمی در فضای مجازی گوشه‌ای از فساد در دستگاه روحانیت را به تصویر کشید. «حسن گلستانی» رئیس ستاد اقامه نماز شهرستان تویسرکان و از اعضای هیات امنای ستاد ائمه جمعه این استان که منصوب مستقیم علی خامنه‌ای است همسر یکی از همکارانش را به منزل می‌برد .

بعد از افشای این رسوایی او در نامه‌ای عنوان کرده رابطه‌اش با آن زن زنای محصنه محسوب نمی‌شود زیرا آن خانم در آن لحظه قانونی و شرعی همسر وی بوده و هم اکنون همسر قانونی و شرعی آقای «غلامعلی الهه زاده» کارمندان دفتر اوست.

به نوشته این آخوند همسر این زن از دست او خشمگین می‌شود و وی را سه طلاقه می‌کند و چون مجدد قصد ازدواج می‌کند او نقش محلل را بازی می‌کند که آن زن بر همسرش حلال شود!

اما اوج این ماجراها مربوط به سردار «رضا زارعی» فرمانده سابق نیروی انتظامی تهران بود. او و حرمسرایی که با تعداد زیادی از زنان به راه انداخته بود، پاسداری که خود از بانیان طرح «طرح امنیت اجتماعی» یا همان گشت ارشاد امروزی بود زنان را عریان به صف نماز می‌ایستاند.

اینها تازه نمونه هایی کوچک از پرونده‌های درون مرزی فساد در دستگاه‌های حکومتی است. فساد اخلاقی در جمهوری اسلامی در پاره‌ای اوقات فرامرزی و حتی فراقاره‌ای هم بوده، نظیر رسوایی جنسی «حکمت الله قربانی» دیپلمات ارشد سفارت ایران در برازیلیا که در آوریل ۲۰۱۲ در استخری در برزیل به دخترکی در استخر تعرض می‌کند و در نهایت با فضاحت به ایران دیپورت می‌شود و از وزارت خارجه اخراجش می‌کنند.

به این فهرست می‌توان اخراج برادر ‌علیرضا علی احمدی، ‏وزیر آموزش و پرورش در دولت احمدی‌نژاد به جرم فساد اخلاقی را اضافه کرد.

ماجراهای دکتر حسن مددی معاون دانشجویی و رییس کمیته انضباطی دانشگاه زنجان برای سوءاستفاده جنسی از یکی از دانشجویان دختر در سال ۸۷، اغفال دختر جوان توسط فرزاد جمشیدی مجری معروف برنامه‌های مذهبی تلویزیون در سال ۸۹، افشاگری‌های «شینا شیرانی» مجری شبکه پرس تی وی (شبکه برون مرزی انگلیسی زبان جمهوری اسلامی) درباره حمله جنسی عمادی از مدیران ارشد این شبکه، فساد اخلاقی حسن سلطانی مجری مشهور برنامه‌های دینی و مذهبی سیما که تا ماه‌ها عکسش در کنار حجرالاسود سوژه فضای مجازی بود، تجاوز جنسی «محمودی» از روسای حوزه علمیه قم به یک دختر طلبه، پرونده «ریحانه جباری» و «مرتضی عبدالعلی سربندی» کارمند سابق وزارت اطلاعات و حجم عظیمی از دیگر موارد مشابه را باید به این فهرست افزود.

  • By Mohabat News
  • 1395/02/17
  • امام جماعت, تجاوز, خط قرمز, روحانیون, روحانیون ایران, روحانیون شیعه, علی خامنه ای, فساد, قم, ولایت فقیه

گروه

تازه های بازخوانی خبر

محبت نیوز   فساد اخلاقی، ویروس بدخیم نهادهای تحت امر ولایت

فساد اخلاقی، ویروس بدخیم نهادهای تحت امر ولایت

رسوایی‌های جنسی در نهادهای حکومتی که الگوهای اسلامی و فرازمینی و ولایی را برای سعادت بشر پیاده می‌کند...

محبت نیوز   استقبال خبرگزاری وابسته به صدا و سیما از سفر مسیحیان به ایران

استقبال خبرگزاری وابسته به صدا و سیما از سفر مسیحیان به ایران

مدیر امور زائران غیر ایرانی آستان قدس گفته این دیدار فرصت مغتنمی است برای متحد شدند ادیان!به گزارش «محبت‌نیوز»...

محبت نیوز   نگرانی جمهوری اسلامی از گسترش مسیحیت تبشیری در لبنان !

نگرانی جمهوری اسلامی از گسترش مسیحیت تبشیری در لبنان !

جمهوری اسلامی از دیرباز نفوذ گسترده‌ای در لبنان داشته و بازوی سیاسی و نظامی آنها حزب‌الله با رهبری حسن...

محبت نیوز   بازداشت سه تن ازمسیحیان جمهوری آذربایجان توسط اطلاعات سپاه درتهران

بازداشت سه تن ازمسیحیان جمهوری آذربایجان توسط اطلاعات سپاه درتهران

سه تن از مسیحیان از اعضای کلیسایی در باکو، از سوی گروهی از مسیحیان تهرانی به کلیسای خانگی دعوت شده بودند...