تشدید قوانین آلمان علیه اسلامگرایان افراطی

.
دولت آلمان قصد دارد با وضع قوانین تازه‌، مبارزه با فعالیت‌های تروریستی در خارج از این کشور را شدت ‌بخشد.

به گزارش «محبت نيوز»، هایکو ماس، وزیر دادگستری آلمان می‌گوید این تدابیر برای امن‌تر کردن آلمان اتخاذ می‌شوند.قوانین کنونی آلمان تنها شرکت در اردوگاه‌های آموزش تروریستی برای مبارزه مسلحانه را مشمول مجازات دانسته‌اند. اما از آنجا که در ما‌ه‌های گذشته شمار زیادی شهروندان مسلمان افراطی سرخود و مستقل، بدون اتصال سازمان‌دهی شده به شبکه‌ای خاص، به جهادگران اسلامی پیوسته‌اند، به اعتقاد برخی مسوولان امنیتی و قضایی در آلمان، مقررات موجود برای مقابله با آنها کافی نیست.

به گفته خبرگزاري آلمان، قوانین جدید در صدد پر کردن حفره‌های امنیتی در قوانین موجودند. انتظار می‌‌رود که کابینه پیش‌نویس مقررات پیشنهادی را روز چهارشنبه (۴ فوریه/۱۵ بهمن) بدون تغییر تصویب کند.

تنظیم مقررات جدید، واکنش آلمان به معاهده‌ی به تصویب رسیده در سازمان ملل در سال ۲۰۱۴ میلادی است که توجه آن بر محدودکردن خطر تروریست‌هاست.

این قطعنامه کشورهای عضو را موظف به مجازات شهروندانی کرده است که با اهداف تروریستی از کشور خود خارج می‌شوند.

سازمان‌های امنیتی در آلمان با نگرانی شاهد روند رو به افزایش شمار جهادگران اسلامی هستند که از این کشور برای شرکت در اقدامات تروریستی به سوریه یا عراق سفر می‌کنند. بر اساس آمارهای منتشر شده، به تازگی بیش از

۶۰۰ شهروند افراطی آلمان در جنگ در کنار نیروهای 'دولت اسلامی' شرکت کرده‌اند.

بر پایه ارزیابی سازمان‌های امنیتی آلمان، بازگشت این نیروها به آلمان نیز خطر دیگری برای امنیت این کشور است که پس از ورود، از طریق ارتباط‌گیری با دیگر نیروهای افراطی در آلمان، به ایجاد شبکه می‌پردازند.

وزیر دادگستری آلمان بازگشت و شبکه‌سازی این افراد را 'خطر قابل توجه برای امنیت داخلی' عنوان کرده است. محدود کردن امکانات مالی و اقتصادی سازمان‌های تروریستی با استناد به قوانین جزایی آلمان یک بخش دیگر از مقررات جدید است.

انتشار این پیش‌نویس از هم اکنون با مخالفت‌هایی روبرو شده است. یکی از مسوولان اداره جنایی فدرال آلمان معتقد است، مشکل کنونی کمبود قوانین در زمینه مبارزه با ترور نیست. این مقام اداره جنایی کمبود را در نیروهای کارآمد، امکانات و قانونی منطبق با قانون اساسی در زمینه 'ذخیره داده‌های شهروندان برای روز مبادا' می‌داند.

در حال حاضر اداره‌ها و سازمان‌های قضایی و کیفری آلمان با حجم بالای پرونده‌های جاری علیه اسلامگرایان روبرو هستند. پلیس آلمان و دستگاه قضایی این کشور هم اکنون درگیر بیش از ۳۵۰ پرونده در رابطه با همکاری شهروندان آلمان با 'دولت اسلامی' هستند.

برای مقابله با خروج شهروندان آلمانی از کشور برای پیوستن به گروه‌های افراط‌گرای اسلامی، دولت آلمان چند هفته‌ی پیش طرح 'کارت شناسایی جایگزین' را کلید زد. هدف از این پروژه، شناسایی اسلام‌گرایان افراطی و جلوگیری از خروج آنها از آلمان عنوان شده است.

یکی از سیاستمداران آلمان از حزب سبزهای این کشور راه‌حل مبارزه با افزایش پیوستن شهروندان آلمان به نیروهای تروریستی را نه در وضع قوانین جدید که در 'تدابیر پیشگیرانه' می‌داند. به گفته‌ی ایرنه میهالیک با 'استراتژی پیشگیرانه‌ی هماهنگ ملی' می‌توان هدایت از انحراف جوانان به سوی این گروه‌ها پیشگیری کرد.

  • By mohabatnews.com
  • 1393/11/17

گروه

تازه های اخبار روز

حكم اعدام برای نوه  " شهيد محراب "

حكم اعدام برای نوه شهيد محراب

یکی از روحانیون برجسته قم و یزد و همسرش توسط دادگاه ویژه روحانیت به اعدام محکوم شدند. بر اساس گزارش ها...

مخالفت با ایجاد مرکز مطالعات اسلامی در سوئيس

مخالفت با ایجاد مرکز مطالعات اسلامی در سوئيس

ایجاد یک مرکز مطالعات اسلامی در دانشگاه فریبورگ در غرب سوئیس، مشاجراتی را بین طرفداران گفت ‌و‌ گوی بین...

تشدید قوانین آلمان علیه اسلامگرایان افراطی

تشدید قوانین آلمان علیه اسلامگرایان افراطی

دولت آلمان قصد دارد با وضع قوانین تازه‌، مبارزه با فعالیت‌های تروریستی در خارج از این کشور را شدت ‌بخشد.به...

ترکیه از دولت اسلامی حمایت می‌کند

ترکیه از دولت اسلامی حمایت می‌کند

در تمام رسانه‌های جهانی چندین بار اخباری راجع به حمایت اقتصادی و نظامی مقامات ترک از دولت اسلامی منتشر...