نمایندگان مجلس هم باید برای انجام کارشان رشوه بدهند !

.
رئیس فراکسیون اهل سنت گفت سال ۱۳۵۷ مردم انقلاب کردند «تا جلوی فساد گرفته شود اما امروز فساد دامن کشور را گرفته است.»

« محبت نیوز» - عابد فتاحی، نماینده مجلس ایران در مورد ابعاد گسترده فساد مالی و اقتصادی در این کشور گفت که حتی گاهی نمایندگان مجلس نیز «برای انجام کارشان باید رشوه بدهند.»

فتاحی روز یکشنبه ۲۳ آذر در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسکانیوز افزود: «کار از زیر میزی گذشته و کاملا رو میزی رشوه گرفته می‌شود.»

رئیس فراکسیون اهل سنت گفت سال ۱۳۵۷ مردم انقلاب کردند «تا جلوی فساد گرفته شود اما امروز فساد دامن کشور را گرفته است.»

به نقل از زمانه، در سال‌های اخیر و به‌ویژه در سال‌های پایانی دولت پیشین ایران، چندین پرونده فساد مالی افشا شد. پرونده‌هایی مانند «فساد سه هزار میلیاردی، هفت هزار میلیاردی و اکنون ۱۲ هزار میلیاردی» که به گفته این نماینده مجلس، این‌گونه فسادها «توهین به نظام جمهوری اسلامی ایران است.»

اختلاس سه هزار میلیاردی، معروف به «اختلاس بزرگ» در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد افشا شد. مه‌آفرید خسروی، از متهمان اصلی این پرونده و مدیر شرکت «توسعه سرمایه‌گذاری امیرمنصور آریا» در ۲۷ شهریورماه ۱۳۹۰ دستگیر و سحرگاه سوم خردادماه سال جاری اعدام شد.

به گفته فتاحی «برخی به جای پیشگیری از فساد، تلاش می کنند این فسادها را انکار کنند و رقم آن را پایین‌تر از واقعیت اعلام کنند.»

وی افزود: «بابک زنجانی ۱۲ هزار میلیارد دلار از کشور خارج کرد اما بعضی‌ها همچنان می‌خواهند بگویند بابک زنجانی وجود ندارد. این بی‌احترامی به قانون است.»

به‌گفته نماینده مردم ارومیه در «فساد و رشوه و اختلاس تبدیل به یک هنجار شده است و برای هیچ‌کس عجیب نیست. وقتی به ادارات می‌رویم ، کارمندی سر کارش نیست. همه در حال ادامه تحصیل هستند و هر بار که به کارمندی مراجعه می‌کنیم، می‌گویند دو هفته بعد بیایید. در این شرایط مراجعان مجبور می‌شوند که رشوه بدهند تا کارشان انجام شود.»

رهبر جمهوری اسلامی هفته گذشته در نامه‌ای به «همایش ملی ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد» از کوتاهی در مبارزه با فساد انتقاد کرد.

حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران نیز در این همایش گفت که اگر تفنگ، پول، قدرت، روزنامه، سایت و تبلیغات در یک جا جمع شد حتمن فساد در پی خواهد داشت.

روزنامه کیهان در واکنش به این سخنان، از حسن روحانی انتقاد کرد که با سخنان خود، سپاه پاسداران را در معرض حمله قرار داده است.

ناظران بر این باورند که این سخنان حسن روحانی به سپاه پاسداران اشاره دارد که افزون بر فعالیت‌های نظامی، در حوزه‌های اطلاعاتی، امنیتی، اقتصادی و رسانه‌‌ای نیز فعال است.

تخلفات و فسادهای مالی در جمهوری اسلامی به موضوعی روزمره در ایران تبدیل شده است.

در تازه‌ترین گزارش سازمان شفافیت بین‌الملل که یک هفته پیش منتشر شد، ایران در سال ۲۰۱۴ در میان ۱۷۵ کشور و منطقه، در رتبه ۱۳۶ «شاخص جهانی احساس فساد» قرار گرفت.

امتیاز ایران در گزارش امسال سازمان شفافیت بین‌الملل ۲۷ است. در سال ۲۰۱۳ ایران با ۲۵ امتیاز در رتبه ۱۴۴ و در سال ۲۰۱۲ میلادی با ۲۸ امتیاز در رتبه ۱۳۳ از ۱۷۶ قرار داشت.

  • By mohabatnews.com
  • 1393/09/24

گروه

تازه های اخبار روز

فرودگاه حوزه علميه قم !

فرودگاه حوزه علميه قم !

مدیر حوزه‌های علميه از قوه‌قضائیه خواست فرودگاه متعلق به حوزه را پس بگیرد.به گزارش «محبت نيوز»، هاشم...

نمایندگان مجلس هم باید برای انجام کارشان رشوه بدهند !

نمایندگان مجلس هم باید برای انجام کارشان رشوه بدهند !

رئیس فراکسیون اهل سنت گفت سال ۱۳۵۷ مردم انقلاب کردند «تا جلوی فساد گرفته شود اما امروز فساد دامن کشور...

لایحه بودجه ۹۴؛ باج دولت به نظامیان و نهادهای مذهبی

لایحه بودجه ۹۴؛ باج دولت به نظامیان و نهادهای مذهبی

تنها چند روز پس از سخنان پرکنایه حسن روحانی خطاب به سپاه پاسداران، دومین لایحه بودجه دولت او با افزایش...

پلیس اسرائیل ده نفر از اعضای گروه تندرو  لهاوه را دستگیر کرد

پلیس اسرائیل ده نفر از اعضای گروه تندرو لهاوه را دستگیر کرد

پلیس اسرائیل هفته پیش سه نفر از اعضای لحاوه را به اتهام آتش زدن یک کلاس در مدرسه‌ای در اورشليم دستگیر...