ویزا و انواع آن چه هستند و چگونه به دست می آیند ؟

ویزا در واقع اجازه ورود به یک کشور است و آن را باید قبل از ورود به یک کشور خارجی دریافت کرد. باید اجازه ورود به هر کشور ری ا از  طریق مجاری قانونی  گرفته شود تا معتبر باشد.

VisaInPassport

خدمات پناهندگی محبت نیوز – بی شک هر کسی که می خواهد کشور خود را به مقصد نقطه ای دیگر از جهان ترک کند، اولین کلمه ای که با آن برخورد می کند کلمه ویزا می باشد. در واقع بعد از برداشتن سدی به نام ویزا که در مقابل هر مسافر به خارج کشوری قرار دارد، آن مسافر می تواند سراغ حل کردن بقیه نیازمندیهایش برای سفر خارجی برود.
ویزا که در فارسی به آن روادید  نیز گفته می شود مدرکی است که ضمیمه گذرنامه یا پاسپورت مسافر می‌شود و نشان می‌دهد که یکی از نمایندگان دولت آن کشور در سفارتخانه یا کنسولگری‌، درخواست مسافر مبنی بر ورود به کشور متبوع خود را بررسی و تشخیص داده است که او دارای شرایطی هست که برای هدفی خاص به آن کشور وارد ‌شود.
ویزا در واقع اجازه ورود به یک کشور است و آن را باید قبل از ورود به یک کشور خارجی دریافت کرد. باید اجازه ورود به آن کشور را از طریق مجاری قانونی آن کشور گرفته شود تا معتبر باشد. برای اینکار بایستی به سفارت آن کشور در کشور خودمان یا نزدیکترین کنسولگری کشور مقصد مراجعه کنیم و نسبت به ارائه مدارک لازم و تکمیل فرمها اقدام کنیم . البته ممکن است برای ورود به برخی کشورها با توجه به تابعیتی که داریم نیازی به اخذ ویزا از قبل نباشد. این موضوع به خاطر قراردادهای لغو روادید بین کشورهاست.
برای دریافت ویزا از سفارتخانه های خارجی داشتن گذرنامه الزامی است. یعنی ابتدا باید گذرنامه بگیرید و سپس برای گرفتن ویزا از کشور مقصد خود اقدام کنید. در سفارتخانه شما را صرفا با گذرنامه تان میشناسند و احراز هویت میکنند . گرفتن ویزا فقط با ارائه شناسنامه و کارت شناسائی ملی ممکن می باشد.

انواع ویزا
براساس هدف اعلام شده از سوی مسافر و ارائه مدارک برای اثبات آن ویزا انواع مختلفی دارد . ویزاهای رایج عبارتند از: ویزای توریستی،‌ دانشجویی،‌ تجاری، ‌پژوهشی و…‌ پس اکیدا توصیه می‌کنیم از ابتدا باید روادید دریافت شده توسط مسافر مناسب فعالیت مورد نظر (تجاری، توریستی، دانشجویی یا هر نوع دیگر) باشد. در غیر این صورت ممکن است مسافر در طول سفر دچار مشکلات احتمالی شود.

انواع ویزا از نظر تعداد دفعات ورود و خروج
سینگل : با ویزای سینگل مسافر تنها اجازه یک بار ورود به آن کشور را می‌دهد و با خروج شما از آن کشور، این ویزا باطل میشود.
مالتی پل : ویزای مولتی پل این امکان را به شما میدهد که در طی مدت اعتبار ویزا به دفعات به کشور صادرکننده ویزا وارد یا از آن خارج شوید.

انواع ویزا از نظر درج در گذرنامه
ویزای با برچسب: توسط سفارت مربوطه، یک برچسب در یکی از صفحات گذرنامه شما الصاق میشود.
ویزای با مهر :به جای برچسب، یک مهر در یکی از صفحات گذرنامه شما زده میشود و درون آن اطلاعات درج میگردد.

انواع ویزا از نظر شرایط و محل صدور
ویزای معمولی: ویزایی که باید قبل از مسافرت توسط سفارتخانه یا کنسولگری کشور مربوطه توسط مسافر دریافت شده باشد.
ویزای بدو ورود: ویزایی که در لحظه ورود به کشور مقصد برای مسافر صادر میشود.

چگونگی دریافت ویزا
هر کشوری برای دادن ویزا مقررات ویژه و مصوب قانون گذاران خود را دارد. قوانین دریافت ویزای برخی کشورهای جهان بسیار سخت است. برخی از کشورها برعکس شرایط بسیار آسانی برای دادن ویزا دارند. این شرایط برای همه مسافران از ملیتهای مختلف یکسان نیست.
به طورمثال ممکن است مقررات دریافت ویزای ایالات متحده آمریکا برای مسافرانی که دارای تابعیت آلمانی هستند بسیار متفاوت از مسافرانی باشد که تابعیت مکزیکی دارند.
چون هر کشوری مقررات ویژه ای دارد، پنا هنده نیوز تلاش می کند تا به تدریج در هر نوبت نحوه دریافت ویزای یکی از کشورهائی را که بیشتر مقصد ایرانی ها و افغان ها برای مسافرت به منظورهای مختلف هستند منتشر نمایند. بدیهی است که به طور قطع شرایط دریافت ویزای ایالات متحده، استرالیا ، بریتانیای کبیر، اتحادیه اروپا (کشورهای عضو پیمان شنگن)، ترکیه ، هند و مالزی در این لیست از قلم نخواهد افتاد.

  • By Mohabat News
  • 1394/03/16

گروه

تازه های اطلاعات پناهندگی

محبت نیوز   ویزا و انواع آن چه هستند و چگونه به دست می آیند ؟

ویزا و انواع آن چه هستند و چگونه به دست می آیند ؟

ویزا در واقع اجازه ورود به یک کشور است و آن را باید قبل از ورود به یک کشور خارجی دریافت کرد. باید اجازه...

محبت نیوز   دوازده سوال و جواب پایه ای برای متقاضیان پناهندگی از سازمان ملل در کشور ترکیه

دوازده سوال و جواب پایه ای برای متقاضیان پناهندگی از سازمان ملل در کشور ترکیه

این دوازده پرسش و پاسخهای مربوطه، به کسانی که متقاضی دریافت پناهندگی از کمیساریای عالی پناهندگان سازمان...

محبت نیوز   نمونه سوالات پرونده (پناهندگی) و راهنمای مسائل پناهندگی

نمونه سوالات پرونده (پناهندگی) و راهنمای مسائل پناهندگی

این مصاحبه مهمترین فرصت شما برای بیان دلایلِ فرار یا خروج ازکشورتان است.« محبت نیوز »    –   اداره...