همسویی سخنگوی وزارت خارجه و رسانه های ایران با بوکوحرام و القاعده

.
رسانه های حکومتی تندرو در ایران با انتشار مطالب تند و تیز خود در راستای حمایت از اقدام تروریستی اسلامگرایان به دفتر نشریه 'شارلی ابدو' در فرانسه ، هفته نامه 'یالثارات الحسین' ارگان رسمی گروه انصار حزب اله در ایراناین اقدام را 'پدیده‌ای مبارک در فعل این ماجرا' دانست.

گزارش / مهرداد مقدسی

« محبت نیوز» - در پی بروز حادثه دلخراش حمله به دفتر شارلی ابدو و واکنش های جهانی به این خشونت عریان و تاکید به همزیستی مسالمت آمیز و گفتگو بر سر موارد اختلاف برانگیز از سوی رهبران و مردم بسیاری کشورها از جمله فرانسه، آمریکا، انگلیس، آلمان واسترالیا واکنش های متفاوت سران و مقامات دولت ها از جمله جمهوری اسلامی خبر از سر درون بانیان و رهبران آن می دهد.

گویا فریاد بی صدای میلیونها انسان و دعوت آنها به ابراز عقیده در چارچوب بحث و گفتگو و تقابل اندیشه ها در دنیای آزاد آن هم با یک نوشته ساده و پر معنی ' من شارلی هستم ' یعنی بنویسیم و بخوانیم و انتقاد کنیم تا به تفاهم برسیم، به مذاق این عالیجنابان خوش نیامده و یا شاید چنین مبادله افکار و ابراز عقیده در قاموس آنان جایی ندارد و تنها به قوه قهری می توان به ابراز ایده و عقیده پرداخت.

روزنامه رسالت روز پنجشنبه 25 دی 1393 با انتشار مطلبی دوپهلو در حالی که یکی به نعل میزد و یکی به میخ از انتشار انتخابی و جانبداری نشریات نوشت وادامه داد تا به گفته سران و مقامات کشورهای اروپایی در دفاع از آزادی بیان رسید و همه را در ید قدرت بیگانگان نامید.

رسالت نوشت : 'افراطی گری ، ويژگی بارز اقدام داعش و شارلی ابدو است . اقدام جديد شارلی ابدو و حمايت دولتمردان غربی ، تقويت چرخه خشونت و اسلام هراسی است.جريانی که از يک سو کاريکاتورهای توهين آميز منتشر می کند و از سويی ديگر از تروريست ها در خاورميانه حمايت می کند.

اما نگفت در دفاع از آرمان و اندیشه های خود و یا برای یک تصویر و یا یک نوشته بر خلاف اعتقادات دیگران چه باید انجام داد.

رسالت با ابراز عقیده بدون استناد خود مبنی بر اینکه سخنگوی چه قشری و چه تعداد از مسلمانان دنیا می باشد همچنین نوشت:'هتاکی نشريه ای منحط به مانند شارلی ابدو به اعتقاد جمعيت کثير مسلمانان روی کره زمين، از سوی غرب نماد آزادی بيان محسوب می شود!

همچنین هفته نامه 'یالثارات الحسین' ارگان رسمی گروه انصار حزب اله در ایران در جدیدترین شماره خود که روز چهارشنبه منتشر شد از حمله به نشریه فرانسوی 'شارلی ابدو' و قتل کاریکاتوریست های آن استقبال کرد. این نشریه حمله به دفتر این هفته‌نامه را 'پدیده‌ای مبارک در فعل این ماجرا' دانست.

این نشریه همچنین تاکید کرد که اجرای به گفته این نشریه 'کیفر مشروع سب‌النبی' ربطی به عمل 'تروریستی' گروه داعش ندارد. یالثارات الحسین گفته است باید حساب این حادثه را از فاعلان آن جدا دانست.

یالثارت‌الحسین تیتر صفحه نخست خود را به این شعر اختصاص داده است که: 'امسال ایام ربیع/ نور علی نور شد/ دشمن هتاک نبی/ روانه گور شد'. همچنین 'تبریک به امت محمدی' از جمله دیگر تیترهای صفحه نخست این نشریه به مناسبت حمله به 'شارلی ابدو' است.

آنچه نوع برخورد و موضع نویسندگان 'یالثارات الحسین' و 'رسالت' را معلوم میکند گفته سخنگوی وزارت خارجه ایران در این باره است مرضیه افخم روز چهارشنبه گذشته با اشاره به انتشار کاریکاتور جدیدی از پیامبر اسلام در هفته‌نامه فرانسوی «شارلی ابدو» آن را «موهن» نامیده واین اقدام را محکوم کرد و گفت که «سوءاستفاده از آزادی بیان در غرب قابل پذیرش نیست'.

این در حالی است که گروه تروریستی اسلامگرای بوکوحرام که درنیجریه اعلام حضور کرده و تاکنون صدها دختر کودک و نوجوان را در این کشور به اسارت برده و در بازار برده فروشی خود فروخته است و همچنین مسوولیت چندین حمله و انفجار در این کشور را به عهده گرفته است روز پنجشنبه با انتشار ویدیویی هشت دقیقه ای اعلام کرد که تصویر روی جلد شارلی ابدو به دین اسلام توهین کرده است و این گروه به شدت از این مجله فرانسوی انتقام خواهد گرفت.

بنابر گزارش خبرگزاری های رسمی چین، برخی نیروی مسلح طالبان افغانستان نیزروز جمعه با ابراز ناخرسندی شدید از عکس روی جلد شارلی ابدو، حمایت خود را از حمله کنندگان به این مجله اعلام کرده است.

  • By mohabatnews.com
  • 1393/10/26

گروه

تازه های اخبار روز

خبرهایی از دنیای خون آلود اسلامگرایان

خبرهایی از دنیای خون آلود اسلامگرایان

از آتش سوزی عمدی در دفتر یک نشریه در شهر هامبورگ آلمان تا بمب‌گذاری انتخاری دختربچه‌ی ۱۰ ساله‌ که خود...

 رهبران جهان يكصدا " ترور اسلامی" را محكوم ساختند

رهبران جهان يكصدا ترور اسلامی را محكوم ساختند

بسیاری با ملیت‌‌های متفاوت از آفریقا تا آسیا و ادیان مختلف مسلمان و غیرمسلمان، عرب و اروپایی با پلاکاردهای...

همسویی سخنگوی وزارت خارجه و رسانه های ایران با بوکوحرام و القاعده

همسویی سخنگوی وزارت خارجه و رسانه های ایران با بوکوحرام و القاعده

رسانه های حکومتی تندرو در ایران با انتشار مطالب تند و تیز خود در راستای حمایت از اقدام تروریستی اسلامگرایان...

رئیس جمهور ارمنستان دعوت اردوغان را رد کرد

رئیس جمهور ارمنستان دعوت اردوغان را رد کرد

24آوریل همزمان ، سالروز قتل عام ارامنه در دوران عثمانی است. رییس جمهور ارمنستان دعوت رییس جمهور ترکیه...