بسیج و سپاه ضابطان امر به معروف شدند

.
نمایندگان مجلس با پیشنهاد علی مطهری در طرح امر به معروف و نهی از منکر موافقت و مقرر کردند که بسیج و سپاه به منظور اقدام عملی، ضابطان اجرای امر به معروفی و نهی از منکر شدند.

به گزارش «محبت نيوز»، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح سه‌شنبه ١٨ آذرماه پارلمان رسیدگی به طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر را ادامه دادند و مواد باقیمانده آن را پس از بحث و بررسی به تصویب رساندند.

به نقل از فرهنگ نيوز، نمایندگان مجلس با پیشنهاد علی مطهری نماینده تهران برای الحاق به این طرح موافقت کردند که به موجب آن، ستاد امر به معروف و نهی از منکر موظف شد با همکاری نیروی مقاومت بسیج و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای آن مرتبه از امر به معروف و نهی از منکر که مستلزم اقدام عملی است برای افراد مورد نیاز از نیروی بسیج و سپاه به عنوان ضابطان امر به معروف و نهی از منکر دوره آموزشی برگزار و برای آنها مجوز مخصوص صادر کند.

همچنین به موجب مصوبه مجلس، دستگاه‌های اجرایی موضوع این قانون موظف شدند گزارش عملکرد خود را در مورد چگونگی اجرای این قانون حداقل ٦ ماه یکبار به ستاد ارائه دهند.

مجلس مقرر کرد ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر موظف است گزارش عملکرد سالانه خود را در هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر به کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

نمايندگان مجلس اسلامي مصوب کردند که اعتبارات اجرایی این قانون از محل بودجه دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط مربوط به ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر تأمین شود.

مجلس مقرر کرد دستورالعمل اجرایی این قانون توسط ستاد امر به معروف و نهی از منکر حداکثر ظرف ٣ ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون تصویب و ابلاغ می‌شود.

با تصويب اين طرح دست نيروهاي نظامي براي اعمال قدرت در موضوع امر به معروف و نهي از منكر باز گذاشته مي شود. با وجود اعتراضات مردم و نهادهای مدنی، دولت و مجلس اسلامی مسٌر به تصويب اين قوانين هستند.

  • By mohabatnews.com
  • 1393/09/19

گروه

تازه های اخبار روز

زنان ايرانی از پوشيدن كلاه نيز محروم می شوند

زنان ايرانی از پوشيدن كلاه نيز محروم می شوند

رئیس پلیس امنیت اخلاقی ایران تاکید کرده که صرف پوشیده بودن لباس به معنای قابل قبول بودن آن از سوی پلیس...

قتل زن آمریکایی در امارات توسط  یک زن نقابدار

قتل زن آمریکایی در امارات توسط یک زن نقابدار

در پی کشته شدن یک معلم زن آمریکایی در ابوظبی به دست یک زن نقاب دار، مسئله پوشیدن نقاب در امارات جنجال...

بسیج و سپاه ضابطان امر به معروف شدند

بسیج و سپاه ضابطان امر به معروف شدند

نمایندگان مجلس با پیشنهاد علی مطهری در طرح امر به معروف و نهی از منکر موافقت و مقرر کردند که بسیج و سپاه...

فرودگاه حوزه علميه قم !

فرودگاه حوزه علميه قم !

مدیر حوزه‌های علميه از قوه‌قضائیه خواست فرودگاه متعلق به حوزه را پس بگیرد.به گزارش «محبت نيوز»، هاشم...