گوش الاغی ، جدیدترین عمل زیبایی در ایران

.
رسانه‌ها از رواج عمل زیبایی جدیدی موسوم به عمل 'گوش الاغی' در میان جوانان مرفه می‌نویسند.

به گزارش «محبت نیوز»، بر طبق ‌آمار، تنها ده درصد از متقاضیان عمل‌های زیبایی از مشکلات واقعی چهره رنج می‌برند. گفته می‌شود که در ایران، دختران گاه با وجود سن بسیار کم باز هم تن به جراحی پلاستیک می‌دهند تا چهره‌هایی 'عروسکی' داشته باشند.

اما این تنها زنان نیستند که نسبت به جراحی زیبایی علاقه نشان می‌دهند، بلکه مردان نیز نسبت به این امر بی‌تفاوت نمانده‌اند و حالا آن‌ها نیز نه تنها به بینی که به 'رفع نقص' در گونه، چین‌های پیشانی، برداشتن غبغب یا کیسه ‌زیر چشم و کشیدن پوست صورت روی آورده‌اند.

به‌گزارش خبرگزاری آلمان به نقل از تارنمای اینترنتی جام جم، «براساس آمارهای غیر رسمی، ایران یکی از کشور‌های صاحب رکورد عمل جراحی بینی در جهان محسوب می‌شود. براساس تحقیقات مشترکی که انجمن تحقیقات راینولوژی ایران با همکاری دانشگاه جان هاپکینز آمریکا در سال ۹۲ انجام داده است، میزان جراحی‌های زیبایی بینی در ایران، هفت برابر آمریکا محاسبه شده است.

گوش الاغی

در عمل زیبایی موسوم به 'گوش الاغی' با برش قسمت بالایی گوش و سپس بخیه زدن، فرم گوش را تیز می‌کنند. عملی که در نتیجه‌ی آن و با تغییر فرم طبیعی گوش، بازگشت به حالت اولیه ناممکن می‌شود.

عمل زیبایی گوش در ایران در ماه‌های اخیر رواج یافته است. اما هافینگتون پُست در سال ۲۰۱۱، از این عمل با نام 'گوش‌های جنی' یاد کرده و آن را جدیدترین عمل زیبایی نامیده است. گفته می‌شود که میل به داشتن گوش‌های مثلثی، در آغاز نوعی الگوبرداری شمایلی از شخصیت‌های جادویی فیلم 'ارباب حلقه‌ها' بوده است.

گروهی از کارشناسان بر این باورند که افزایش اغراق‌آمیز جراحی‌های زیبایی در ایران، از منظر آسیب‌شناختی، می‌تواند ناشی از اقتصاد ناسالم و افزایش شدید شکاف طبقاتی در جامعه‌ی ایران باشد. گروهی دیگر نیز عواملی نظیر فقدان نظارت از سوی وزارت بهداشت بر حوزه‌ی درمان را در این زمینه دخیل دانسته‌اند.

بر اساس گزارش گاردین در سال ۲۰۱۳، در حالی که در شهر تهران تنها ۱۵۷ مرکز مجاز انجام عمل زیبایی وجود دارد، اما بیش از ۷ هزار نفر در حال حاضر در پایتخت به انجام این کار مشغول هستند.

  • By mohabatnews.com
  • 1393/11/08

گروه

تازه های اخبار روز

پيام خامنه‌ای به جوانان غربی

پيام خامنه‌ای به جوانان غربی

علی خامنه‌ای جوانان غربی را به رجوع مستقیم به قرآن و زندگی پیامبر فراخواند. پیام علی خامنه‌ای در شرایطی...

تظاهرات علنی طرفداران دولت اسلامی (داعش) در نوار غزه

تظاهرات علنی طرفداران دولت اسلامی (داعش) در نوار غزه

دهها نفر از طرفداران گروه تروريستی دولت اسلامی به صورت علنی در نوار غزه دست به تظاهرات زدند.به گزارش...

"گوش الاغی"، جدیدترین عمل زیبایی در ایران

گوش الاغی ، جدیدترین عمل زیبایی در ایران

رسانه‌ها از رواج عمل زیبایی جدیدی موسوم به عمل 'گوش الاغی' در میان جوانان مرفه می‌نویسند.به گزارش «محبت...

بازداشت مدعی ارتباط با امام زمان در غرب تهران

بازداشت مدعی ارتباط با امام زمان در غرب تهران

یکی از مدعیان ارتباط با ائمه شيعه و امام زمان به نام در پی شکایت چندین خانم جوان بازداشت شد.به گزارش...