سلاح های ايرانی در دست شبه نظاميان مسلمان آفريقايی

.
یک مرکز تحقیقات تسلیحاتی، می‌گوید شواهدی دارد که نشان می‌دهد سلاح‌هایی که از ایران و چین و بعضی کشورهای اروپایی فرستاده شده، چگونه به دست شبه‎‌نظامیان مسلمان کشور آفریقای مرکزی رسیده است.

به گزارش «محبت نيوز»، موسسه تحقیقات تسلیحات نظامی در بریتانیا که برای اتحادیه اروپا تحقیق می‌کند، می‌گوید این سلاح‌ها ابتدا به سودان فرستاده شده و سپس از طریق سودان به شبه‌نظامیان سلکا در آفریقای مرکزی رسیده است.

در گزارش موسسه تحقیقات تسلیحات نظامی ادعا شده که سلاح‌های ارسالی از ایران در سودان دوباره بسته‌بندی و با هواپیما برای مسلمانان سلکا فرستاده شده است.

بر اساس این گزارش، نارنجک‌های چینی هم که به دولت نپال فروخته شده بود، به دست شبه‌نظامیان سلکا در آفریقا رسیده است.

به گفته بی‌بی‌سی، اندرو هاردینگ، خبرنگار بی‌بی‌سی در آفریقا می‌گوید علاوه بر ایران، تسلیحات بلغاری، سودانی و بریتانیایی در طول دو سال گذشته به طور گسترده و غیرقانونی به دست شورشیان سلکا رسیده است. سلاح‌هایی که به ویرانی گسترده آفریقای جنوبی در دو سال گذشته کمک کرده است.

شبه‌نظامیان مسلمان سلکا مارس ۲۰۱۳ با تصرف پایتخت قدرت را به دست گرفتند. اما با شدت گرفتن آتش درگیری میان مسلمانان و مسیحیان آفریقای مرکزی، کشته شدن صد‌ها غیرنظامی و آوارگی هزاران نفر، رئیس‌جمهوری منتخب سلکا‌ها استعفا کرد و صلحبانان سازمان ملل وارد این کشور شدند.

ایران که از حامیان گروه‌های مسلمان آفریقای مرکزی و مخالف حضور نیروهای فرانسوی در این کشور است، اسفندماه پارسال اعلام کرد برای آوارگان مسلمان این کشور از طریق هلال احمر کمک‌های بشردوستانه فرستاده است.

موسسه تحقیقات تسلیحات نظامی در بریتانیا دو سال پیش هم در گزارشی گفته بود ایران با نقض تحریم‌های تسلیحاتی به کشورهای آفریقایی سلاح فرستاده است.

سال ۱۳۸۹ انتشار گزارش‌هایی درباره کشف یک محموله سلاح که که ادعا می‌شد ایران فرستنده آن بوده، باعث جنجال و قطع رابطه چند کشور آفریقایی با ایران شد. گزارش‌هایی که ایران آن‌ها را تکذیب کرد.

بهمن ماه‌‌ همان سال عظیم آقاجانی، شهروند ایرانی و یک فرد دیگر به اتهام قاچاق اسلحه در نیجریه محاکمه شد.

خبرگزاری رویترز، حدود سه سال بعد از این ماجرا گفت به گزارش محرمانه سازمان ملل متحد دست یافته است که نشان می‌دهد، کشتی حامل موشک که تصور می‌شد از ایران راهی غزه بوده، در اصل به مقصد سودان فرستاده شده بوده است.

خبرنگار بی‌بی‌سی در آفریقا می‌گوید سلاح‌هایی که قاچاق می‌شود علاوه بر کشور آفریقای مرکزی در میان شبه‌نظامیان کشورهای دیگر آفریقا هم توزیع می‌شود.

  • By mohabatnews.com
  • 1393/11/01

گروه

تازه های اخبار روز

همسویی سخنگوی وزارت خارجه و رسانه های ایران با بوکوحرام و القاعده

همسویی سخنگوی وزارت خارجه و رسانه های ایران با بوکوحرام و القاعده

رسانه های حکومتی تندرو در ایران با انتشار مطالب تند و تیز خود در راستای حمایت از اقدام تروریستی اسلامگرایان...

رئیس جمهور ارمنستان دعوت اردوغان را رد کرد

رئیس جمهور ارمنستان دعوت اردوغان را رد کرد

24آوریل همزمان ، سالروز قتل عام ارامنه در دوران عثمانی است. رییس جمهور ارمنستان دعوت رییس جمهور ترکیه...

سلاح های ايرانی در دست شبه نظاميان مسلمان آفريقايی

سلاح های ايرانی در دست شبه نظاميان مسلمان آفريقايی

یک مرکز تحقیقات تسلیحاتی، می‌گوید شواهدی دارد که نشان می‌دهد سلاح‌هایی که از ایران و چین و بعضی کشورهای...

پيام خامنه‌ای به جوانان غربی

پيام خامنه‌ای به جوانان غربی

علی خامنه‌ای جوانان غربی را به رجوع مستقیم به قرآن و زندگی پیامبر فراخواند. پیام علی خامنه‌ای در شرایطی...