برخورد دوگانه جمهوری اسلامی در نكوهش كشتار پاريس

.
در حاليكه عربستان، ترکیه، پاکستان و افغانستان كشتار در پاريس را محکوم کرده، جمهوری اسلامی در نكوهش اين حادثه تروريستی برخوردی دوگانه ای داشت.

به گزارش «محبت نيوز»، حمله به دفتر مجله طنز 'شارلی ابدو' در پاریس که کشته شدن ۱۲ نفر را در پی داشت واکنش برخی از کشورهای اسلامی را نیز برانگیخت.

اما جمهوری اسلامي به این حمله که روز چهارشنبه ۱۷ دی توسط سه مرد مسلح انجام شد، برخوردی دوگانه داشت، مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امورخارجه ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی در پاریس گفت که 'استفاده از آزادی بیان و تندروی فکری و ترور شخصیت‌های مورد احترام ادیان و ملت‌ها توهین به ادیان الهی و ارزش‌ها و نمادهای مورد احترام این ادیان' غیر قابل قبول است.'

مرضیه افخم، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامي درهمین حال بطور کلی 'هر گونه اقدام تروریستی علیه انسان‌های بی‌گناه را با تعالیم اسلام بیگانه دانست.'

به گزارش ایسنا، افخم اظهار داشت: «این قبیل رفتارها ادامه موج افراطی‌گری و خشونت‌طلبی فیزیکی و فکری بی‌سابقه‌ای است که طی یک دهه گذشته در سطح جهان توسعه یافته و متأسفانه به‌ دلیل سیاست‌های نادرست و برخوردهای دوگانه در مواجهه با خشونت‌ورزی و افراط‌گری باعث ترویج این قبیل اقدامات و رفتارها شده است.»

در خبر ديگری از ايران، جمعی از روزنامه نگاران و نویسندگان آزاده ایرانی برای تجمع در تهران به احترام کشته شدگان حمله خونبار به نشریه فرانسوی طنز «شارلي ابدو»، فراخوان داده‌اند.

بنا بر آنچه که در فراخوان تجمع آمده و در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، این تجمع قرار است در مقابل دفتر پلمپ شده انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران، برگزار شود.

در این فراخوان آمده است: «برای پاسداشت آزادی بیان با اهدای چند شاخه گل به احترام گشته شدگان حمله تروریستی به هفته نامه 'شارلي ابدو' گردهم خواهيم آمد.

  • By mohabatnews.com
  • 1393/10/19

گروه

تازه های اخبار روز

ابراز پشيمانی مشاور رئيس صدا و سيما از پخش تصوير زنان با روبنده

ابراز پشيمانی مشاور رئيس صدا و سيما از پخش تصوير زنان با روبنده

مشاور رئیس رادیو و تلویزیون دولتی ایران با انتقاد از حضور زنان با روبند در یکی از برنامه‌های این رسانه...

حمله خونین اسلام‌گرایان به دفتر نشریه طنز در پاریس

حمله خونین اسلام‌گرایان به دفتر نشریه طنز در پاریس

این هفته نامه در سال ۲۰۱۱ نیز با بمب گذاری در دفترش مورد حمله قرار گرفت. این حمله پس از آن صورت گرفت...

برخورد دوگانه جمهوری اسلامی در نكوهش كشتار پاريس

برخورد دوگانه جمهوری اسلامی در نكوهش كشتار پاريس

در حاليكه عربستان، ترکیه، پاکستان و افغانستان كشتار در پاريس را محکوم کرده، جمهوری اسلامی در نكوهش اين...

خبرهایی از دنیای خون آلود اسلامگرایان

خبرهایی از دنیای خون آلود اسلامگرایان

از آتش سوزی عمدی در دفتر یک نشریه در شهر هامبورگ آلمان تا بمب‌گذاری انتخاری دختربچه‌ی ۱۰ ساله‌ که خود...