پيام خامنه‌ای به جوانان غربی

علی خامنه‌ای جوانان غربی را به رجوع مستقیم به قرآن و زندگی پیامب.ر فراخواند. پیام علی خامنه‌ای در شرایطی منتشر می‌شود که بسیاری از کشورهای اسلامی، از جمله ایران، به سبب سیاست‌های خود مورد انتقاد سازمان‌های مدافع حقوق بشر قرار دارند.

به گزارش «محبت نيوز»، علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، در پیامی به جوانان اروپا و آمریکای شمالی با اشاره به حملات اخیر اسلام‌گرایان افراطی در فرانسه و وقایعی مشابه در برخی از کشورهای غربی گفت، به دلیل وجود 'حس حقیقت‌جویی' آنها را خطاب قرار داده است. او در این پیام که روز پنج‌شنبه (۲ بهمن/ ۲۲ ژانویه) در رسانه‌های ایران منتشر شد تأکید کرد، از آن جا که سیاسمتداران و دولتمردان غرب 'آگاهانه راه سیاست را از مسیر صداقت و درستی جدا کرده‌اند' آنها را خطاب قرار نداده است.

به گفته خبرگزاری آلمان، او با تأکید بر این که سخنش در باره چهره ارائه‌ شده از اسلام به جوانان غربی است، ادامه داد: «از دو دهه پیش به این سو یعنی تقریبن پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی تلاش‌های زیادی صورت گرفته است تا این دین بزرگ، در جایگاه دشمنی ترسناک نشانده شود.» خامنه‌ای با بیان این که 'تحریک احساس رعب و نفرت و بهره‌گیری از آن متأسفانه سابقه‌ای طولانی در تاریخ سیاسی غرب دارد' از جوانان غربی خواست، از خود بپرسند: «چرا سیاست قدیمی هراس‌افکنی و نفرت‌پراکنی، این‌بار با شدتی بی‌سابقه، اسلام و مسلمانان را هدف گرفته است؟» .

خامنه‌ای رفتار دولت‌های غربی با دیگر ملت‌ها و فرهنگ‌های جهان را 'غیر صادقانه و مزورانه' خواند و از جوانان غربی خواست، 'درباره انگیزه‌های این سیاه‌نمایی گسترده علیه اسلام پرسش و کاوش' کنند: «در واکنش به سیل پیشداوری‌ها و تبلیغات منفی، سعی کنید شناختی مستقیم و بی‌واسطه از این دین به دست آورید.»

رهبر جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: «اجازه ندهید این واقعیت پویا و اثرگذار در دنیای امروز با اغراض و اهداف آلوده به شما شناسانده شود. اجازه ندهید ریاکارانه تروریست‌های تحت استخدام خود را به عنوان نمایندگان اسلام به شما معرفی کنند.»

پیام علی خامنه‌ای در شرایطی منتشر می‌شود که بسیاری از کشورهای اسلامی، از جمله ایران، به سبب سیاست‌های خود مورد انتقاد سازمان‌های مدافع حقوق بشر قرار دارند.

قدرت گرفتن گروه تروریستی 'دولت اسلامی' (داعش) و رفتار این گروه با پیروان سایر ادیان و مسلک‌‌ها در ماه‌های اخیر نیز بر موج انتقاد به اسلام و کشورهای اسلامی افزوده است. حملات اسلامگرایان در ژانویه ۲۰۱۵ در پاریس هم دستاویز دیگری به منتقدان داد.

پس از حملات پاریس شمار هواداران جنبش پگیدا (جنبش اروپایی‌های میهن‌پرست علیه اسلامی شدن غرب) در آلمان به گونه‌ای بی‌سابقه بالا رفت. پاره‌ای از گروه‌های راست‌گرا در مقابل مهاجرت مسلمانان به غرب جبهه گرفتند. در مقابل برخی از احزاب حاکم و مقام‌های کشورهای غربی رفتار اسلام‌گرایان را از اسلام مجزا دانسته و آن را به طرز تلقی عده‌ای خاص از اسلام نسبت داده‌اند. در این میان برخی از کشورها و نهادهای اسلامی، از جمله تشکل‌های مسلمانان در آلمان، نیز حملات پاریس را محکوم کرده‌اند.

  • By mohabatnews.com
  • 1393/11/02

گروه

تازه های اخبار روز

رئیس جمهور ارمنستان دعوت اردوغان را رد کرد

رئیس جمهور ارمنستان دعوت اردوغان را رد کرد

24آوریل همزمان ، سالروز قتل عام ارامنه در دوران عثمانی است. رییس جمهور ارمنستان دعوت رییس جمهور ترکیه...

سلاح های ايرانی در دست شبه نظاميان مسلمان آفريقايی

سلاح های ايرانی در دست شبه نظاميان مسلمان آفريقايی

یک مرکز تحقیقات تسلیحاتی، می‌گوید شواهدی دارد که نشان می‌دهد سلاح‌هایی که از ایران و چین و بعضی کشورهای...

پيام خامنه‌ای به جوانان غربی

پيام خامنه‌ای به جوانان غربی

علی خامنه‌ای جوانان غربی را به رجوع مستقیم به قرآن و زندگی پیامبر فراخواند. پیام علی خامنه‌ای در شرایطی...

تظاهرات علنی طرفداران دولت اسلامی (داعش) در نوار غزه

تظاهرات علنی طرفداران دولت اسلامی (داعش) در نوار غزه

دهها نفر از طرفداران گروه تروريستی دولت اسلامی به صورت علنی در نوار غزه دست به تظاهرات زدند.به گزارش...