حمله خونین اسلام‌گرایان به دفتر نشریه طنز در پاریس

.
این هفته نامه در سال ۲۰۱۱ نیز با بمب گذاری در دفترش مورد حمله قرار گرفت. این حمله پس از آن صورت گرفت که این هفته نامه نوشت که سردبیر شماره آینده این مجله «حضرت محمد» خواهد بود.

به گزارش «محبت نیوز» در حمله روز چهارشنبه ۷-۱-۲۰۱۵ افراد مسلح به دفتر هفته نامه «چارلی هبدو» در پاریس دست کم ۱۲ تن کشته و شماری زخمی شدند.

به گزارش الربیه به نقل از رویترز، پلیس مرگ ۱۲ تن و زخمی شدن ۱۰ تن را در این حادثه تایید کرده است. حال ۴ تن از زخمیان وخیم گزارش شده است و ۴۰ تن دیگر از دفتر این مجله نجات داده شدند.

خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد که مردان مسلح ساعت یازده و نیم به وقت پاریس وارد دفتر این مجله شده و شروع به تیراندازی کردند.

«بینیوت برینگر» یک شاهد عینی به خبرگزاری رویترز گفت دو مرد مسلح نقابدار وارد ساختمان شدند که پس از آن صدای شلیک تیر شنیده شد. شمار مهاجمان هنوز از سوی پلیس اعلام نشده اما رسانه‌ها شمار آن‌ها را بین ۳ تا ۴ نفر و مسلح گزارش کرده‌اند.

رویترز به نقل از شاهدان گزارش داد مهاجمان پس از حمله به این نشریه با یک خودروی سیاه رنگ از محل فرار کرده‌اند. آن‌ها هنگام فرار به سوی پلیس نیز تیراندازی کرده‌اند و ۲ تن از قربانیان از افراد پلیس هستند.

به گزارش روزنامه «فیگارو» مهاجمان هنوز دستگیر نشده‌اند.

براساس همین گزارش هفته نامه «چارلی هبدو» مجله‌ای جنجالی است که بار‌ها با چاپ و انتشار کارتن‌های طنزآمیز جنجال آفریده است. آخرین کاریکاتور این هفته نامه از ابوبکر البغدادی خلیفه خود خوانده داعش است.

این هفته نامه در سال ۲۰۱۱ نیز با بمب گذاری در دفترش مورد حمله قرار گرفت. این حمله پس از آن صورت گرفت که این هفته نامه نوشت که سردبیر شماره آینده این مجله «حضرت محمد» خواهد بود و همراه با این خبر کاریکاتوری از آن حضرت را در صفحه اول خود منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری آلمان ،نشریه‌ی فرانسوی طنز 'شارلی ابدو' در ماه سپتامبر ۲۰۱۲ کاریکاتورهای پیامیر مسلمانان جهان و نیز کتابی از زندگی پیامبر اسلام را در تیراژ ۸۰ هزار نسخه منتشر کرده بود. این اقدام موجی از خشم و اعتراض مسلمانان در کشورهای اسلامی را به دنبال داشت. سردبیر نشریه در آن زمان گفته بود، محتوای کتاب 'حلال' است و به تایید برخی علمای مسلمان رسیده است. او تاکید کرده بود که محتوای کتاب 'آموزشی' است و به دنبال آن است که به علاقه‌مندان کمک کند تا زندگی پیامبر اسلام را بهتر درک کنند.

این مجله در سال ۲۰۱۳ یک شماره ۶۴ صفحه‌ای زندگی حضرت محمد را به شکل کاریکاتور انتشار داد.

بنا بر گزارشهای رسیده، فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه از محل حادثه دیدن کرده و دستور تشکیل جلسه اضطراری کابینه را صادر کرده است.

پس از این حادثه اکثر روزنامه‌های مهم فرانسه تحت حفاظت پلیس قرار گرفتند.

  • By mohabatnews.com
  • 1393/10/17

گروه

تازه های اخبار روز

فرانسه خواستار اقدام جهانی علیه تروریسم اسلامی شد

فرانسه خواستار اقدام جهانی علیه تروریسم اسلامی شد

وزیر دفاع فرانسه، بی تفاوتی اروپا را نسبت به توسعۀ تروریسم اسلامی در لیبی یا درواقع در قلب منطقۀ مدیترانه،...

ابراز پشيمانی مشاور رئيس صدا و سيما از پخش تصوير زنان با روبنده

ابراز پشيمانی مشاور رئيس صدا و سيما از پخش تصوير زنان با روبنده

مشاور رئیس رادیو و تلویزیون دولتی ایران با انتقاد از حضور زنان با روبند در یکی از برنامه‌های این رسانه...

حمله خونین اسلام‌گرایان به دفتر نشریه طنز در پاریس

حمله خونین اسلام‌گرایان به دفتر نشریه طنز در پاریس

این هفته نامه در سال ۲۰۱۱ نیز با بمب گذاری در دفترش مورد حمله قرار گرفت. این حمله پس از آن صورت گرفت...

برخورد دوگانه جمهوری اسلامی در نكوهش كشتار پاريس

برخورد دوگانه جمهوری اسلامی در نكوهش كشتار پاريس

در حاليكه عربستان، ترکیه، پاکستان و افغانستان كشتار در پاريس را محکوم کرده، جمهوری اسلامی در نكوهش اين...